Citat:
Ursprungligen postat av
WisbyPils
Ursäkta, jag var kanske otydlig.
Jag menar alltså att bulvanen i det här scenariot kom dit med intentionen att röja sven ur vägen genom att förgifta honom. Men giftet var inte i mjölken, utan sjögren fick i sig det genom något annat som bulvanen hade med sig. (Mat? Bakverk? Annat?) Att det var silver i mjölken som sven sköljde ned detta något med var bara en tillfällighet pga att sven brukade lägga en silversked eller liknande i tillbringaren för att den skulle hålla längre. Silver i sig är ju inte giftigt.
Därefter menar jag att sven däckade och bulvanen trodde att han var död och åkte därifrån. När han kom tillbaka nästa dag för att börja arbetet med att röja bort bevis och graverande papper (tror inte att han tänkte röja bort kroppen mitt på dagen) så upptäcker han till sin fasa att sjögren fortfarande lever, men är väldigt dålig. Då leder han ut honom till bilen (”sven, du måste till sjukhus!”) och åker därifrån till något undanskymt ställe där han avslutar jobbet och sedan gör sig av med kroppen på nått av de ställen/metoder som diskuterats tidigare.
Det här skulle förklara varför bulvanen hittar på resan till bingeby på fredagsmorgonen och varför han konstruerar ett alibi för hela den här fredagen.
Jo de är en intressant teori där. Det skulle kunnat gått frågan är då vad för gift kan man få in i ett bakverk på den tiden i sån stor mängd för att ta livet av något utan att de märks när man äter skulle du säga ? Det går ihop med min tanke att han inte dödades i huset iallafall utan på något ställe i skogen eller undanskymt ställe. Dock så frågar man sig då om varför de inte fanns något vittne när de gick till bilen, skulle vara riskabelt för om dom sågs så skulle ju bulvanen inte ha något alibi och ingen på sjukhuset skulle kunna sagt Sven varit där . Dock så borde Sven ha märkt att de inte åkte mot sjukhuset utan istället någon annanstans och var då SS i så dåligt skick att han inte kunde göra motstånd ? Och hur tror du bulvanen isåfall tog livet av honom ? Jag tänker sen Exempelvis på tippen var det så öde där så man bara kunde göra sig av med en sån stor kropp ? Man skulle då behöva dra ut Sven från bilen och gräva gropen och täppa igen den utan att de märktes sen dessutom dödat honom . Jobbade ingen där och kunde man bara göra sig av med en kropp så lätt där ? Teorin om förgiftning är nog kanske ett av de få sätten isåfall för bulvanen att ta livet av någon som han skulle kunna känna sig bekväm med om de är förgiftning ? Så de kan också tala emot teorin att han inte ville döda någon med
Händerna eller vapen vilket inte kan vara lätt psykiskt att göra . Men kanske också om
Han hade riskerade bli upptäckt med förgiftning om Sven gjort besök på sjukhuset när han frisknade till och de hittar gifter så kanske han kände sig tvungen att göra det på annat sätt ?