Citat:
Ursprungligen postat av mx-kungen
Har följt detta ämne som läsare sedan tråden startades av Skaraborg2 på Svenska Mord. Absolut så är det spännande läsning detta fall. TS. idoga arbete har säkert krävt sin man.
Om man läser dessa två trådar samtidigt så kan man utan överdrift påstå att åsikterna går isär.
Citat:
Kritikerna är inte nådiga i sina uttalanden, kan man säga
. Det vore därför utomordentligt bra för TS. framtida trovärdighet om alla mer eller mindre fantastiska påståenden styrks med konkreta uppgifter
Några frågor till Skaraborg2:
Är det omöjligt att klargöra omständigheterna i fallet med evidensbaserade fakta?
Varför är så mycket hemligt enligt TS. efter 45 år?
Vilka risker föreligger för TS. eller någon annan om alla fakta läggs ut?
Är det styrkt att brott föreligger?
Är det omöjligt att konkretisera dina uppgifter?
Om detta hemlighetsmakeri hade undvikits så hade tråden knappast blivit ifrågasatt.
Jag kan ha en viss förståelse för att uppgifter som aldrig faktaredovisas blir ifrågasatta.
Om möjligheten finns så styrk gärna faktauppgifterna med konkreta uppgifter som fastställer relevansen.
Ser framemot vad som komma skall!
Om inte detta inlägg hade skrivits så hade jag inte skrivit om nedanstående saker.
Här kommer ett inlägg som man genast ryggar tillbaka inför! Känner mycket väl igen denna skrivstil!
Bara omnämndet av ett "visst forum" utan att det egentligen behöver omnämnas i sammanhanget gör att man blir på sin vakt! Ingen lär väl ha missat att "Dahlsjö-fallet" startades först på ett annat ställe innan FB antar jag?
Sedan så skall jag ta upp detta med den s.k. "kritiken". Under ca 4½ månader, april-augusti -09, erhöll jag en mängd "tjatmails" att jag skulle återvända för "att ta hand om mina trådar" från en moderator! Fram till i början av september så rådde det minsann ingen "kritik" från detta håll!
Den av läsarna på tråden här på FB som skulle vilja läsa dessa "tjatmails" så är det bara att höra av sig så skickar jag gärna en eller ett par stycken. Alla är sparade.
Vad det handlar om är ren avundssjuka. Idel ondska och elakheter från detta håll.
Här i denna tråd på FB skrivs en mängd frågor och en mängd svar. Både positiva, ifrågasättande, undrande med andra ord som det skall vara i en tråd.
Här tas inte inlägg bort som på löpande band!
Som svar på dina frågor säger jag: Läs hela tråden en gång till från början till slut så får du själv dra din egna slutsatser.
Kriminella bör man ha respekt för eller hur?
Det är faktsikt första gången jag gör ett liknande inlägg som detta. Inget jag tycker om men man måste ju gå i svaromål.
Det är också första gången jag inte besvarar frågor i ett inlägg men detta gör jag på mycket goda grunder! Jag kommer ej heller att besvara några frågor från denne medlem!
Däremot om någon
annan skulle ställa någon av dessa frågor så skall jag försöka att besvara dem så gott det går!