2009-11-24, 16:59
Medlem
"Kungarnas Krig" av George R.R. Martin.

Martin är en så rysligt bra författare!
Citera
2009-11-24, 17:00
Medlem
jeremy-joness avatar
Lade ner Hunter S Thompsons Fear and Loathing on the campaign trail of 72 eftersom jag blev lite mätt på honom. Men kommer definitivt återvända när tiden är mogen.

Nu har jag införskaffat Fjärilen från Tibet av CJ Håkansson, dels för nyfikenhetens skull (gillar ju skräck) och dels för att hans blogg är bra, och Jonas Karlssons Det andra målet (som har börjat lovande).

Fjärilen börjar sisådär, men tror den kan explodera om ett tag.

Läser ett par kapitel av Peter Hoegs Fröken Smillas känsla för snö också, på originalspråk, titt som tätt.

Jag måste sluta korsläsa böcker. Suck.
Citera
2009-11-24, 21:49
Bannlyst
Obama

Obamas "Min far hade en dröm"
Citera
2009-11-24, 21:57
Medlem
YngreHerres avatar
Första boken i Dune-serien
Läste ur Cormac McCarthy "Vägen" igår, bra skit.
Citera
2009-11-24, 22:09
Medlem
Läste ut Marianne Ahrnes Fader okänd förra veckan och har nu tagit mig an Dantes Den gudomliga komedien. Läst cirka tre kapitel i första boken och gillar den trots min ateism. Den är i all djävulskap vacker på något vis. Minus med textstorlek (som i bibeln) och lika tunna blad. Svår att läsa vid trötthet så jag kanske väljer någon annan vid sänggående.

Ahrnes bok var lättläst och intressant om man gillar berättelser om människor. Även här stämmer inte min och hennes psykoanalys och katologisering av människor ihop, men man ska ju lära känna sin fiende Sämt och sido det är alltid (för det mesta) intressant att läsa om människors upplevelser.
Citera
2009-11-24, 22:31
Medlem
Logisks avatar
Jag har börjat lite smått på Illusionen om Gud (The God Delusion) av Richard Dawkins. Är det någon som har läst denna bok? Verkar rätt så trevlig än så länge.
Tänkte även läsa Människohamn av John Ajvide Lindqvist, samma författare som har gjort mästerverket Låt den rätte komma in.
Citera
2009-11-24, 22:41
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logisk
Jag har börjat lite smått på Illusionen om Gud (The God Delusion) av Richard Dawkins. Är det någon som har läst denna bok? Verkar rätt så trevlig än så länge.

Ja, eller jag har läst lite av den och fann att min kunskap om teologi och religiösa världsåskådningar ifrån grundskolan inte direkt fungerade för att betrakta innehållet som intressant. Fann boken mest för komplicerad för sitt eget bästa, ska man skriva en bok om ett ämne som detta behöver prosan inte vara på doktorsnivå.
Citera
2009-11-24, 22:54
Avslutad
Italian cinema - from neorealism to the present [third edition] av Peter Bondanella
Senast redigerad av D_V_S 2009-11-24 kl. 23:07.
Citera
2009-11-24, 22:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Italien cinema - from neorealism to the present [third edition] av Peter Bondanella

Tar den upp sleaze, zombie och exploiotationfilm också?
Citera
2009-11-24, 23:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Tar den upp sleaze, zombie och exploiotationfilm också?

Tvek, tvek, tvek.
Citera
2009-11-24, 23:15
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Tvek, tvek, tvek.

Om du ska läsa mera böcker om italiensk filmkonst, med utgångspunkt på klassisk skräck skall Tim Lucas tegelsten om Mario Bava vara bra.
Citera
2009-11-25, 10:59
Medlem
annsi6s avatar
Stieg larsson - luftslottet som sprängdes..

Spännande, långtråkig ibland, intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in