2010-08-27, 13:00
  #4573
Medlem
Crucifieds avatar
Under the dome, Stephen King

Har läst hundra sidor, mycket förvirrande med många karaktärer, men spännande som tusan!
Citera
2010-08-27, 17:13
  #4574
Medlem
Brudkronan av Sigrid Undset, i Kristin Lavransdotter-triologin.

Har läst ungefär tjugo sidor, så har inte kommit in riktigt i den ännu.
__________________
Senast redigerad av Eqelia 2010-08-27 kl. 17:15.
Citera
2010-08-27, 18:22
  #4575
Medlem
Human Race Get Off Your Knees: The Lion Sleeps No More av David Icke

Förvandlingen av Franz Kafka

Iliaden
Gilgamesheposet (båda två under samma förlag - Natur & Kultur - men minns inte översättarna/författarnas namn)

Väntar också på att få Aniara (H. Martinson) och The Perennial Philosophy(Aldous Huxley) på posten nästa vecka
__________________
Senast redigerad av Intergalactic 2010-08-27 kl. 18:26.
Citera
2010-08-27, 21:07
  #4576
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intergalactic
Human Race Get Off Your Knees: The Lion Sleeps No More av David Icke

Förvandlingen av Franz Kafka

Iliaden
Gilgamesheposet (båda två under samma förlag - Natur & Kultur - men minns inte översättarna/författarnas namn)

Väntar också på att få Aniara (H. Martinson) och The Perennial Philosophy(Aldous Huxley) på posten nästa vecka

Gött att få läsa Förvandlingen och sen Aniara. Är det första gången som du läser böckerna?
Citera
2010-08-27, 21:24
  #4577
Medlem
Alguiens avatar
Ska snart börja med "Extremely Loud and Incredibly Close" av Jonathan Safran Foer. Någon som har läst den och vad tyckte ni?
Citera
2010-08-27, 21:36
  #4578
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alguien
Ska snart börja med "Extremely Loud and Incredibly Close" av Jonathan Safran Foer. Någon som har läst den och vad tyckte ni?

Vilket sammanträffande! Köpte den själv igår men har inte börjat med den ännu, men undrar också om någon har en åsikt om boken.

OnT: Läser just nu The curious incident of the dog in the night-time av Haddon. Stor igenkänningsfaktor.
Citera
2010-08-27, 21:39
  #4579
Medlem
Ahruons avatar
Leif Gw Persson "Den döende detektiven". Har precis börjat, men man vet alltid att GW levererar.
Citera
2010-08-27, 22:38
  #4580
Medlem
flutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alguien
Ska snart börja med "Extremely Loud and Incredibly Close" av Jonathan Safran Foer. Någon som har läst den och vad tyckte ni?

JAAAA! Den är underbar!
Citera
2010-08-27, 23:03
  #4581
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flutt
JAAAA! Den är underbar!

Då blir det att läsa den efter Haddon!
Citera
2010-08-28, 20:40
  #4582
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
OnT: Läser just nu The curious incident of the dog in the night-time av Haddon. Stor igenkänningsfaktor.

Börjar att närma mig slutet av boken och hittills har det verkligen varit en emotionell bergochdalbana för min egen del. En del av er kanske redan sedan tidigare vet att även jag har AS som huvudpersonen Christopher i boken, således blir den en helt annan dimension av läsupplevelse för min egen del. Kan känna igen mig väldigt mycket i beskrivningarna såväl se hela boken ur ett "riktigt" perspektiv jämfört med NT-människor, det bidrar väldigt mycket till en genuin läsupplevelse.
Citera
2010-08-29, 01:30
  #4583
Medlem
Rakiis avatar
Började lite lugnt vid tolvsnåret i Hotel New Hampshire av John Irving. Någonting fick mig att inte kunna lägga ifrån mig boken och sitter här nu och tar en paus.
Citera
2010-08-29, 14:59
  #4584
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Läser Gåtornas Palats av Brown. Läst 120 sidor och är ganska bra, helt klart över förväntan med tanke på intrycket man fått av Brown (delvis är på FB naturligtvis). Kan ju säga att med den här boken sprack min "Brownoskuld" då detta blev den första boken jag läst av Brown.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in