Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Exakt! Det är vad jag misstänker också. H ville ha huset lika mkt som Bulvanen. Hon verkar luttrad av livet på ngt sätt. Så ingen duvunge. Jag tror att H var rätt så mån om att pengar fixades fram till huset i Brissund. Och rätt så engagerad i markaffärerna. Det känns så mellan raderna när hon berättar men jag kan inte bevisa det.
Jag håller med, hon är svår att sätta fingret på. Misstänker att hon är drivande i sin natur och får saker dithän hon vill. Jag tycker vissa saker som framkommit har lämnat en del frågetecken (insikt i kriminella saker, signaturer på massa kontrakt, ägare till tabletter hon inte känns vid etc).
Hon framträder som ett osäkert offer när hon pratar och söker stöd i sin dotter men jag gissar hon vinner tid för vad hon ska säga näst och är ganska hal, håller konstpauser, har minnesluckor men erkänner en del ögonbrynshöjare som medresenär i indrivningsverksamhet i miljonklassen.
Min erfarenhet är att man är inte riktigt den man utger sig för att vara när man inte får riktigt grepp om personen i fråga.
Hon har en bedräglig approach, det är så jag iaf upplever H vid en närmre granskning.