2010-03-18, 23:21
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betterthanyou
Kul! Känner översättaren till Bernards bok. Har bara läst Skogshuggning själv. Något du rekommenderar?
Eftersom jag började med den igår kväll så har jag inte hunnit mer än 50 sidor, men så här långt så ser det lovande ut.
Jag har ju hört talas om att Bernard räknas till en av de främsta tyskspråkiga författarna under nittonhundratalets senare hälft.
Citera
2010-03-18, 23:25
Medlem
ElakPistols avatar
Columbine av Jeff Kass.

Har i princip bara hunnit börja, men den verkar detaljerad och välskriven. Förhoppningsvis kan den bidra med lite info jag inte känner till sedan tidigare om skottlossningen och allt runtikring.
Citera
2010-03-18, 23:37
Medlem
Rakiis avatar
Idag började jag att läsa Förorternas Buddha, en klassiker som gått mig förbi.
Citera
2010-03-19, 00:08
Medlem
ElakPistols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Idag började jag att läsa Förorternas Buddha, en klassiker som gått mig förbi.
Jag läste den under en studieperiod för några år sedan. En behaglig bok att läsa på något vis, men jag vet inte om det var min motivation eller boken det var fel på för efter ett tag tappade jag fullkomligt läslusten.
Citera
2010-03-19, 00:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakPistol
Jag läste den under en studieperiod för några år sedan. En behaglig bok att läsa på något vis, men jag vet inte om det var min motivation eller boken det var fel på för efter ett tag tappade jag fullkomligt läslusten.

Ja, man gör ju det ibland och det kan både vara en själv eller boken som är en bidragande orsak som man sällan vet själv. Har inte kommit så långt i boken ännu men tycker att det är en behaglig uppväxtskildring med en del absurda inslag som innefattar komik på hög nivå trots allt.
Citera
2010-03-19, 01:29
Medlem
ElakPistols avatar
Jag tror att det jag fastnade allra mest vid var hur mysig relationen mellan Karim och Jamila verkade vara. Jag är en mjuk kille.
Citera
2010-03-19, 01:47
Medlem
Weejays avatar
Traci Lords - Nattens Barn
Camus - Pesten
Bret Easton Ellis - Lunar Park
P-O- Enquist - Ett annat Liv

... är de böcker jag läser...
Citera
2010-03-19, 02:22
Medlem
lärkkans avatar
Iceman: My Fighting Life som är en självbiografi av chuck liddel håller jag på och läser för tillfället.
Har dock inte hunnit läsa så långt än, men har varit intressant så långt jag har läst och tror den bara kommer bli bättre när man kommer längre fram.
Citera
2010-03-19, 10:06
Medlem
K9Devils avatar
Umberto Ecos "Om fulhet" som jag köpte på rean. Otroligt intressant bok, och som vanligt när man läser Eco så blir man lite surt avundsjuk på hans förmåga.
Citera
2010-03-19, 10:07
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weejay
Traci Lords - Nattens Barn
Camus - Pesten
Bret Easton Ellis - Lunar Park
P-O- Enquist - Ett annat Liv

... är de böcker jag läser...

Vad tycker du hittills om Lunar Park?

Citat:
Ursprungligen postat av K9Devil
Umberto Ecos "Om fulhet" som jag köpte på rean. Otroligt intressant bok, och som vanligt när man läser Eco så blir man lite surt avundsjuk på hans förmåga.

Den finns på mitt bibliotek och jag har sneglat på den, värd att låna hem sådär på måfå?
Citera
2010-03-19, 10:11
Medlem
loafmasters avatar
Började läsa Kafka på Stranden på tåget imorse och har väl inte kommit mer än ett 20-tal sidor. Men boken verkar intressant och är skriven på ett bra sätt.
Citera
2010-03-19, 10:16
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Började läsa Kafka på Stranden på tåget imorse och har väl inte kommit mer än ett 20-tal sidor. Men boken verkar intressant och är skriven på ett bra sätt.

Återkom gärna med reflektioner sen, ser alltid fram emot då någon läser Murakami!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in