Citat:
Ursprungligen postat av getost
- Jag förstår vinklingen vad gäller vem som tog kontakten. Men likväl kan ju personen i fråga fabulera. Det jag tycker talar mest för det är just det faktum att h*n valt att berätta vissa delar...de som inte kan kontrolleras, och håller på annat mycket viktigare som skulle kunna bekräfta eller dementera spekulationerna.
OM det handlar om att h*n inte vill att saken ska röras upp på nytt, vore det skapligt ologiskt att alls ge information kring det, eller hur?
Förmodligen kommer jag citeras i även detta inlägg och publiceras på en sida som främst ägnar sig åt att förlöjliga under namn och sken av att diskutera olösta mordfall. Det man inte kan åstadkomma själv är smidigare att kopiera : )
Allt vad h*n kom med var ju alldeles i början, när vi hade fått kontakt med uppgiftslämnaren. När XX lämnade viss information och "hintar", så hade h*n ännu inte fått det tillstånd som h*n trodde att h*n skulle erhålla.
När det väl uppdagades att så ej var möjligt i dagsläget, så kunde inte XX lämna ut mera uppgifter. Om han hade fortsatt med detta, så hade det faktiskt kunnat sluta
mycket tråkigt.
När det gäller "Dahlsjö-fallet", så är det knappast någon uppgift alls som går att kontrollera. Vad skall kollas? Av de som "var med" är nästan alla i dag avlidna? Det har gått snart 45 år? Polisutredningarna saknas?
Av flera orsaker, så vill jag inte diskutera just uppgiftslämnaren mera. Jag förstår precis vad du menar getost och jag skulle nog också ha ställt samma frågor som du gör. Detta är som alla förstår mycket viktiga frågor.
Fallet och allt omkring är fortfarande
mycket känsligt. Alla förstår också mycket väl i vilka kretsar "Dahlsjö-gänget" rörde sig i under åtminstone denna vår och delar av sommaren 1965.
Ja jag känner mycket väl till det där. Jag orkar faktiskt inte bry mig.