Citat:
Ursprungligen postat av
Nordstrem
Och då vet man att i mjölken finns ingenting. Man vet inte att där finns spår av silver för man har inte haft i något gift. Skulle man haft det och inte städat bort glasen och mjölken ja då kan man inte påstå att Sven rest bort heller vilket BL påstår. Jag tänker om uppkastningen att i huset ser det ut som en svinstia ! Sven städar inte och uppkastningen kan ha legat i månader dock har du rätt i detaljen att föremålen på TVn borde nog ha rubbat på sig iallafall. De kan tyda på viss färskhet.
Vist kan de vara gift eller sömnmedel men inte i mjölken iallafall och uppkastningen missar man.
Jag tror du har rätt i att Sven åker i bilen tillsammans med BL från huset levande de passar med BL s berättelse också fast fel datum. Detta säger BL för de finns ju risk att nån sett detta det kan han inte veta och påstår därför att han släppt av Sven i Bingeby . Det är därför det inte finns nått spår i huset efter nått. Fan är det så faller havsteorin också. Iallafall med båt från hemma hos Sven ! Båt kan legat förberedd någon annanstans eller så sker nått helt annat. Och är de så så ligger han inte begravd hemma heller. Men jag tycker hunden ska sniffa av där hemma ändå. Skulle han ligga på tomten en meter ner i marken så är det ju billigt att kolla detta jämfört med på tippen
Precis. OM det nu skulle vara frågan om en förgiftning så är jag rätt säker på att det där med silvret bara är ett villospår, en red herring. Som du säger, förgiftar man någon så lämnar man ju för bövelen inte kannan med giftet kvar på bordet! Jag skulle satsa en hel del på att förklaringen till att det fanns silver i mjölken är detta:
https://www.askaprepper.com/what-hap...ilver-in-milk/
Citat:
One solution for milk and water that has been passed down through the generations, is that adding silver to milk and water keeps it fresh for longer.
There are tales of settlers putting a silver dollar in their milk pails and water butts. Sailors put them in their water barrels.
The truth is that it does seem to work. Tests have shown that silver keeps the milk fresh, for anywhere between 2 to 10 extra days.
Med tanke på att Sjögren var en extrem mjölkkonsument, inte hade något kylskåp och var från en generation där man växt upp utan sådana så är det troligt att det i något skede stått en silversked eller liknande i mjölken vilket förklarar spåren av silver. Eftersom det fanns spår av silver i uppkastningen också så betyder ju det att det antingen var samma mjölk som i kannan som sen spyddes upp, eller att Sven fick i sig mjölk med silver i på regelbunden basis.
Vad gäller färden till Bingeby, självklart måste det vara som du säger! Han var tvungen att ”uppfinna” den för att ha en förklaring om någon sett honom och Sjögren åka iväg, även om det var ”fel dag”. Eller behöver det kanske inte ens vara fel dag?!?
Kom på en sak precis nu. Tänk om det var så här:
Bulvanen plockade upp Sjögren på torsdagseftermiddagen nere vid åkern där han plöjde. Sen åkte dom hem till Sjögren och drack mjölk och öl. Bulvanen fick då på något sätt i Sjögren ett gift. Sjögren blev efter hand dåsig och gick upp och däckade. Bulvanen trodde då att Sjögren var död och lämnade platsen och tänkte återvända senare för att få bort kroppen mfl bevis. Men Sjögren är inte död utan vaknar till och frustar/kastar upp över TVn men ligger sedan i ett halvt medvetslöst tillstånd resten av natten. På morgonen på fredagen kommer bulvanen dit och upptäcker till sin fasa att sjögren fortfarande lever! (Men han lägger inte märke till uppkastningen som vid det här laget torkat och inte står ut särskilt mycket i Svens i övrigt smutsiga hem). Han lyckas få med sig den medtagne Sjögren till bilen under förevändning att de skall åka till sjukhuset. Därav måste bulvanen hitta på visbyresan på fredagen ifall någon sett honom och Sjögren lämna lummelundsbruk på fredagsförmiddagen.
Vad tror ni? 🤔