2013-06-04, 23:04
Medlem
Wittgenstein "Särskilda anmärkningar". Behöver brottstycken att läsa ikväll och imorgon.
Citera
2013-06-04, 23:05
Medlem
Moon The Loons avatar
Även jag har börjat läsa Gustavs Grabb av GW. Han är i stort sett den ende deckarförfattare i Sverige jag klarar av, och gubben har ju varit med om en del så detta kan nog bli intressant läsning.
Citera
2013-06-06, 02:06
Medlem
Shalashaskas avatar
Läser för tillfället två böcker.
First Boredom, Then Fear: The Life of Philip Larkin av Richard Bradford
Vettig och klarseende redogörelse efter den "outrage" som resulterade efter att Larkins brev till Kingsley Amis kom på 90-talet.

Parfymen av Patrick Süskind
Känns som att jag borde läst den när jag var yngre. Som pastisch jag jag uppskatta hantverket men som roman vetitusan...
Citera
2013-06-06, 12:45
Medlem
Har just läst ut "Gideons Ring" av Carin Gerhardsen.Oj vad bra den var.
Spännande hela tiden och vilket oväntat slut.Nu tror jag att hon har
blivit min favorit bland deckarförfattare.Är det fler som gillar Carin?
Citera
2013-06-06, 14:24
Medlem
zajjahs avatar
landa mjukt. för att man mår bra av den!
Citera
2013-06-06, 18:41
Medlem
Har börjat läsa Nattens musikanter av Anthony Burgess
Citera
2013-06-06, 18:57
Medlem
nestesaippuas avatar
Läste precis klart Hungerspelen av Suzanne Collins. Passade på att köpa hela trilogin i samma bok så man får något redigt att hålla i när man läser.

Ska börja på andra boken nu som heter Fatta Eld som jag har hört är lite långsammare än den första delen. Hoppas på en lika god läsupplevelse som den första boken gav mig.
Senast redigerad av nestesaippua 2013-06-06 kl. 18:59.
Citera
2013-06-06, 22:20
Medlem
Cerseis avatar
Lyssnade precis klart på Olycksfågeln så nästa bok blir Uppgörelsen. Nu får man förhoppningsvis äntligen något avslut på den långdragna historian
Citera
2013-06-07, 12:12
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av primeval.forest
Denna gång fick tärningen välja bok och den landade på "The stars my destination" av Alfred Bester. Vad jag har förstått så skall vara något av en cyberpunk klassiker.

Den läser jag nu. Min första (skönlitterära ) bok som läses på Kindle.
Citera
2013-06-07, 12:20
Medlem
gato12s avatar
Börjat på Knausgårds Min kamp del 3.

De första 25-30 sidorna rätt tråkiga med ett minutiöst uppräknande av vilka jävla grannar han hade där han växte upp ute på vischan i Norge.

Men den tar sig väl.
Citera
2013-06-08, 02:28
Medlem
piassavas avatar
Har nyss lyssnat klart på sista delen i Conn Igguldens djingis-kvintologi, eller vad det kan tänkas heta. Jag blev inte besviken den här gången heller.

Även påbörjat lyssning av Keplers Sandmannen - bra uppläst av Jonas Malmsjö - och jag måste säga att första kapitlet var andlöst spännande. Ibland tror jag att jag påverkas mer av att lyssna på böcker än av att läsa dem.

Sandmannen varvas med Anne Franks dagbok i bilen och jag är nu inne på maj 1944 - jag har läst den förut och jag vet tyvärr hur det går - men det svider att de gömda tidsmässigt sett var så otroligt nära att klara sig. Anne Frank är så sprudlande och begåvad och även fjortisflamsig ibland - det borde ha blivit en fortsättning på det.

I bokform har jag läst Trolle Rhodins underbara cirkusvärld - rolig läsning med en bred uppsjö udda personligheter och strapatser och många tidsdokumentära bilder från cirkusens värld. Alla som gillar cirkus och alla som gillar Piratens böcker skulle nog uppskatta den här boken!
Citera
2013-06-08, 09:29
Medlem
Sittkissares avatar
Härskaren från haven av Wilbur Smith. ca 100 sidor avklarade hittils och gillar boken. Både lärorikt och underhållande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in