Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Vad jag också har undrat över är, när kan "Dahlsjö-fallet" ha blivit preskriberat? De var bara "enbart" efterlysta för att de hade försvunnit. De var inte efterlysta för något brott. Två av dem var dessutom myndiga och det är inte olagligt att vilja försvinna. Inga som helst bevis har framkommit att de har avlidit. Dahlsjö och Johansson är än idag antecknade som obefintliga. Karlsson dödförklarades först i januari 1997. Ett verkligt knepigt fall det här.
Såvitt jag begriper så är det preskriberat bara vad Karsson beträffar. Han är dödförklarad. De andra, de försvunna, torde fortfarande vara ett polisfall - eller snarare bli det i samma stund som polisen får något att arbeta med. Det är ett svalt fall, ingenting har hänt (såvitt vi vet), men officiellt/formellt borde det gå att ringa polisen om man har något att komma med. Precis som man ringer då vilken annan 16-åring som helst (eller föralldel vuxen) försvinner. Det är inget brott (såvitt känt), men försvinnanden är en av polisens yrkesangelägenheter. Dock kanske inte så angelägna då det gäller vuxna, som har rätt att röra sig som de behagar.
Citat:
Broström skulle om han levat i dag ha varit ca 87 år. Det finns en äldre kvinna i Klippan med samma efternamn. Hon är nästan 82 år. Kan ev. vara hans hustru. Hon står som ogift och kan då vara änka.
Det finns förutom denna äldre dam, ytterligare en hel del personer som heter Broström i denna kommun.
Det finns förutom denna äldre dam, ytterligare en hel del personer som heter Broström i denna kommun.
Jo, jag såg dessa personer på ratsit.se. Flera av dem var åldersmässigt lämpliga kandidater till att vara Broströms barn. Änkan, om det är hon, kan vara mycket åldrad. Men sådant är ju individuellt. Änkan till den svarta PV:ns gamle ägare kunde ju redogöra för sin och makens tid med bilen, med ackuratess, vilket sonen bekräftade (Crapstacks telefonsamtal).