2011-09-06, 16:10
Medlem
ragfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam.Johansson
Jag har precis börjat läsa Game of Thrones. Bara läst ca 60 sidor av .... 690 eller vad det är.

Beror kanske på vilken utgåva du har? Om du har en engelsk pocketutgåva har du ett par hundra sidor fler...
Citera
2011-09-06, 16:17
Medlem
zombiedolls avatar
Läser just nu Nostradamus försvunna profetior som är skriven av Mario Reading.
Verkar riktigt bra! Dock så började jag läsa på den inatt så det återstår att se
Citera
2011-09-06, 16:50
Medlem
Halvvägs igenom A Dance With Dragons. En av de bästa böcker jag någonsin läst.
Citera
2011-09-06, 18:02
Medlem
Nowitzers avatar
Läser "A Clash of Kings" av George RR Martin. Läste "A Game of Thrones" nyligen och kan bara säga att det är MYCKET bra böcker.
Citera
2011-09-06, 19:42
Medlem
Chr0m3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragface
Beror kanske på vilken utgåva du har? Om du har en engelsk pocketutgåva har du ett par hundra sidor fler...

780 om det är nån som undrar ;p

Det här är första gången jag är inne i litteratur delen av forumet. Jag är halvvägs igenom "A clash of kings" och tänkte kolla om det var nån annan som läser den. Det verkar ju som om varannan person här inne gör det
Citera
2011-09-06, 20:21
Medlem
Som jag tidigare skrev i tråden började jag läsa "Den gamle och havet" men fann den olidligt seg. Gav upp efter 50 sidor, förstår inte alls novellens storhet.

Åkte tåg från Stockholm i förmiddags och köpte "Tärningsspelaren" av Luke Rhinehart på Pocketshop. Har plöjt igenom 50 sidor och jag har verkligen fastnat. Den verkar mycket lovande.
Citera
2011-09-06, 20:26
Medlem
edge22s avatar
Just nu läser jag Fasanjägarna av Jussi Adler-Olsen.
Andra boken om Avdelning Q hos polisen i Köpenhamn.

Mycket bra böcker tycker jag, ser fram emot fler i den serien.
Citera
2011-09-06, 21:50
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
Åkte tåg från Stockholm i förmiddags och köpte "Tärningsspelaren" av Luke Rhinehart på Pocketshop. Har plöjt igenom 50 sidor och jag har verkligen fastnat. Den verkar mycket lovande.

Den är verkligen bra, du kommer troligtvis gilla den!
Citera
2011-09-06, 22:29
Medlem
litteraturfantasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
Som jag tidigare skrev i tråden började jag läsa "Den gamle och havet" men fann den olidligt seg. Gav upp efter 50 sidor, förstår inte alls novellens storhet.

Den Gamle och havet är en mysig bok bara, ingenting mera. Sen så glorifierar den manligheten lite också, och för mig är det uppfriskande i dessa tider.
Citera
2011-09-06, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litteraturfantast
Den Gamle och havet är en mysig bok bara, ingenting mera. Sen så glorifierar den manligheten lite också, och för mig är det uppfriskande i dessa tider.
Jag fann den bara oerhört repetitiv och tröttsam med fiskarens eviga ältande om sin livssituation och "fisken" han skulle fånga.
Citera
2011-09-07, 00:45
Medlem
oppositas avatar
Just nu läser jag:

Emerald Sea (Part II of Council Wars) av John Rango. Knappt börjat med den men första delen var awesome!

Precis innan blev det Från vaggan till Deadline med Robert Gustafsson. En bra inblick i hans liv, fick veta många saker som rörde mig! Alla som gillar Robert borde läsa den.
Citera
2011-09-07, 20:01
Avslutad
Läste i förrgår ut "Krigets Gudar", den fjärde och avslutande boken i den mäktiga Kejsar-serien. Rekommenderas till varje sate som är intresserad av det antika Rom. Nu är jag kluven vilket verk som skall avverkas härnäst. Det står mellan den hyllade biografin om Julius Caesar författad av Adrian Goldsworthy och fortsättningen på Sagan om de Två Tornen. De Två Tornen, en bok som jag slutade läsa efter halva, då Frodo och Sams äventyr tog vid, och Gandalf + följe slutade. Frodo och Sams äventyr är inte lika intressant i mitt tycke, i alla fall är detta min uppfattning efter att ha sett filmerna otalt många gånger, så jag vet inte ifall jag orkar ta mig an detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in