Citat:
Ursprungligen postat av ojvadontdetgjorde
Hymmes mamma sökte i GBGs "undre värld" när polisen gick bet. Hon luskade om de visste nåt Hon betalade kanske för upplysningar från dem.Skulle Dahlsjö- gänget varit inblandat i något i något "stort" så skulle djungeltrumman gå. Det finns alltid tjallare. Nä jag tror de omkom allihop i en bilolycka pga. att de var orutinerade förare samt ev. onyktra. Bilen ligger i oländig terräng eller i någon skogsjö. Efter att ha läst hela tråden (med stor spänning) så är det min uppfattning.

Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Den uppfattningen delar jag med fast det måste vara rejält snårigt eftersom bilen skulle synas av nån förr eller senare. Även jag har läst denna tråden sen dagen då Skara skapade den och har funderat och vrängt alla tänkbara cenarion i huvet...det enda jag kommer fram till är att dom buskört och fått sladd ner i en sjö..om dom blivit mördade skulle det alltid framkommit från nått håll det är många som har varit och rört i denna grytan men inte hittat nått liksom.
Ja, det är ju naturligtvis en utav de första tankarna som slår en.
Jag trodde också det till en början.
Men jag anser att det är en del saker som talar för att det hänt något annat.
Jag kan inte se vart de har kunnat "gömma" bilen så bra att de inte har hittats.
Jag har i början av tråden argumenterat att det är omöjligt att sänka en bil i göteborsområdet utan att den skall kunna förbli oupptäckt. Men om de har "sänkt" bilen ett par mil ifrån är det ingen omöjlighet. Egentligen är det väl inget som säger att de inte kan ha försvunnit 5-25 mil från Gbg.
Men följande anser jag styrker teorin att det är något annat som har hänt:
1) Mannen i GRK:s lägenhet.
2) JOD + GRK börjar glida längre ifrån sina anhöriga under våren-sommaren 65, vilket anhöriga har berättat.
3) JOD + GRK var småkriminella, PU + anhöriga.
4) KÅJ uppträdde nervöst, frågade om pengar + blev misshandlad dagarna innan han försvann.
5) Det är ganska svårt att inte bli hittad (i 45 år) om man kört av vägen.
6) Ebbas tal om att Hymme försvunnit i GBG:s undre värld, vet inte hur starkt detta "beviset" är, mer en indikation eller kanske mer hennes egen gissning.
7) Det finns ganska många iakttagelser på JOD och KÅJ, dessa kan ju iof vara falska allihop.
8) Det gick ett rykte i Haga att GRK var död, sanningshalten är ju som det är med rykten, behöver inte alls vara sant.
9) Polisens svar till GRK:s syster.
10) "Skaras och min hemliga källa" Som entydigt pekar åt ett kriminellt håll, jag har full förståelse för om inte läsarna i denna tråd tror på vad vi fått, tyvärr så kan vi ju inte säga hur och varför kommunikationen mellan oss uppstod.
Kanske har missat en del saker, men jag tycker att det pekar tydligt åt att det inte var en avåkning.
Punkterna 2,6,7,8 anser jag vara svaga indikationer, skulle vilja påstå att 1,4,5,9 är starka indikationer dock långtifrån bevis. Punkt 3 kan man ju kalla en förutsättning och 10 är av sina själ ganska speciell.
Detta sammantaget gör att jag tror på att det skett något annat, frågan är då vad?
Den enklaste förklaringen (vad jag anser vara enkel) är att de strulat till det vid någon typ av leverans (och där kommer bilen in). De fick helt enkelt betala priset för strulandet, jag tycker inte detta är särskilt konstigt eller konspiratoriskt utan en enkel förklaring.
Hymme däremot sätter myror i huvudet på en, men om vi tar källans info så får vi en koppling.
Min enda förklaring är att han måste haft en jävla otur, att han helt enkelt var på fel plats.
Det finns gott om svagheter i detta resonemang, men detta är bara en teori, det kan säkert inträffat något annat, men mängden gör att jag anser att det pekar åt ett "kriminellt håll".