2022-11-07, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Vem påstår det? Familjen (mamma och små barn) var bortresta den helgen.
Kan vi utesluta att SS reste med till dom evigt gröna ängarna.
Konstigt sammanträffande dessutom.
Vi kan inte utesluta något förutom ladan och snart tippen.
Citera
2022-11-07, 08:18
Medlem
Citat:
Vad yrar du om?
1/ Det här var väl ingen utvärdering av hunden heller!!!
Det var att finna mänskligt skelett. Vilket hunden gjorde.

2/ Vet du att det är ett fornben från 1200-talet som de funnit? Hur i hela friden vet du det?
Jag tror ingenting. Jag inväntar analyssvar.

3/ Min teori??? Vad har jag för teori? Berätta för mig!
1. Men det hade även en gris gjort.
2 jag vet att SS inte ligger där och då ska det vara ett annat lik från 1970 talet och det känns osannolikt och då framstår det troligaste alternativet på förhand som det mest troliga.
Alltså fornben , sen om dom är från 1200 talet återstår att se. Men att det är närmare 1200 talet än 1970 och det kan du vara säker på.
3. Min "teori" har hela tiden varit att ni söker på fel person och på fel platser.
Än så länge Jackpot men med tanke på att bulvanen var bedragare är detta som att lura godis från småbarn likt dig.
Du själv har kanske ingen teori och det kan förklara att du uttalar dig som om att hissen inte går ända upp.
BÄTTRE TIGA ÄN ILLA TALA.
Citera
2022-11-07, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365

Att Sjögren skulle följt med mamma och barn i familjen R till Kanarieholmarna?

Ja, det kan vi utesluta. Någon slags rimlighetsgräns för teorier får det väl ändå finnas?
Citera
2022-11-07, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WisbyPils
Att Sjögren skulle följt med mamma och barn i familjen R till Kanarieholmarna?

Ja, det kan vi utesluta. Någon slags rimlighetsgräns för teorier får det väl ändå finnas?
Vem har sagt att han reste hela vägen.
Han kanske hoppade av halvvägs till Nynäshamn.
Han kanske tog ett sista dopp i Östersjön medan familjen badade i pool på kanarieholmarna och direktören byggde dammar till minkarna.
Vatten i olika former är kanske den gemensamma nämnaren .
Vissa saker vet vi , andra kan inte uteslutas.
Citera
2022-11-07, 15:40
Avstängd
Citat:
1. Men det hade även en gris gjort.
2 jag vet att SS inte ligger där och då ska det vara ett annat lik från 1970 talet och det känns osannolikt och då framstår det troligaste alternativet på förhand som det mest troliga.
Alltså fornben , sen om dom är från 1200 talet återstår att se. Men a tt det är närmare 1200 talet än 1970 och det kan du vara säker på.3. Min "teori" har hela tiden varit att ni söker på fel person och på fel platser.
Än så länge Jackpot men med tanke på att bulvanen var bedragare är detta som att lura godis från småbarn likt dig.
Du själv har kanske ingen teori och det kan förklara att du uttalar dig som om att hissen inte går ända upp.
BÄTTRE TIGA ÄN ILLA TALA.

"Men det hade även en gris gjort." påstår du. Belägg för det? Att grisar kan söka mänskligt skelett?
Suck. Vet inte om man ska skratta eller gråta åt dina inlägg.
Citera
2022-11-07, 15:57
Avstängd
Citat:
Genom hela tråden har du ältat; fel person och fel spår.
Men inte ett enda belägg eller minsta bevis har du framfört för att styrka din teori.

Du kan väl inte inbilla dig att familjen R-N har med saken att göra. Små barn som mördar?
Möjligen köper jag att Direktören är anstiftare eller kanske även inblandad i försvinnandet.
Men det behöver man belägg för att PÅSTÅ. Man kan säga att man misstänker det men inte PÅSTÅ det.

Du är snabb med att dra till med vad som helst (ljug,hittepå) som du inte har några alls belägg för.
Vi ska byta spår och jaga spöken, begär du.
Vad sägs om att du hjälper till lite själv?
Med något lite vettigt. Vad har din pappa (bulvanens bror) berättat för dig?
Och om du som vanligt säger "det behåller jag för mig själv" så bespara oss ditt tramsiga, oseriösa svar.

EDIT: Däremot finns det fakta som talar starkt för Bulvanens inblandning i SS försvinnande.
Så du får gilla läget eller komma med förnuftsargument och belägg om det förhåller sig på ngt annat vis.
Senast redigerad av ottoplommon 2022-11-07 kl. 16:10.
Citera
2022-11-07, 20:13
Medlem
Citat:
Du skriver att du VET att Sjögren inte finns på tippen. Det betyder att du vet att han finns på en annan plats. Upplys gärna polisen om vilken plats detta är.
Citera
2022-11-07, 20:46
Medlem
Citat:
Genom hela tråden har du ältat; fel person och fel spår.
Men inte ett enda belägg eller minsta bevis har du framfört för att styrka din teori.

Du kan väl inte inbilla dig att familjen R-N har med saken att göra. Små barn som mördar?
Möjligen köper jag att Direktören är anstiftare eller kanske även inblandad i försvinnandet.
Men det behöver man belägg för att PÅSTÅ. Man kan säga att man misstänker det men inte PÅSTÅ det.

Du är snabb med att dra till med vad som helst (ljug,hittepå) som du inte har några alls belägg för.
Vi ska byta spår och jaga spöken, begär du.
Vad sägs om att du hjälper till lite själv?
Med något lite vettigt. Vad har din pappa (bulvanens bror) berättat för dig?
Och om du som vanligt säger "det behåller jag för mig själv" så bespara oss ditt tramsiga, oseriösa svar.

EDIT: Däremot finns det fakta som talar starkt för Bulvanens inblandning i SS försvinnande.
Så du får gilla läget eller komma med förnuftsargument och belägg om det förhåller sig på ngt annat vis.
Jag behöver inte styrka att någon är oskyldig.
Det hade en gris fattat men inte du .
Citera
2022-11-07, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betsida
Du skriver att du VET att Sjögren inte finns på tippen. Det betyder att du vet att han finns på en annan plats. Upplys gärna polisen om vilken plats detta är.
Går inte för kroppen är borta. Skulle den ligga på tippen är den inte borta.
Citera
2022-11-08, 00:19
Avstängd
Fast vi vet ju alla redan att det eventuellt mänskliga skelettbenet högst sannolikt inte kommer från Sven Sjögren.

Det kommer att vara ett gammalt människoben, som man faktiskt kan hitta lite överallt. Särskilt på soptippar, där det körts dit mycket fyllnadsmassor.

Google är några få tryck bort för den som tvivlar på att gamla mänskliga skelettben hittas både här och där titt som tätt.

Då är väl platserna nära Sven Sjöholms hus där hunden markerade av större intresse? Men där gräver man inte? Är väl större chans att en förmodligen mördad mans skelettdelar ligger nergrävda nära hans hus? Annars skulle de väl inte ens ha sökt där med "skeletthunden"?

Så de får träffar där, men väljer att inte undersöka saken?
Citera
2022-11-08, 01:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Fast vi vet ju alla redan att det eventuellt mänskliga skelettbenet högst sannolikt inte kommer från Sven Sjögren.

Det kommer att vara ett gammalt människoben, som man faktiskt kan hitta lite överallt. Särskilt på soptippar, där det körts dit mycket fyllnadsmassor.

Google är några få tryck bort för den som tvivlar på att gamla mänskliga skelettben hittas både här och där titt som tätt.

Då är väl platserna nära Sven Sjöholms hus där hunden markerade av större intresse? Men där gräver man inte? Är väl större chans att en förmodligen mördad mans skelettdelar ligger nergrävda nära hans hus? Annars skulle de väl inte ens ha sökt där med "skeletthunden"?

Så de får träffar där, men väljer att inte undersöka saken?
Men läser du ej vad man svarar dig.
Jag har ju redan svarat dig på detta i förgår.

Det var säkert av intresse från början eftersom de lät hunden sniffa där.
Sedan har de resonerat om saken i podden kalla fall.
De lät inte så pigga på det eftersom att det är väldigt svårt att få tillstånd att gräva i backen pga att det är något där av arkeologiskt intresse. Som jag minns det. Något med fornlämningar.
Om du lyssnat själv på kalla fall hade du vetat det.
Vägen å andra sidan är utgrävd på 70 talet och SS fanns ej begravd där som man misstänkte.
Att hunden ändå markerat där kan tyda på att det ligger en liten del av mänskligt skelett bland täckmassorna. En pyttebit. Men knappast Svens. För då hade de funnit vad de sökte där på 70-talet.
Så troligtvis la de krutet på tippen istället. De förlorade mycket pengar de dygnet utgrävningen stod stilla. Det kostar enormt mkt pengar med utgrävningar.

Nej när det grävs, byggs osv kommer ibland hela skelett i dagen. Oftast där det varit en kyrkogård långt tillbaka i tiden. Men så vitt känt har inte soptippen varit en kyrkogård för länge sedan.
Det är möjligt att underarmsbenet som hittades har plöjts upp på någon åker och sedan åkt med när bonden slängt skräp från sin gård. Men att det skulle vara fullt av fornminnesben på soptippar är taget ur luften. Om man får upp en benbit på en gammal grav stoppar man ned det igen. Enligt lag är det förbjudet att flytta stoft från gravplatser. Men det händer att gamla gravplatser hamnar under en väg.
Jag vet en enorm pestkyrkogård som idag är en väldig park samt en stor parkeringsplats och en jätte skolgård. När kyrkor försvinner kan det gå så. För man får inte flytta stoft men det går visst bra att asfaltera över dem. Vid flytt av stoft måste de nybegravas. Men en jättestor pestkyrkogård blev väl för kostsamt att ha nybegravning för.

För några år sedan hittades försvunne kung Rickard III under en bilparkering intill ett gammalt kloster. Han hade troligen blivit begrav i den dåvarande klosterträdgården på 1400-talet..

Det är nu bekräftat att ett skelett som hittades under en bilparkering i Leicester i Storbritannien har varit den engelska kungen Rikard III som regerade under åren 1483-85.
Rikard III dödades i strid 1485, 32 år gammal. Han har varit den enda engelska monarken vars kvarlevor varit på villovägar. Han kommer att begravas i katedralen i Leicester vid en senare tidpunkt.

Senast redigerad av ottoplommon 2022-11-08 kl. 01:27.
Citera
2022-11-08, 01:57
Avstängd
Citat:
Men läser du ej vad man svarar dig.

[/i][/i]

Du läser inte vad man svarar dig. Det hade varit så gott som omöjligt att inte hitta gamla skelettdelar på en gammal övertäckt soptipp.

Och enligt dig så har ju polismyndigheten begått ett faktiskt brott här. För de tillät den privata utgrävningen (som knappast var liten) att fortsätta. Efter det att misstänkta mänskliga kvarlevor hittats. Utan att den eventuella mänskliga kvarlevan ens hade utretts.

Så funkar inte svensk lag. Inte ens på Gotland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in