Citat:
Ursprungligen postat av prudens
Hade inte en av grabbarna jobb? Kan Sahlin och, Karlsson tror jag det var, ha mötts på det viset. Karlsson kan i så fall haft tillgång till bilen med eller utan Sahlins vetskap. Jag menar "lånat" bilen över dagen eller så. Osannolikt, ja kanske, men allt är så knepigt med detta fall så det skulle inte förvåna mig om förklaringen vore så enkel.
Gay Roger Karlsson höll på att utbilda sig till målare. Enligt Norlén så arbetade Kjell Åke Johansson på företaget NORAB på Fiskehamnsgatan. Dahlsjö vet jag ej vad han arbetade med. Ingen av dem lär ha skött sina resp. arbeten helt perfekt. Man får en uppfattning om att det var åtminstone en hel del "firande".
Javisst kunde de ha träffats på en arbetsplats men det verkar inte troligt att Sahlin arbetade som målare iaf. Återigen: Vad gjorde en planeringsman 1963?
Om någon av dem hade fått lånat bilen så hade detta uppenbarligen skett en hel del under år 1965. Isf så måste Sahlin troligtvis innehaft ytterligare en bil?
Jag upptäckte en sak i det Norlén skrev. Den 14 oktober 1965 kom två (2) anonyma tips till Kjell Åke Johanssons föräldrar. Det första tipset var att Kjell Åke satt på Café Auto på Haga Östergata och drack kaffe (samma gata som Dahlsjö bodde på). Det andra tipset gjorde gällande att Kjell Åke hade setts samma dag i närheten av CocaCola-fabriken på Bergsgatan. Inget av tipsen ledde till något. Vet inte om dessa två tips kom från en och samma person eller från två olika?
Ja prudens allt är möjligt i detta fall.