2022-07-03, 21:14
Medlem
Goldenties avatar
Finns det verkligen någon som swishar pengar till detta bluffprojekt?
Citera
2022-07-03, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Eftersom ingen vet så skulle detta kunna vara ett möjligt scenario.

Jag tror att SS mycket väl kan ha fått i sig silver regelbundet via all den mjölk han drack. SS var inte så noga med hur han förvarade sin mjölk. Inte undra på att han hade känt sig krasslig med tanke på att han levde i en missär.
Det var väl inte så att han använde kolloidalt silver att rena vatten och mjölk med? Det kan ju även tänkas att han av misstag fått silvernitrat istället istället för silvervatten. Det är en förväxling som skett otaliga gånger tydligen. Silvernitrat lär vara flera hundra gånger mer giftigt än det vanliga silvervattnet, även om båda är giftiga.

Har det diskuterats tidigare ber jag om ursäkt, har inte läst hela tråden
Citera
2022-07-03, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Finns det verkligen någon som swishar pengar till detta bluffprojekt?
Svårt att veta för man redovisar inget.
Om någon gjort det undrar jag om dom är nöjda med resultatet.
Citera
2022-07-03, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halteper
Det var väl inte så att han använde kolloidalt silver att rena vatten och mjölk med? Det kan ju även tänkas att han av misstag fått silvernitrat istället istället för silvervatten. Det är en förväxling som skett otaliga gånger tydligen. Silvernitrat lär vara flera hundra gånger mer giftigt än det vanliga silvervattnet, även om båda är giftiga.

Har det diskuterats tidigare ber jag om ursäkt, har inte läst hela tråden
Ja och du behöver inte be om ursäkt.
Det går inte att bevisa som så mycket annat inte heller gör.
Sen att han försökt och misslyckats är ren spekulation oavsett.
Citera
2022-07-03, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WisbyPils
Ursäkta, jag var kanske otydlig.
Jag menar alltså att bulvanen i det här scenariot kom dit med intentionen att röja sven ur vägen genom att förgifta honom. Men giftet var inte i mjölken, utan sjögren fick i sig det genom något annat som bulvanen hade med sig. (Mat? Bakverk? Annat?) Att det var silver i mjölken som sven sköljde ned detta något med var bara en tillfällighet pga att sven brukade lägga en silversked eller liknande i tillbringaren för att den skulle hålla längre. Silver i sig är ju inte giftigt.

Därefter menar jag att sven däckade och bulvanen trodde att han var död och åkte därifrån. När han kom tillbaka nästa dag för att börja arbetet med att röja bort bevis och graverande papper (tror inte att han tänkte röja bort kroppen mitt på dagen) så upptäcker han till sin fasa att sjögren fortfarande lever, men är väldigt dålig. Då leder han ut honom till bilen (”sven, du måste till sjukhus!”) och åker därifrån till något undanskymt ställe där han avslutar jobbet och sedan gör sig av med kroppen på nått av de ställen/metoder som diskuterats tidigare.

Det här skulle förklara varför bulvanen hittar på resan till bingeby på fredagsmorgonen och varför han konstruerar ett alibi för hela den här fredagen.

Jo de är en intressant teori där. Det skulle kunnat gått frågan är då vad för gift kan man få in i ett bakverk på den tiden i sån stor mängd för att ta livet av något utan att de märks när man äter skulle du säga ? Det går ihop med min tanke att han inte dödades i huset iallafall utan på något ställe i skogen eller undanskymt ställe. Dock så frågar man sig då om varför de inte fanns något vittne när de gick till bilen, skulle vara riskabelt för om dom sågs så skulle ju bulvanen inte ha något alibi och ingen på sjukhuset skulle kunna sagt Sven varit där . Dock så borde Sven ha märkt att de inte åkte mot sjukhuset utan istället någon annanstans och var då SS i så dåligt skick att han inte kunde göra motstånd ? Och hur tror du bulvanen isåfall tog livet av honom ? Jag tänker sen Exempelvis på tippen var det så öde där så man bara kunde göra sig av med en sån stor kropp ? Man skulle då behöva dra ut Sven från bilen och gräva gropen och täppa igen den utan att de märktes sen dessutom dödat honom . Jobbade ingen där och kunde man bara göra sig av med en kropp så lätt där ? Teorin om förgiftning är nog kanske ett av de få sätten isåfall för bulvanen att ta livet av någon som han skulle kunna känna sig bekväm med om de är förgiftning ? Så de kan också tala emot teorin att han inte ville döda någon med
Händerna eller vapen vilket inte kan vara lätt psykiskt att göra . Men kanske också om
Han hade riskerade bli upptäckt med förgiftning om Sven gjort besök på sjukhuset när han frisknade till och de hittar gifter så kanske han kände sig tvungen att göra det på annat sätt ?
Senast redigerad av Leko12 2022-07-03 kl. 21:51.
Citera
2022-07-03, 21:40
Medlem
[quote=WisbyPils|
Kom på en sak precis nu. Tänk om det var så här:

Bulvanen plockade upp Sjögren på torsdagseftermiddagen nere vid åkern där han plöjde. Sen åkte dom hem till Sjögren och drack mjölk och öl. Bulvanen fick då på något sätt i Sjögren ett gift. Sjögren blev efter hand dåsig och gick upp och däckade. Bulvanen trodde då att Sjögren var död och lämnade platsen och tänkte återvända senare för att få bort kroppen mfl bevis. Men Sjögren är inte död utan vaknar till och frustar/kastar upp över TVn men ligger sedan i ett halvt medvetslöst tillstånd resten av natten. På morgonen på fredagen kommer bulvanen dit och upptäcker till sin fasa att sjögren fortfarande lever! (Men han lägger inte märke till uppkastningen som vid det här laget torkat och inte står ut särskilt mycket i Svens i övrigt smutsiga hem). Han lyckas få med sig den medtagne Sjögren till bilen under förevändning att de skall åka till sjukhuset. Därav måste bulvanen hitta på visbyresan på fredagen ifall någon sett honom och Sjögren lämna lummelundsbruk på fredagsförmiddagen.

Vad tror ni? 🤔[/QUOTE]

Jag tror det är bra om vi tillsammans försöker få ihop teorier och kanske kan de koka ner till nått vi får väll försöka

Ja jag missade en detalj. Den natten han tros försvinna den torsdagen då. Då vittnar granne eller om det var grannar om att de lyste ovanligt sen i Sjögrens hus. Hmm Om han åkte iväg med Bulvanen varför är lyset det i huset ? Personer födda tidigt 1900 tal brukar inte vara slarviga av sig med ström och låta lyset vara tänt när man lämnar sitt hem. Om man som skurk har lyset tänt på eftermiddagen medans man rotar igenom ett hem är en sak men när de blir mörkt ute så syns tydligt in vad som förekommer i ett upplyst hus om nån granne slänger ett öga dit och ser man då nån smal gestalt eller 2 som inte är Sjögren så fungerar de flesta så att man kollar lite extra sen och undrar vad som står på eller vad det är för besök. Jag undrar om Sjögren därför är död innan det är mörkt ute och det är på eftermiddagen man är dit och genomsöker hemmet och tar undan vissa handlingar Sen glömmer man helt sonika att släcka lyset ..
Här han man gjort en första genomgång hastigt av huset och fått bort papperet det är det primära. Sen får man åka hit på natten då man behöver bil för att ta undan massa kläder. De går inte göra på dagen det skulle kunna ses av grannar.
Om man ska göra nått ljusskyggt på natten är det bra att göra det en vardag som natten mellan torsdag och fredag. På helgen är många vakna på ett annat sätt än under veckan. Under veckan är det i regel knappt nån vaken mellan 00 och 05 typ låg risk mellan 01 och 04. Fram till 01 är det yngre folk vakna och en del kvälls folk eller nån som jobbar kväll. vid 04 börjar morgon pigga särskilt äldre vakna ..
BL tex skulle ju ut och laga ett stängsel vid midnatt den natten tex Han kanske återvänder då till svens hus och gör en grundlig genomgång. Släcker givetvis lyset när han anländer. Smyger försiktigt runt i det mörka huset och lyser svagt och mycket försiktigt så det inte syns ut med ficklampa. Fast detta vore riskabelt att bli sedd med bilen här. Men han måste nog ha kört försiktigt hit kanske utan lyse på bilen och så parkerat runt hörnet bak mot köksingången utan att gå in där för han missar ju vardagskläderna där. Han tar god tid på sig ingen stress det gäller att göra allt rätt här nu. Polisen kan vara här redan i morgon ingen vet när detta kommer uppdagas tänker den som gör detta. Vid 04 åker man hastigt här i från. Fort över bron så att Tore och Iris vaknar ..

Och en sak runt Björn Adolfsson. Han hade berättat för en vän vid namn Kenneth att de var flera personer inblandade i Svens försvinnande. Den mest drivande skulle vara direktören. 2 personer är inte flera personer med 3 st skulle väll kunna börja vara flera personer. Jag tror inte på för stor grupp av personer men säg 3 st då Direktören greven och Bulvanen där med kan de hända att de är de två första som står för mördandet .. Jag är övertygad om att BL är inblandad då han ljuger och försöker flytta datum mm men han måste inte mördat
Citera
2022-07-03, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leko12
Jo de är en intressant teori där. Det skulle kunnat gått frågan är då vad för gift kan man få in i ett bakverk på den tiden i sån stor mängd för att ta livet av något utan att de märks när man äter skulle du säga ? Det går ihop med min tanke att han inte dödades i huset iallafall utan på något ställe i skogen eller undanskymt ställe. Dock så frågar man sig då om varför de inte fanns något vittne när de gick till bilen, skulle vara riskabelt för om dom sågs så skulle ju bulvanen inte ha något alibi och ingen på sjukhuset skulle kunna sagt Sven varit där . Dock så borde Sven ha märkt att de inte åkte mot sjukhuset utan istället någon annanstans och var då SS i så dåligt skick att han inte kunde göra motstånd ? Och hur tror du bulvanen isåfall tog livet av honom ? Jag tänker sen Exempelvis på tippen var det så öde där så man bara kunde göra sig av med en sån stor kropp ? Man skulle då behöva dra ut Sven från bilen och gräva gropen och täppa igen den utan att de märktes sen dessutom dödat honom . Jobbade ingen där och kunde man bara göra sig av med en kropp så lätt där ? Teorin om förgiftning är nog kanske ett av de få sätten isåfall för bulvanen att ta livet av någon som han skulle kunna känna sig Kapabel till ? Så de kan också tala emot teorin att han inte ville döda någon på ett brutalt sätt vilket inte kan vara lätt psykiskt att göra . Men kanske också för då han riskerade bli upptäckt med förgiftning och Sven gjort besök på sjukhuset när han frisknade till och de hittar gifter .
Bevis tack , spekulation.
Citera
2022-07-03, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordstrem
Jag tror det är bra om vi tillsammans försöker få ihop teorier och kanske kan de koka ner till nått vi får väll försöka

Ja jag missade en detalj. Den natten han tros försvinna den torsdagen då. Då vittnar granne eller om det var grannar om att de lyste ovanligt sen i Sjögrens hus. Hmm Om han åkte iväg med Bulvanen varför är lyset det i huset ? Personer födda tidigt 1900 tal brukar inte vara slarviga av sig med ström och låta lyset vara tänt när man lämnar sitt hem. Om man som skurk har lyset tänt på eftermiddagen medans man rotar igenom ett hem är en sak men när de blir mörkt ute så syns tydligt in vad som förekommer i ett upplyst hus om nån granne slänger ett öga dit och ser man då nån smal gestalt eller 2 som inte är Sjögren så fungerar de flesta så att man kollar lite extra sen och undrar vad som står på eller vad det är för besök. Jag undrar om Sjögren därför är död innan det är mörkt ute och det är på eftermiddagen man är dit och genomsöker hemmet och tar undan vissa handlingar Sen glömmer man helt sonika att släcka lyset ..
Här han man gjort en första genomgång hastigt av huset och fått bort papperet det är det primära. Sen får man åka hit på natten då man behöver bil för att ta undan massa kläder. De går inte göra på dagen det skulle kunna ses av grannar.
Om man ska göra nått ljusskyggt på natten är det bra att göra det en vardag som natten mellan torsdag och fredag. På helgen är många vakna på ett annat sätt än under veckan. Under veckan är det i regel knappt nån vaken mellan 00 och 05 typ låg risk mellan 01 och 04. Fram till 01 är det yngre folk vakna och en del kvälls folk eller nån som jobbar kväll. vid 04 börjar morgon pigga särskilt äldre vakna ..
BL tex skulle ju ut och laga ett stängsel vid midnatt den natten tex Han kanske återvänder då till svens hus och gör en grundlig genomgång. Släcker givetvis lyset när han anländer. Smyger försiktigt runt i det mörka huset och lyser svagt och mycket försiktigt så det inte syns ut med ficklampa. Fast detta vore riskabelt att bli sedd med bilen här. Men han måste nog ha kört försiktigt hit kanske utan lyse på bilen och så parkerat runt hörnet bak mot köksingången utan att gå in där för han missar ju vardagskläderna där. Han tar god tid på sig ingen stress det gäller att göra allt rätt här nu. Polisen kan vara här redan i morgon ingen vet när detta kommer uppdagas tänker den som gör detta. Vid 04 åker man hastigt här i från. Fort över bron så att Tore och Iris vaknar ..

Och en sak runt Björn Adolfsson. Han hade berättat för en vän vid namn Kenneth att de var flera personer inblandade i Svens försvinnande. Den mest drivande skulle vara direktören. 2 personer är inte flera personer med 3 st skulle väll kunna börja vara flera personer. Jag tror inte på för stor grupp av personer men säg 3 st då Direktören greven och Bulvanen där med kan de hända att de är de två första som står för mördandet .. Jag är övertygad om att BL är inblandad då han ljuger och försöker flytta datum mm men han måste inte mördat
Tror du att man hade fått ett annat och bättre resultat om man lagt ner lika stora resurser på dom 2 andra. ( inte bulvanen)
Citera
2022-07-03, 22:06
Medlem
Var mer frågor till tidigare teori och försök på idéer till bygga på teorin
Citera
2022-07-03, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Tror du man hade fått ett annat och bättre resultat om man lagt ner lika stora resurser på dom 2 andra. ( inte bulvanen)

Poliserna hade redan ställt in sig på vem den skyldiga var. Tror man hade fått mer och bredare information för att kunna öka chanserna till att lösa fallet eller information göra uteslutanden. Mycket dumt gjort att inte gå igenom och kolla alla möjligheter.
Citera
2022-07-03, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leko12
Var mer frågor till tidigare teori och försök på idéer till bygga på teorin
Jag måste ge dig att du verkligen försöker och du är en tänkare
Du kanske övertänker lite.
Men låt mig inte hindra dig. Du har kloka åsikter och kan tänka fler möjliga som kan vara inblandade och där delar vi uppfattning och att bulvanen kan vara en av dom.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-07-03 kl. 22:13.
Citera
2022-07-03, 22:15
https://www.instagram.com/p/CfhNCI7s...d=YmMyMTA2M2Y=
Bild på Sven och info
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här