2022-09-29, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ökänd med andra ord.
Om inte folk vågade prata medans han levde så säger det ju en hel del om honom.
MGM eller ensam GM det är frågan.
Det första är möjligt . Det andra uteslutet.
Vad har man gjort för att hitta GM.
MGM har man punktmarkerat i 50 år och inget tyder på att han varken är GM eller MGM men jag utesluter inte det ändå.
Men jag kan ha helt fel och han är helt oskyldig.
Efter GG 10 år lutar det åt att han inte varit delaktig.
Jag kan inte tolka GG icke resultat på något annat sätt.
Sen vad skvallret säger betyder inget men GG har varit högst delaktig att sprida en felaktigbild gällande mordet.
Citera
2022-09-29, 20:14
Medlem
Citat:
Du pratar runt en massa strunt men har inga kort att lägga på bordet.
Du pratar emot dig själv också hela tiden. Gå tillbaka i tråden och läs vad du själv skrivit.

Du är bara här för att sprida så mkt oreda du kan.
En oseriös fjant.
Fram till nu ja. Nu säger jag det jag vetat hela tiden.
Men går du tillbaka har jag sagt hela tiden att man inte kommer att hitta något om man följer bulvanens fotspår .
Har jag rätt ? Eller har nått framkommit som GG håller hemligt.
Skulle förvåna för det har inte varit deras grej.
Sitter man på triumf på hand och man har genomskådat er bluff som ni dessutom gått All-In på så sitter jag lungt i båten och inväntar resultatet från tippen.
Verkar gå långsamt och kan det vara så att man fått svar men sitter på det negativa svaret för då är man ute ur leken för denna gång.
Från stekhett till tystnad verkar oroväckande för er del.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-09-29 kl. 20:17.
Citera
2022-09-29, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja pratet och diskussionerna runt SS förvinnande och död är permanent.

Omöjligt att bevisa att Bulvanen var inblandad men det är också omöjligt att bevisa att han inte var det. Många personer anser honom som MGM och andra inte. Denne mans eftermäle är, och kommer att förbli, i mångas mun som "mördaren". Fortfarande om 50 år kommer det att pratas SS och hans stora markområden och hur han försvann utan ett riktigt bra spår. Samma sak gällande Bulvanen. Kan mycket väl komma en stor artikel med braskande rubriker på 100-årsdagen av SS förvinnande.

Vad man än har att säga om Bulvanen så har han varit välkänd person och kommer så att förbli på sin hemö. Alltså en kändis i den sämre bemärkelsen.
Finns det ett krav från rättssamhället som säger att man behöver bevisa sin oskuld.
Att man inte mördat någon.?
Det har jag missat i såfall.
Har ni fel och det är tvärtom så har vi svaret där och övriga kommentarer är överflödiga.
Citera
2022-09-29, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Bedrägeri javisst men hur mycket handlar det om den biten.
Ni säger ju hela tiden att han är mördare och hur mycket ni än söker finns inget att ta på.
Du verkar tro att alla vill ha uppmärksamhet.
Min bild av SS är helt annorlunda.
Vad är din bild av SS?
När han just skulle tjäna lite pengar på sina marker och kunna unna sig en ny traktor och lite välfärd så går han upp i rök under mystiska omständigheter. Tror du Sven skulle varit tillfreds med detta? Om han sett det komma.
Att hönsen svalt och att hans kattunge dog av uttorkning och svält. Låter det likt Sven?

PS. Jag säger inte att Bulvanen är mördare för det vet ingen med säkerhet.
Bara att Bulvanen är skäligen misstänkt.
Citera
2022-09-29, 20:29
Citat:
Men går du tillbaka har jag sagt hela tiden att man inte kommer att hitta något om man följer bulvanens fotspår .
Sitter man på triumf på hand och man har genomskådat er bluff som ni dessutom gått All-In på så sitter jag lungt i båten och inväntar resultatet från tippen.
Verkar gå långsamt och kan det vara så att man fått svar men sitter på det negativa svaret för då är man ute ur leken för denna gång.
Du har en liten poäng faktiskt , väntan och tystnaden är jobbig.
Jag har för mig att även en C 14 analys skall göras på det hittade , möjligtvis har de börjat med denna analys först.
Den tar längre tid att genomföra - Däremot så har ju benrester hittats så helt tomt är icke GG och poddarna.

Bevisningen pekar i riktning mot just bulvanen , ingen kan vara säker i nuläget att det är han som är förövaren av kropp som han mördat. Men jag tror att han är mer skyldig i detta fallet än inte inblandad.
Citera
2022-09-29, 20:40
Medlem
Citat:
Det första är möjligt . Det andra uteslutet.
Vad har man gjort för att hitta GM.
MGM har man punktmarkerat i 50 år och inget tyder på att han varken är GM eller MGM men jag utesluter inte det ändå.
Men jag kan ha helt fel och han är helt oskyldig.
Efter GG 10 år lutar det åt att han inte varit delaktig.
Jag kan inte tolka GG icke resultat på något annat sätt.
Sen vad skvallret säger betyder inget men GG har varit högst delaktig att sprida en felaktigbild gällande mordet.
Du säger att du lyssnat på podden halvt om halvt. Och det märks. När jag bad dig citera var i podden GG förtalade Bulvanen
så drog du upp att GG påstod att han grävt ner SS vid ladan eftersom han drack, rökte och var ett troende vittne!?
Du kan ju inte varit nykter när du lyssnade om du får det så helt snurrigt om bakfoten.

Jag tror du lyssnat lite här och där. Mest för att leta fel. Men man måste ju lyssna från början till slut för att få helhetssyn. Nu har jag inte själv lyssnat på de allra senaste avsnitten. Men vad jag hört hitintills så förtalar de ej Bulvanen. Fakta är ej förtal. En del vittnesmål är kanske ej helt sanningsenliga. Men tycker inte GG att det är helt trovärdigt säger de ju det och lägger vittnesmålet åt sidan.
Citera
2022-09-29, 20:42
Medlem
Citat:
Vad är din bild av SS?
När han just skulle tjäna lite pengar på sina marker och kunna unna sig en ny traktor och lite välfärd så går han upp i rök under mystiska omständigheter. Tror du Sven skulle varit tillfreds med detta? Om han sett det komma.
Att hönsen svalt och att hans kattunge dog av uttorkning och svält. Låter det likt Sven?

PS. Jag säger inte att Bulvanen är mördare för det vet ingen med säkerhet.
Bara att Bulvanen är skäligen misstänkt.
Ingen av oss kände SS men likt honom så finns det fler/många jordbrukare av den gamla sorten.
Dom har funnits i min släkt och jag respekterar och tycker mycket om dom.
Dom gillar och lever för sina djur men ett problem är att dom gillar dom så mycket att dom inte alltid inser när djuren far illa sen om det är av fattigdom , psykisk ohälsa eller beroende av alkohol/droger eller annat är mindre intressant.
Tycker mycket väl stämmer in på den typen av karaktär och att inte sälja tomten till vem som helst trots att man lever i misär och fattigdom tyder på det.
Bulvanen kände nog likt mig igen typen och därmed visste han vilka knappar han skulle trycka på.
Citera
2022-09-29, 20:43
Medlem
Citat:
Det fetade: Nej det gör du inte. Du hintar och antyder.
Men du berättar inget av substans. Fakta.
Citera
2022-09-29, 20:48
Medlem
Citat:
Du säger att du lyssnat på podden halvt om halvt. Och det märks. När jag bad dig citera var i podden GG förtalade Bulvanen
så drog du upp att GG påstod att han grävt ner SS vid ladan eftersom han drack, rökte och var ett troende vittne!?
Du kan ju inte varit nykter när du lyssnade om du får det så helt snurrigt om bakfoten.

Jag tror du lyssnat lite här och där. Mest för att leta fel. Men man måste ju lyssna från början till slut för att få helhetssyn. Nu har jag inte själv lyssnat på de allra senaste avsnitten. Men vad jag hört hitintills så förtalar de ej Bulvanen. Fakta är ej förtal. En del vittnesmål är kanske ej helt sanningsenliga. Men tycker inte GG att det är helt trovärdigt säger de ju det och lägger vittnesmålet åt sidan.
Gränsen till förtal är ganska lång.
Men falsk ryktesspridning och att man så tydligt uttalat sig om bulvanen som gärningsman dvs mördare är inget du kan neka till.
Senast jag hörde något var på Efterlyst och då var man tvungen att nämna bulvanen som trolig gärningsman trots att man letat i 10 år och så var det när man sände det med Hasse Aro som programledare.
Dom slutar inte anklaga bulvanen trots alla försök och då måste ni tåla att jag ifrågasätter GG .
Har och gör jag fel.
Citera
2022-09-29, 20:49
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ingen rök utan eld.

Citat:
Finns det ett krav från rättssamhället som säger att man behöver bevisa sin oskuld.
Att man inte mördat någon.?

Det har jag missat i såfall.
Har ni fel och det är tvärtom så har vi svaret där och övriga kommentarer är överflödiga.

Naturligtvis inte men det är så den breda allmänheten diskuterar.

Ingen rök utan eld som är ett gammalt talesätt passar bra här.
Citera
2022-09-29, 20:51
Medlem
Citat:
Ingen av oss kände SS men likt honom så finns det fler/många jordbrukare av den gamla sorten.
Dom har funnits i min släkt och jag respekterar och tycker mycket om dom.
Dom gillar och lever för sina djur men ett problem är att dom gillar dom så mycket att dom inte alltid inser när djuren far illa sen om det är av fattigdom , psykisk ohälsa eller beroende av alkohol/droger eller annat är mindre intressant.
Tycker mycket väl stämmer in på den typen av karaktär och att inte sälja tomten till vem som helst trots att man lever i misär och fattigdom tyder på det.
Bulvanen kände nog likt mig igen typen och därmed visste han vilka knappar han skulle trycka på.
Du påstod att SS inte ville ha sitt namn uthängt i media. Det var det jag ifrågasatte. Bara för att Sven hade principer betyder väl inte det att han skulle ha någonting emot att folk brydde sig om hans försvinnande och berättade hans historia i media. Samt efterforskade fallet och sökte efter honom. Samt svaren på alla obesvarade frågor. Vad har detta med hans ovilja att sälja mark till personer som han ej gillade att göra???
Citera
2022-09-29, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Naturligtvis inte men det är så den breda allmänheten diskuterar.

Ingen rök utan eld som är ett gammalt talesätt passar bra här.
Breda allmänheten betyder samma som skvaller.
Den breda allmänheten har blivit hjärntvättade med felaktig information gällande vad som enligt lag måste prenteras för att det ska leda till åtal först och sen rättegång och sist en fällande dom.
Här är allt skvaller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in