Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Ja, att Karlsson "strukit med" pga att han förmodligen insisterat på att det som hände i O 19920 angick myndigheterna, ser jag också som det absolut troligaste skälet.
Med den allra största sannolikhet så förhöll det sig på detta sätt. Karlsson insisterade på att meddela polisen, om vad som hade inträffat.
P.g.a. denna inställning så fick han "följa med på köpet" s.a.s. Har man väl dödat en person, så blir det lättare att döda en andra gång. Även om mord # 1 troligtvis var ett dråp som invoöverade ett enormt raseri från GM gentemot Lundquist.
Redan under dödandet av Lundquist försvann spärrarna. När det väl var Karlsson "som stod på tur" så var dessa spärrar totalt borta.
Dödandet av först Lundquist och sedan Karlsson går mycket fort. Det kan inte handla om allt för många minuter totalt.
Först en vild gissning på att dispyten som spårade ur, skedde ca 10-15 minuter efter att de hade lämnat Lantmäterigatan 12C i Brämaregården. Därefter åter en vild gissning på att själva dödandet av dessa två (2) tog ca 5-10 minuter. Allt som allt troligtvis max ½ timme.
Jag
tror också att "Hymme" blev dödad i bilen medans Gay Roger Karlsson strax utanför O 19920.
Därefter tillkom ju ytterligare tid för inbärning av Karlssons lik, planering samt till sist dumpningen. Hur lång tid detta tog är betydligt svårare att få ett grepp om? Till stor del beroende på att vi inte vet
exakt var detta skedde? Dock troligtvis på Hisingen.
Inget av detta kommer med största sannolikhet att kunna bevisas.
Min personliga teori från Risåsgatan 9C och till dödandet, stämmer troligtvis bra om inte rent utav mycket bra? Fast det ju förstås bara en
teori!