Kommit en sådär 170 sidor in i Papillon. Flickvännens favoritfilm, men finns en bokversion så ser man ju inte gärna filmen först
Och vad tycker du om de första 170 sidorna? Kom ihåg att jag försökte läsa den som sextonåring och gav upp vilket gjorde att jag bara fick VG i Svenska A - tyckte den var intressant med ämnet men rätt tråkigt språk (jag var ju bara 16 och avskydde i princip allt litteratur).
Och vad tycker du om de första 170 sidorna? Kom ihåg att jag försökte läsa den som sextonåring och gav upp vilket gjorde att jag bara fick VG i Svenska A - tyckte den var intressant med ämnet men rätt tråkigt språk (jag var ju bara 16 och avskydde i princip allt litteratur).
Jag tycker den är ungefär som jag förväntade mig efter att ha läst lite om den. Inget särskilt komplicerat språk, ganska snabbt händelseförlopp, och lite småspännande mest hela tiden. Jag blev dock lite besviken på att
de lyckades rymma så snabbt första gången, hade gärna haft mer detaljer om själva fängelseöarna. Men å andra sidan står det på baksidan att han ska rymma fler gånger, så det kanske kommer
Peter S. Wells: Teutoburgerskogen.
Det är en populärvetenskaplig skildring av slaget vid Teutoburgerskogen år 9 E. Kr., där ett antal gernaner under ledning av hövdingen Arminius (Herman) besegrade och utrotade tre romeska legioner under befäl av Varus. När kejsar Augustus fick veta vad som hänt lär han ha utbrusti: "Vare, Vare, redde mihi legiones", alltså "Varus, Varus, ge mig tillbaka mina legioner. Detta kan vara en skröna.
Arkeologiska fynd har gett mer information om platsen för slaget och vad, som hände.
Det är än så länge mycket intressant.
Kraschad av Fredrik Virtanen
Har läst nästan halva boken och är inte direkt imponerad. Såg en recension av boken som avslutades såhär: "Jag vet inte om han försöker vara komisk eller dramatisk men hans sätt han fylla ut 80% av boken genom
att
skriva
så
här."
Kan bara instämma. Blir bara konstigt!