2022-11-19, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Jag förstår och jag är bara en nyfiken amatörklurare. Är inte ett dugg förvånad att det finns mer, snarare tvärtom. Hoppas ni kommer fram till några resultat, stora som små, att dela här.

Tänk bara på att H är bedräglig och bakslug så det inte slår tillbaka på er själva när ni minst anar det.
Jag är inte rädd och ge sig på mig ska hon nog akta sig för.
Äpplet faller inte långt ifrån päronträdet som plommonet brukar säga. 🍎🍏😆
Citera
2022-11-19, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Varför är det så tyst om fynden på tippen.
Vad säger ni. Något måste ni väl tycka.
Var det en besvikelse eller var det väntat.
Kom igen nu. Bättre kan ni .
Därför att grävgruppen redan från början sa att det nog rörde sig om ett fornben. Och så förklarade de varför de trodde det. Vilket alla i tråden nog sagt flera ggr. Men du läser selektivt, skummar igenom för att snabbt hitta något att dyka ner på. Så du missar mkt och annat får du om bakfoten.

Så även om alla trodde det nog rörde sig om ett fornben så fanns det ett litet hopp. Det kunde trots allt vara ett modernt ben. Det vet man ju inte säkert förrän efter analysen.
Vad det gäller overallen gick den inte vidare till analys då benet var gammalt.
Det kunde ju varit vems som helst overall. Som jag minns det från min barndom kände man igen en lantbrukare på den gröna overallen samt keps med lantmännen logga. Så ingen ovanlig klädsel på 70 talet bland bönder.
Citera
2022-11-19, 23:53
Medlem
Citat:
Har jag aldrig gjort. Jag nekar till honom som mördare. Mellanhand har jag aldrig nekat till och då på uppdrag av direktören.
Just därför jag undrat varför aldrig polisen eller GG lagt tid på den som betalde kalaset.
Sen han ni inte kunnat bevisa något oavsett.
Du snor som en mask på en fiskekrok.
Svarar aldrig rakt/ärligt på ett inlägg.
Så du tycker att direktören är mest skyldig då?
Citera
2022-11-19, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Därför att grävgruppen redan från början sa att det nog rörde sig om ett fornben. Och så förklarade de varför de trodde det. Vilket alla i tråden nog sagt flera ggr. Men du läser selektivt, skummar igenom för att snabbt hitta något att dyka ner på. Så du missar mkt och annat får du om bakfoten.

Så även om alla trodde det nog rörde sig om ett fornben så fanns det ett litet hopp. Det kunde trots allt vara ett modernt ben. Det vet man ju inte säkert förrän efter analysen.
Vad det gäller overallen gick den inte vidare till analys då benet var gammalt.
Det kunde ju varit vems som helst overall. Som jag minns det från min barndom kände man igen en lantbrukare på den gröna overallen samt keps med lantmännen logga. Så ingen ovanlig klädsel på 70 talet bland bönder.
Ett litet hopp., tillåt mig småle.
Så låter det efteråt. Stekhett sa dom själva.
Vet att folk avskyr när jag använder GG egna ord i efterhand.
Men så var det.
JAG SA INNAN MAN BÖRJADE GRÄVA OCH HYRDE EN DYR OCH VÄRLDELÖS HUND ATT SPARA DEN TIDEN OCH DOM PENGARNA.
Men jag vet inget enligt dig.
Skulle du grävt och resonerat på samma sätt med den info du fick av GG nu och som jag vetat om i 30 år.
Det visar att jag vet saker men inte du.
Citera
2022-11-19, 23:58
Medlem
Citat:
Vän kanske blev ovän för honom eller direktören eller någon annan från den undre världen.
Du kanske känner till det gamla uttrycket.
Ståplats i Nybroviken.
Om inte så finns Google.
Svara för en gångs skull rakt på min fråga.
Alla känner väl till det uttrycket.
Så Sven och bulvanen blev ovänner och Sven förtjänade att mördas. Är det det du menar?
Citera
2022-11-19, 23:59
Medlem
Citat:
Exakt! Det är vad jag misstänker också. H ville ha huset lika mkt som Bulvanen. Hon verkar luttrad av livet på ngt sätt. Så ingen duvunge. Jag tror att H var rätt så mån om att pengar fixades fram till huset i Brissund. Och rätt så engagerad i markaffärerna. Det känns så mellan raderna när hon berättar men jag kan inte bevisa det.

Jag håller med, hon är svår att sätta fingret på. Misstänker att hon är drivande i sin natur och får saker dithän hon vill. Jag tycker vissa saker som framkommit har lämnat en del frågetecken (insikt i kriminella saker, signaturer på massa kontrakt, ägare till tabletter hon inte känns vid etc).

Hon framträder som ett osäkert offer när hon pratar och söker stöd i sin dotter men jag gissar hon vinner tid för vad hon ska säga näst och är ganska hal, håller konstpauser, har minnesluckor men erkänner en del ögonbrynshöjare som medresenär i indrivningsverksamhet i miljonklassen.

Min erfarenhet är att man är inte riktigt den man utger sig för att vara när man inte får riktigt grepp om personen i fråga.

Hon har en bedräglig approach, det är så jag iaf upplever H vid en närmre granskning.
Citera
2022-11-19, 23:59
Medlem
Citat:
Du snor som en mask på en fiskekrok.
Svarar aldrig rakt/ärligt på ett inlägg.
Så du tycker att direktören är mest skyldig då?
Mest har jag aldrig sagt men han är inte granskad så den chansen finns.
Du verkar bara dömma efter den enda som blivit granskad.
Vinden börjar vända när det gäller fler personer i fallet.
Vilken roll och vad visste Hjördis som hon inte berättat.
Direktören har lik I garderoben och verkar inte ett dugg bättre än bulvanen med allt från kvinnor till hans roll i fallet.
Citera
2022-11-20, 00:05
Medlem
Citat:
Precis vad jag funderat på också. För bulvanen var inte snäll när det gällde affärer. Så varför skulle han vara juste mot H om hon inte hade hållhake på honom.

Nej och dessutom hade hon varit otrogen med deras vän och fick barn. Tror de var som hund och katt sista tiden innan uppbrottet. Det ökade väldet de emellan vittnar väl också något åt det hållet. Tänk om hon i alla år vetat hur allt förhåller sig? Skulle inte bli ett dugg förvånad.
Citera
Medlem
Citat:
Svara för en gångs skull rakt på min fråga.
Alla känner väl till det uttrycket.
Så Sven och bulvanen blev ovänner och Sven förtjänade att mördas. Är det det du menar?
Inte nödvändigtvis med bulvanen.
Minkarna behövde vatten och det var bråttom och det kan göra folk ovänner.
Vad är ett människoliv i förhållande till 120.000 minkar och vilka pengar skulle gå till hans frus lyx konsumtion.
Tänk att förlora både fru och minkarna.
Så bra kompisar var dom väl inte ändå.
Man hade kunnat fråga honom som exempel.
Gjorde man det = Nej
Citera
Medlem
Citat:
Ett litet hopp., tillåt mig småle.
Så låter det efteråt. Stekhett sa dom själva.
Vet att folk avskyr när jag använder GG egna ord i efterhand.
Men så var det.
JAG SA INNAN MAN BÖRJADE GRÄVA OCH HYRDE EN DYR OCH VÄRLDELÖS HUND ATT SPARA DEN TIDEN OCH DOM PENGARNA.
Men jag vet inget enligt dig.
Skulle du grävt och resonerat på samma sätt med den info du fick av GG nu och som jag vetat om i 30 år.
Det visar att jag vet saker men inte du.
Nej det tror jag inte att de sa. Däremot var det en st person här i tråden som tyckte att det var stekhett.
Och sedan anklagar du alla möjliga i tråden svepande för att ha sagt det. När jag frågade vem du citerade visste du inte det.

Nej GG sa medsammans att de trodde att det var ett fornben. Och att de var besvikna över att det hittades på en m djup i täcklagret. Men de som vi andra har inte facit. Och så klart att ett litet hopp närdes när täcklagret kom från själva soptippen.
Citera
2022-11-20, 00:09
Medlem
Citat:
Nej det tror jag inte att de sa. Däremot var det en st person här i tråden som tyckte att det var stekhett.
Och sedan anklagar du alla möjliga i tråden svepande för att ha sagt det. När jag frågade vem du citerade visste du inte det.

Nej GG sa medsammans att de trodde att det var ett fornben. Och att de var besvikna över att det hittades på en m djup i täcklagret. Men de som vi andra har inte facit. Och så klart att ett litet hopp närdes när täcklagret kom från själva soptippen.
Det var en rubrik i tidningen tillsammans med benet.
Så det finns i tryck. Så den kan du inte skylla på otur som med allt annat som går emot.
Citera
2022-11-20, 00:13
Medlem
Citat:
Jag är inte rädd och ge sig på mig ska hon nog akta sig för.
Äpplet faller inte långt ifrån päronträdet som plommonet brukar säga. 🍎🍏😆

Hua det beror nog på hur nära du lyckas komma.. Nä ni får se till och göra upp i en klassisk rövkrok innan det spårar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in