Jag läste just precis den första novellen i Nära hem av Alice Munro. Ville bara meddela det eftersom den var riktigt bra. Rakt igenom mogen och tidlös av vad jag kunde utläsa.
Efter att ha nött igenom GRRM's "A song of ice and fire" hade jag ett otroligt fantasysug och av en ren slump fann jag författaren Joe Abercrombie och nu läser jag "Before they are hanged", bok 2 i The First Law-trilogin.
Något att rekommendera för den som gillar lite mer "vuxen" fantasy.
Inte lika visuellt starkt som GRRM's verk men att en av huvudkaraktärerna, Sand Dan Glokta är en livstrött, paranoid och invalid torterare med en stor släng mörk humor räckte för att få mig såld.
Jag läste just precis den första novellen i Nära hem av Alice Munro. Ville bara meddela det eftersom den var riktigt bra. Rakt igenom mogen och tidlös av vad jag kunde utläsa.
Mycket möjligt att jag är alltför impulsiv nu, men jag är betagen. När jag söker runt på Internet så ser jag att en del håller henne som den bästa nordamerikanska författarinnan av idag, och jag måste ju också säga, att om damer kan skriva såhär så kan vi män slänga oss i väggen!