2010-01-22, 21:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weejay
Jag tycker den är väldigt intressant! Knappast något av det bästa jag har läst; men långt ifrån det sämsta!

Resonerar likadant i den frågan, men ändå kunde jag inte att undvika att köpa Vertigos utgåva av boken för 25:- då den fanns på rea. Ska du läsa mera Ballard efteråt? Alla hans böcker är långt ifrån likadana som just Skändlighets...
Citera
2010-01-22, 22:20
Medlem
Meteorits avatar
Ein perfekter Freund av Marin Suter - på tyska. Fick den i present, den är riktigt bra! Intressant schweizisk författare!
Citera
2010-01-22, 22:28
Medlem
Weejays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Resonerar likadant i den frågan, men ändå kunde jag inte att undvika att köpa Vertigos utgåva av boken för 25:- då den fanns på rea. Ska du läsa mera Ballard efteråt? Alla hans böcker är långt ifrån likadana som just Skändlighets...

Om du har några tips om mer Ballard så är jag villig att ta emot dem
(även fast det just nu står många andra böcker på kö; dock brukar det ju bara ta några dagar att läsa ut vissa)
Citera
2010-01-22, 22:31
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weejay
Om du har några tips om mer Ballard så är jag villig att ta emot dem
(även fast det just nu står många andra böcker på kö; dock brukar det ju bara ta några dagar att läsa ut vissa)

Tja, nu är det ju så att jag inte heller läst för mycket Ballard i mina dagar, men gillade Crash en del. Finns ju en väldans massa att köpa på sig och har hört att det mesta är mer eller mindre bra.
Citera
2010-01-22, 22:52
Medlem
NoTruces avatar
Jag är cirka hundra sidor från slutet av Carl-Johan Vallgrens Kunzelmann & Kunzelmann. Jag gillade den inte särskilt mycket i början, men den tog sig till slut. Dock är det lite halvklyschigt hur de båda Kunzelmännen är så extremt olika varandra. Det är definitivt d.ä. som får min sympati. Den historian, om hur Viktor lever som homofil och lär sig den ädla förfalskningskonsten i krigstidens Berlin är riktigt fängslande.
Citera
2010-01-23, 22:53
Medlem
Är mitt i Thérèse Raquin. Mästarhanden har fört pennan.
Citera
2010-01-23, 22:57
Medlem
Yacoubians avatar
Läser Shantaram av Gregory David Roberts. Drygt tjock men jävligt läsvärd, även om man aldrig varit i Indien.
Citera
2010-01-23, 23:21
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yacoubian
Läser Shantaram av Gregory David Roberts. Drygt tjock men jävligt läsvärd, även om man aldrig varit i Indien.

Har haft den stående i hyllan väldigt länge utan att ha tagit itu med den, får bli snart.
Citera
2010-01-23, 23:31
Bannlyst
Introduktion - Stig Larsson
Citera
2010-01-24, 00:02
Medlem
David.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yacoubian

Började också med den för några dagar sedan, är helt förstummad över hur makalöst detaljerade hans beskrivningar är.

Få böcker jag läst som fått mig att känna mig så inne i betraktandet genom hela handlingen som den.
Citera
2010-01-24, 17:29
Medlem
Rakiis avatar
Läser Livvakten av Lee Child just nu. Återkommer med lite reflektioner i tråden om Child då jag läst en bit.
Citera
2010-01-24, 18:27
Medlem
Betterthanyous avatar
Barabbas av Pär Lagerkvist. Gillar den, även om den är lite väl dramatisk bitvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in