Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Det finns ännu inga belägg för att det skulle ha varit en "härva", enbart påståenden från anonyma källor, och vars uppgifter till en stor del redan har redovisats i tråden.
Det tror inte jag, Gays systers vittnesmål (Kjell-Åke i Gays lägenhet i augusti 1965) och händelsen på Kungstorget (Dahlsjö och Kjell-Åke i en bil i november 1965) väger tungt.
Om du tänker på Linda Dahlsjös påstående, så bör du nog inte ta detta på alltför stort allvar. Samtliga hennes uppgifter dementeras av förbryllade familjemedlemmar.
Jag har varit i kontakt med henne och kan tala om att hon ger ett väldigt sansat intryck, men tyvärr har hon av andra källor (alltså icke familjemedlemmar) även beskrivits som mytoman.
Dessvärre berättade hon för mig att Janne och Kjell-Åke hade dragit till Australien, en uppgift som sedan hamnade hos de anhöriga och numera finns i tryck i GT, från i somras.
Hade jag känt till att detta reportage skulle göras, hade jag varit emot publicerandet av påståendet om flykten till Australien. Den enda källan är alltså Linda Dahlsjö.
Nej någon "härva" tror jag inte heller på. Faktum är att det verkar inte finnas mycket till varken försvinnande eller mysterium över huvud taget. Polisen verkar ju inte ha engagerat sig så helhjärtat i detta - orsaken till det kan man ju spekulera om, kan det vara för att dom helt enkelt vet mycket mer än oss?
Vi vet ju tydligen från den knapphändiga information vi förfogar över att killarna helt klart INTE försvann den där dagen, dom försvann uppenbarligen inte heller tillsammans.
I övrigt finns ju bara en massa anonymt skvaller om det ena hysset efter det andra som killarna skall ha varit inblandade i, men inget av detta har ju kunnat styrkas på något vis vad jag har förstått?
Så kvar har vi ett par personer som tydligen skall ha saknats av några andra personer som kanske helt enkelt kröp iväg någonstans och började om - något som polisen tydligen lyckades uppdaga efter en tids utredning och dessutom var dessa personer inte särskilt angelägna om att återknyta kontakten med sina familjer eller närstående och därför lät man saken bero.
Att en eller ett par familjemedlemmar fortfarande saknar personer och fortfarande pratar om dessa försvunna betyder ju inte i praktiken att dom faktiskt är det. Här borde finnas massvis med folk från deras bekantskapskrets som också saknar samma personer, men det verkar det väl inte finnas?
Var är alla andra vänner dessa tre umgicks med? Varför är inte dom här och berättar om sista gången dom såg dessa tre i livet?
Kanske för att dom i detta nu sitter i köket hos en av dom och sörplar på eftermiddagskaffet?
Bara en tanke...