Citat:
Ursprungligen postat av
Strasser1337
Nope. Har inga bilder utöver Horisonts, de som finns på hittasjogren.nu och de som finns på nån Facebook-sida som jag tror länkats till tidigare.
Får man fråga lite vad det är du far efter i det här resonemanget kring oredan, för jag förstår nog inte riktigt? Betvivlar du alltså uppgifterna om att Sven sedan länge hade det väldigt ohygieniskt och ostädat hemma och tror att det var gärningsmannen som åstadkom allt detta? Eller läser jag in för mycket i vad du skriver? Utveckla gärna lite för det är alltid intressant att höra andras infallsvinklar.
Att Sjögren hade det både rejält snuskigt, skitigt och ostädat är nog ingen som ifrågasätter. Sen förföll gården säkert både invändigt och utvändigt i takt med att inkomsterna sina. Men frånsett det så är jag inte av uppfattningen att han direkt var så oordningsam som i den grad som syns i mischmaschen av allt bråte under köksbordet, på golv etc. Det är också ganska specifika saker som ligger utspridda: mest papper och kläder. Sen att polisen efter 12 dagar konstatera att mjölken surnat och grisfötterna i källaren ruttnat är mindre konstigt.
Han har, som många andra bönder, rostiga reservdelsmaskiner stående på tomten men frånsett dessa så är det ingen direkt röra med exempelvis gamla mögliga höbalar, presenningar, döda djur, foderfat, kasserad elektronik/vitvaror eller annat som ligger där.
Min teori är att GM systematiskt gått igenom huset för att avlägsna främst kontraktuella bevis men även planterat nya och det har tagit sin tid. Jag tror också att det är denna person som är orsaken till adhoc röran tillika mordet.
Jag misstänker att flertalet fingeravtryck kunnat fastställas i röran som pekat åt ett håll.