Citat:
Ursprungligen postat av daniel_andersso
Kan bara instämma i vad som flera sagt, det här blir mer och mer udda. Man kan även fråga sig varför polisen 1965 inte kontaktade Sahlin? Om det var i denna bil killarna sist hade setts, varför inte kolla med ägaren? Iofs tror jag inte att han var inblandad på något sätt, skulle gissa att bilen var falskskyltad, även om det är mycket skumt att det inte kommit fram tidigare.
Att den skulle vara omlackerad har jag svårt att tro på, har svårt att få ihop att Sahlin-bilen är den aktuella. Någon i Dahlsjö-gänget skulle alltså ha stulit/lånat/köpt bilen från Sahlin, sedan händer något som gör att ingen i Dahlsjö-gänget plus ytterligare en ung man någonsin mer hörs av, och sedan får Sahlin på något sätt tillbaka bilen. Låter helt otroligt långsökt.
Vi förutsätter att Sahlin fortsätter att köra sin PV med regnummer O 19920 under tiden den 30 juli 1965 och fram till den 13 april 1967. Polisen har under dessa nästan två (2) år sökt efter bilen med ljus och lykta(?). I t.ex. GP så går man ut med den försvunna bilens regnummer regnummer O 19920 iaf 1984. Efterlysningarna efter dem och bilen hade redan varit ute i tidningarna 1965-66. På denna tid gick man ofta ut med just regnummer vid efterlysningar. Uppenbarligen reagerar varken grannar, bekanta, arbetskamrater etc. på detta. Ännu märkligare så får polisen uppenbarligen inget tips om detta heller.
Dahlsjö-gänget var troligen inte helt främmande för s.k. "billån".
Menar du då daniel_andersso att detta gäng skulle ha stulit en duvblå PV, sedan falskskyltat denna med O 19920? Ja det var de nog iof i stånd till.
Javisst kan de ha stulit denna från Sahlin men de hade uppenbarligen kört omkring i denna ett tag helt öppet i bl.a. de centrala delarana av Göteborg. Det är synd att man inte kan få
när i tiden exakt Dahlsjö och Karlsson åkte till Borås. Jag undrar ändå om de var så himla pigga på att köra omkring i de centrala delarna med en stulen (dessutom stulen i göteborgstrakten) och falskregistrerad bil? Inte det att de inte skulle vågat göra detta utan just dessa risker med att åka fast. Det räckte nog till att framföra bilen utan körkort.
Vad jag också tycker är mycket konstigt är detta varför inte Sahlin själv, när han såg sitt eget regnummer efterlysas, tog kontakt med polisen? Detta måste han med största sannolikhet ha sett med tanke på alla skriverierna. Om inte han så hans fru, kamrater etc.
I "Dahlsjö-fallet" så finns det så otroligt mycket konstigheter och mystiska sammanträffanden?