Citat:
Ursprungligen postat av dtotheb
Faktiskt hade denna personen som rekommenderade
Stäppens Krigare även läst Caesar-serien. Han läste Caesar-serien först och tänkte "wow, vilket mäktigt rike". Sen när han läste Djingis-böckerna insåg han hur mycket mäktigare Djingis Khans rike var :P.
Jag funderade faktiskt på att låna Caesar-serien, men det landade på Djingis-serien istället

Tja, det är ju såklart individuellt men låter lite tunt att läsa böcker efter hur mäktiga huvudpersonernas riken är?

Hur som helst tycker jag att karaktärsutvecklingarna i Kejsarserien är extremt välgjorda och väldigt intressanta att följa. Samtliga karaktärer utvecklar egenskaper, både bra & dåliga, som man som läsare kommer att störa sig på. Det är väldigt intressanta intriger emellan personerna, senaten och annat löst folk samt såklart - spännande fältslag. I Djingis-serien hittar vi enligt mig bara en av dessa punkter i berättelsen, nämligen spännande fältslag och strider. Striderna är något intressantare i Djings-berättelsen, men saknar de personliga intrigerna som gör Kejsarserien till en såpass mästerlig serie. Men det är klart, båda serierna är läsvärda och du kommer nog uppskatta "Stäppens Krigare" i vilket fall som helst.