Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Skriv en bok om fallet Skaraborg2. Jag lovar att köpa den. Bara inledningen till den här tråden hade fått alla att köpa boken.
Ja, om inte annat så blir det ju ett tidsdokument över Gbg. Skaraborgs idoga grävande och entusiasm att försöka lösa detta fall och många andra, har börjat smitta av sig. Allt fler ansluter sig både i grävandet och läsandet, och det är glädjande för alla oss läsare. En helt underbar underhållning, samtidigt som några fall kanske får sin upplösning och dom anhöriga kan få ro.
Just detta med att anhöriga går och har känslor så länge efter själva händelsen är ju något jag har påpekat förut. Här ser vi vikten av att anhöriga får veta vad som hänt deras nära och kära. Själva sorgen kanske tonas ner med tiden, men den är en ständig följeslagare. Ständigt gnagande, vad hände?
Än så länge så döljer sig svaret i detta fall/fallen i dimslöjorna. Kanske Skaraborgs och CrapStacks m,fl idoga arbete kan skingra dom. Heder och respekt till er alla som försöker och jobbar på detta.
Som sagt detta kommer sedermera att bli ett tidsdokument som framtida forskare m,fl kommer att ha nytta av. Tidsandan blir ju allt mer framträdande ju mer ni gräver i detta. Redan nu kan man ju konstatera att denna tidsperiod som dom flesta trådstarter som Skaraborg har gjort handlar om, visar på att det var en exceptionell tidsepok. Dvs det hände otroligt mycket i Gbg just då vid denna tidpunkt. Någon har pekat på drogernas intåg i dom större städerna, som en orsak. Och politikernas ovilja att ta tag i saker och ting.
OBS! OT
Jag tycker mig se det mönstret upprepa sig. Om man ser till dagens händelser i Gbg och dom andra städerna, så kan man ju faktiskt dra paralleller med den tid som dom här grabbarna levde i. Mycket knark inhandlades i Kristiania, sen etablerades grupper som fick knarket att sprida sig allt fortare i landet. I spåret av det kom rån, mord, mm.
Sedan fick politiker och myndigheter upp ögonen. Sedan har då nya politiska beslut drivit upp denna händelse kedja på nytt. Gränserna har suddats ut, bron nere i Malmö har byggts osv. Vilket har gjort att div droger och vapen har fått flöda in i landet fritt. Och som följd har fått vårat samhälle att erodera. Ingen kan blunda för det längre. Nya beslut måste till. Förlåt för OT delen men kände att jag var tvungen att få ur mig det.
Keep up the god work my friends.
M.V.H.
jamsson.
Senast redigerad av jamsson 2009-09-15 kl. 16:31.
Senast redigerad av jamsson 2009-09-15 kl. 16:31.