2013-08-02, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHB
En del av oss var glada när du du avsluta ditt sista inlägg med:

I rest my case.

Nu har jag inte tid att diskutera detta vidare, de som läser tråden får avgöra själv om du använde mina falska uppgifter så som sanningen.

Tack och hej från mig.

Hur hamna du här igen tro? Vad tillför du debatten med dina ord, vi gräver i vad vi vill. JAG gräver i detta fall varje dag på min lediga tid. Frågar folk och får svar samt sammanställer.Om du nu vet så mycket så kan du väl skita ut lite info?

//BHB

Tycker att det är ett mycket bra inlägg. Gott att du gräver i detta.

Skituppgifter, nej det är väldigt ledsamt när man skojar om det , för mig och Kjell-Åkes son är det inget skämt det är som ett hån för oss som finns kvar.

Gays syster hade nog blivit väldigt ledsen.
Senast redigerad av Locky 2013-08-02 kl. 20:22.
Citera
2013-08-03, 22:53
Medlem
Nog är det väl rätt osannolikt att tre personer väljer att försvinna frivilligt, och dessutom lyckas hålla sig undan under lång tid? Någon av dom borde ha fått hemlängtan eller haft behov av att kontakta anhöriga. Jag tror alltså inte på teorin om frivilligt avvikande. Snarare tror jag att föraren av bilen har kört av vägen, ner i en sjö. Under en riktigt regnig dag 1965 kanske få personer färdades på vägarna, och små läckage från bilen direkt efter den eventuella olyckan doldes möjligtvis av regnet.

Många insjöar är mörka och med grumliga bottnar. I t ex Landvettersjön är det nog svårt att se en bil som har gått till botten, speciellt om den har blivit liggande uppochner.

I vilket fall som helst är det hela mycket tragiskt, och jag hoppas de anhöriga någon gång får visshet i vad som hände.
Citera
2013-08-05, 23:39
Medlem
kraksparks avatar
[quote=kamikazeklanten|44607793]Nog är det väl rätt osannolikt att tre personer väljer att försvinna frivilligt, och dessutom lyckas hålla sig undan under lång tid? Någon av dom borde ha fått hemlängtan eller haft behov av att kontakta anhöriga. Jag tror alltså inte på teorin om frivilligt avvikande. Snarare tror jag att föraren av bilen har kört av vägen, ner i en sjö. Under en riktigt regnig dag 1965 kanske få personer färdades på vägarna, och små läckage från bilen direkt efter den eventuella olyckan doldes möjligtvis av regnet.

Många insjöar är mörka och med grumliga bottnar. I t ex Landvettersjön är det nog svårt att se en bil som har gått till botten, speciellt om den har blivit liggande uppochner.

I vilket fall som helst är det hela mycket tragiskt, och jag hoppas de anhöriga någon gång får visshet i vad som hände
[/QUkanmOTE

håller med dig att de lever verligen i ovisshet.. o borde få veta sanningen om vad som hände 29 juli 1965. men sanningen kanske inte är lätt att få tag i utan det finns kanske bara hörsägen..
vad jag har uppfattat i tråden så syntes bilen efter den 29 juli 1965 men är inte 100 säker ...
Citera
2013-08-06, 16:28
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kontakt med familjen?

Citat:
Ursprungligen postat av kamikazeklanten
Nog är det väl rätt osannolikt att tre personer väljer att försvinna frivilligt, och dessutom lyckas hålla sig undan under lång tid? Någon av dom borde ha fått hemlängtan eller haft behov av att kontakta anhöriga. Jag tror alltså inte på teorin om frivilligt avvikande. Snarare tror jag att föraren av bilen har kört av vägen, ner i en sjö. Under en riktigt regnig dag 1965 kanske få personer färdades på vägarna, och små läckage från bilen direkt efter den eventuella olyckan doldes möjligtvis av regnet.

I vilket fall som helst är det hela mycket tragiskt, och jag hoppas de anhöriga någon gång får visshet i vad som hände.

Ja det har du helt rätt i. Mycket tragiskt. Hemskt med denna ovisshet. Pratade med Gays syster häromdagen. Hon har aldrig kunnat släppa detta med broderns försvinnande och tänker på det ideligen.

Det är inte så troligt att tre personer väljer att försvinna frivilligt - dessutom samtidigt. Deras försvinnande kan heller inte ha varit något frivilligt sådant. Som förut nämnts så kan det inte ha varit något annat än "frivilligt" under tvång. Åtminstone för två av dem.

Ingen kan med säkerhet säga om inte både Dahlsjö och Kjell-Åke verkligen kontaktade sina anhöriga? Det verkar iaf inte alls otroligt. Gay Karlsson däremot kontaktade aldrig någonsin sina anhöriga.
Senast redigerad av Skaraborg2 2013-08-06 kl. 16:30.
Citera
2013-08-11, 14:39
Medlem
Skaraborg2s avatar
När sågs bilen för sista gången?

[quote=krakspark|44638078][quote=kamikazeklanten|44607793]Nog är det väl rätt osannolikt att tre personer väljer att försvinna frivilligt, och dessutom lyckas hålla sig undan under lång tid? Någon av dom borde ha fått hemlängtan eller haft behov av att kontakta anhöriga. Jag tror alltså inte på teorin om frivilligt avvikande. Snarare tror jag att föraren av bilen har kört av vägen, ner i en sjö. Under en riktigt regnig dag 1965 kanske få personer färdades på vägarna, och små läckage från bilen direkt efter den eventuella olyckan doldes möjligtvis av regnet.

I vilket fall som helst är det hela mycket tragiskt, och jag hoppas de anhöriga någon gång får visshet i vad som hände
[/QUkanmOTE

håller med dig att de lever verligen i ovisshet.. o borde få veta sanningen om vad som hände 29 juli 1965. men sanningen kanske inte är lätt att få tag i utan det finns kanske bara hörsägen..
vad jag har uppfattat i tråden så syntes bilen efter den 29 juli 1965 men är inte 100 säker ...[/QUOTE]

De senast kända iaktagelserna som jag har hört talats om är två st.

1. När Gays syster ser bilen några dagar innan den 29 juli när bilen är på väg mot Vågmästareplatsen.
2. Enligt en yngre bror till Dahlsjö skulle han ha sett de tre kliva in i bilen utanför Mården den 29 juli.

Att den midnattsblå skulle ha varit synlig efter den 29 juli känner jag inte till.
Citera
2013-08-13, 22:35
Medlem
Då har man läst igenom alla inläggen, det tog en stund vill jag lova, värst var det nog när natt blev morgon och man nästan blödde ur ögonen, men det var så spännande att det bara inte gick att sluta läsa!

Måste ju tacka Skaraborg2 mfl. som grävt i detta, mycket intressant!

Sen märker jag att man är helt tom inom sig nu när alla inlägg är slut, (för tillfället), lite sorgligt faktiskt.

Man undrar ju verkligen vad som hände denna dag.....

Och den Duv grå/blå PVn, som senare blev midnattsblå, vad hände med den?

Hur som, har dessa dagar varit helt sjukt trevliga.

Tackar!
Citera
2013-08-17, 18:17
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vad tror du själv?

Citat:
Ursprungligen postat av BabarAnka
Då har man läst igenom alla inläggen, det tog en stund vill jag lova, värst var det nog när natt blev morgon och man nästan blödde ur ögonen, men det var så spännande att det bara inte gick att sluta läsa!

Måste ju tacka Skaraborg2 mfl. som grävt i detta, mycket intressant!

Sen märker jag att man är helt tom inom sig nu när alla inlägg är slut, (för tillfället), lite sorgligt faktiskt.

Man undrar ju verkligen vad som hände denna dag.....

Och den Duv grå/blå PVn, som senare blev midnattsblå, vad hände med den?

Hur som, har dessa dagar varit helt sjukt trevliga.

Tackar!

Tack för din uppskattning. Det har funnits många duktiga och intresserade skribenter i denna tråd.

Det var inte dåligt att du orkade läsa alla dessa dryga 300 sidor.

Vad som sedan kom att hända "den midnattsblå" vet jag inte. Går bara att spekulera som förut har gjorts en hel del i tråden.

Eftersom du nu har läst igenom allt så har du själv kunnat skapa dig en uppfattning om vad som kan ha hänt. Vad tror du själv?
Citera
2013-08-27, 13:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

http://familjeannonser.ttela.se/tpics/TTELA/pdf/18230254.pdf
Citera
2013-08-27, 14:33
Medlem
Ohemulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
http://familjeannonser.ttela.se/tpics/TTELA/pdf/18230254.pdf
Släkt till Kjell-Åke?
Citera
2013-08-27, 15:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kjell-Åkes yngre bror.

Citat:
Ursprungligen postat av Ohemulen
Släkt till Kjell-Åke?

Ja detta var Kjell-Åkes yngre bror som endast var ca 8½ år vid sin näst äldste brors försvinnande 1965. Den yngre brodern avled knappt ett år efter deras mor.

Nu finns endast hans son, äldre bror och systern kvar av den familj som han en gång lämnade för närmare 50 år sedan.
Senast redigerad av Skaraborg2 2013-08-27 kl. 15:40.
Citera
2013-09-05, 12:07
Medlem
kraksparks avatar
Idag var begravningen för KÅ-s broder.. skänker de anhöriga en tanke.
Citera
2013-09-05, 14:05
Medlem
Skaraborg2s avatar
5 september 2013.

Citat:
Ursprungligen postat av krakspark
Idag var begravningen för KÅ-s broder.. skänker de anhöriga en tanke.

Skänker också de anhöriga en tanke denna dag den 5 september 2013.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in