2012-04-01, 14:04
Medlem
saftad_burks avatar
Stagnelius dikter i urval av Gunnar Ekelöf, som även skrivit ett mycket läsvärt förord.
Citera
2012-04-01, 16:39
Medlem
tarafels avatar
Roberto Bolaños 2066. Fantastisk bok!
Citera
2012-04-01, 16:46
Medlem
Små prosadikter (Le Spleen de Paris) av Baudelaire. Intressant och givande läsning oftast, vackert språk.
Citera
2012-04-01, 20:25
Medlem
SweetAsss avatar
Har nyss börjat på Främlingen av Diana Gabaldon .
Citera
2012-04-01, 21:43
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Lite senare idag ska jag börja på Cycle of the werewolf av Stephen King.

Det tog ett tag för mig att sätta mig ner och faktiskt läsa den, men nu har jag gjort det. Den var absolut läsvärd, även om den var väldigt kort. Eftersom jag hade sett filmen Silver Bullet, som baseras på boken, så hade jag ett ganska så bra hum om vad som skulle hända men bokens struktur skiljde sig från filmen. Så det är två helt olika upplevelser, att jag hade sett filmen före jag läste boken påverkade inte särskilt mycket.

Så denna bortglömda skatt av King kan jag varmt rekommendera, och filmatiseringen Silver Bullet med den underbara Corey Haim vill jag också rekommendera.
Citera
2012-04-01, 22:32
Moderator
Fear2bes avatar
Crome yellow av Aldous Huxley.

En ganska tunn bok från bibliotekets källaravdelning.
Har läst "Du sköna nya värld" tidigare, vilken jag var mycket imponerad av. Den här boken har hittills inte innehållit någon science fiction, utan den handlar om författaren Denis och några andra karaktärer i staden Crome, England.

"First novel by Aldous Huxley, published in 1921. The book is a social satire of the British literati in the period following World War I."

Känns ganska lättläst, trots att det inte är någon action alls. Trevlig, soft.
Citera
2012-04-02, 00:06
Medlem
Samsungs-Ipads avatar
Fanfarlo-Charles Baudelaire läste jag denna helg. Kanske 60 sidor men väldigt bra och kan tipsa er som gillar klassiker. Annars verkar förlaget Bakhåll ha en hel del spännande i sin katalog. (Det sista var inte menat som reklam eller dyl.)
Citera
2012-04-02, 00:08
Medlem
Samsungs-Ipads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Små prosadikter (Le Spleen de Paris) av Baudelaire. Intressant och givande läsning oftast, vackert språk.

Roligt! Ska hugga den så fort jag kan. Har du läst mycket av Baudelaire? Just läst min första dvs Fanfarlo och den gav mersmak.
Citera
2012-04-02, 08:59
Medlem
Jisraels avatar
The Dharma Bums - Jack Kerouac
Citera
2012-04-02, 11:38
Medlem
Moon The Loons avatar
Dags för lite Irländskt. The Butcher Boy av Patrick McCabe.
Citera
2012-04-02, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samsungs-Ipad
Roligt! Ska hugga den så fort jag kan. Har du läst mycket av Baudelaire? Just läst min första dvs Fanfarlo och den gav mersmak.

Nja, förutom Små prosadikter som jag håller på med nu så har jag läst Det ondas blommor, som ju är en klassiker förstås. Håller med dig om att Bakhåll har gett ut mycket intressanta saker.
Citera
2012-04-02, 13:03
Medlem
SilverTips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Crome yellow av Aldous Huxley.

En ganska tunn bok från bibliotekets källaravdelning.
Har läst "Du sköna nya värld" tidigare, vilken jag var mycket imponerad av. Den här boken har hittills inte innehållit någon science fiction, utan den handlar om författaren Denis och några andra karaktärer i staden Crome, England.

"First novel by Aldous Huxley, published in 1921. The book is a social satire of the British literati in the period following World War I."

Känns ganska lättläst, trots att det inte är någon action alls. Trevlig, soft.

Roligt att du upptäckt den! Numera är det nog inte så många som läser Huxleys charmiga lilla skandaldebut, men den hör till mina favoritr. Aldrig senare skrev han så avspänt och humoristiskt. Men det är svårt att begripa att moralens väktare kunde bli så upprörda när det begav sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in