Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg1
Detta gör man inte om man inte är säker på att personen är extremt död. Vad grundar CrapStack detta på?
Personligen så anser jag det minde osannolikt med ett stort försvinnande än två mindre, framför allt då jag misstänker att de har blivit mördade (åtminstone två av dem). Ok. På vad bygger CrapStack detta resonemang på?
Sanning just nu är att ju mer man penetrerar Skaraborg2 och Crapstacks "saga" destomer så hade den platsat i Rekordmagasinet. Det ligger väl i sakens natur att ni bemöter era påståenden när de ransakas och motiverar era ställningstagande? De senaste dagarnas svar från er har präglats av "pudlar" och "jag tror", "vet inte säkert" och så vidare. Kan ni nu rakryggat ge ert nuvarande ställningstagande kring detta fall?
Personligen så anser jag det minde osannolikt med ett stort försvinnande än två mindre, framför allt då jag misstänker att de har blivit mördade (åtminstone två av dem). Ok. På vad bygger CrapStack detta resonemang på?
Sanning just nu är att ju mer man penetrerar Skaraborg2 och Crapstacks "saga" destomer så hade den platsat i Rekordmagasinet. Det ligger väl i sakens natur att ni bemöter era påståenden när de ransakas och motiverar era ställningstagande? De senaste dagarnas svar från er har präglats av "pudlar" och "jag tror", "vet inte säkert" och så vidare. Kan ni nu rakryggat ge ert nuvarande ställningstagande kring detta fall?
När man funderar kring ett fall som detta är det ganska naturligt att det förekommer teorier, hypoteser och gissningar. Hypotesernas trovärdighet kan dock variera kraftigt. När man sysslar med detektivarbete faller det sig naturligt att man använder en vetenskaplig modell baserad på empirism, vilket innebär att man lägger fram teorier och sedan försöker se om teorin är falsifierbar. Är den inte det har man kommit ett steg närmare sanningen om vad som skett. Problemet med detta över 40 år gamla fall är att samtliga teorier är falsifierbara, vilket beror på ett underskott av adekvata fakta.
Således håller jag med dig om att många av teorierna som här är framlagda bygger på mycket vilda gissningar, men som jag ser det är det en form av "dösnack" mellan att de i den "innersta cirkeln" framkommit med mer banbrytande fakta som för fallet framåt. Att gissa och ha teorier är inte fel, men det är fel när det plötsligt framstår som fakta och de som lagt fram teorierna inte vill bemöta skribenter som ifrågasätter de teorier som lagts fram. Men, här kommer varningens finger. De flesta som skrivit ned sina teorier i den här tråden liksom de som läser dessa är väl medvetna om att de bara är teorier. Alltså kan det kännas rätt onödigt att Skaraborg1 går in och hela tiden ifrågasätter teorier alla vet är just teorier.
Nog om det.
När det gäller fallet i sig känns det inte som att vi egentligen kommit särskilt långt. Det mest banbrytande hittills är iakttagandet av en misstänkt person i GRKs lägenhet dagarna efter försvinnandet samt klargörandet av den "duvblås" korrekta registreringsnummer. Bortsett från detta är tråden till 90 % fylld av ovannämnda teorier.