Citat:
Ursprungligen postat av
kamikazeklanten
Nog är det väl rätt osannolikt att tre personer väljer att försvinna frivilligt, och dessutom lyckas hålla sig undan under lång tid? Någon av dom borde ha fått hemlängtan eller haft behov av att kontakta anhöriga. Jag tror alltså inte på teorin om frivilligt avvikande. Snarare tror jag att föraren av bilen har kört av vägen, ner i en sjö. Under en riktigt regnig dag 1965 kanske få personer färdades på vägarna, och små läckage från bilen direkt efter den eventuella olyckan doldes möjligtvis av regnet.
Många insjöar är mörka och med grumliga bottnar. I t ex Landvettersjön är det nog svårt att se en bil som har gått till botten, speciellt om den har blivit liggande uppochner.
I vilket fall som helst är det hela mycket tragiskt, och jag hoppas de anhöriga någon gång får visshet i vad som hände.
Ja det har du helt rätt i. Mycket tragiskt. Hemskt med denna ovisshet. Pratade med Gays syster häromdagen. Hon har aldrig kunnat släppa detta med broderns försvinnande och tänker på det ideligen.
Det är inte så troligt att tre personer väljer att försvinna frivilligt - dessutom samtidigt. Deras försvinnande kan heller inte ha varit något frivilligt sådant. Som förut nämnts så kan det inte ha varit något annat än "frivilligt" under tvång. Åtminstone för två av dem.
Ingen kan med säkerhet säga om inte både Dahlsjö och Kjell-Åke verkligen kontaktade sina anhöriga? Det verkar iaf inte alls otroligt. Gay Karlsson däremot kontaktade
aldrig någonsin sina anhöriga.