2012-03-07, 18:19
Medlem
Under the Dome av Stephen King. Helt OK även om jag bara läst typ 50 sidor hittils. Handlingen i sig själv är ganska spacad men den är spännande och således ger jag den en chans.
Citera
2012-03-07, 18:30
Medlem
Axells avatar
Just nu är det Blodsbröder som läses av Tommy Deogan. Den handlar om hans egna liv samt om hans brors som avled efter ett slagsmål mellan IFK och AIK-supportrar. Den är gripande men samtidigt lite smårolig på sina ställen.

Betalade endast 40kr för denna på adlibris och den är värd varenda krona.
Citera
2012-03-09, 10:38
Medlem
Fjandass avatar
Ska precis börja på Margit Sandemos böcker om isfolket
Läste någon bok förut å blev totalt fast i dem
Citera
2012-03-09, 17:41
Medlem
"Stad i världen" och "Hem till sist" av Per Anders Fogelström, "1985" av György Daloz och "Soldat med brutet gevär" och "Min svenska historia" av Vilhelm Moberg. Dock kan det gå ganska lång tid mellan lästillfällena.

I "Stad i världen" har jag hunnit så pass långt att Emelie har gått bort.

Samt att jag läser Bibeln också.
Citera
2012-03-09, 18:17
Medlem
Började precis med "Den stora planen" av Stephen Hawking & Leonard Mlodinow.
Citera
2012-03-09, 19:08
Medlem
Har beslutat att plöja igenom några Strindberg. Så jag läser just nu Hemsöborna som kvällsbok. Och vid behov och lite sporadisk läsning så läser jag Järnvägsminnen 4.
Citera
2012-03-09, 20:20
Medlem
Bazinga90s avatar
Har börjat läsa A brief history of time, skriven av geniet Stephen Hawking. Har höga förväntningar!
Citera
2012-03-09, 20:30
Medlem
100 sidor kvar på House of Suns av Alastair Reynolds, riktigt bra bok!
Någon timme in på en ljudbok; Lord of the Flies, skriven och uppläst av William Golding. Mina bästa chanser är dock nog att läsa denna bok istället, ljudboken är en riktig snarkfest - somnar direkt!
Citera
2012-03-09, 22:32
Medlem
hetfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultranaut
100 sidor kvar på House of Suns av Alastair Reynolds, riktigt bra bok!
Någon timme in på en ljudbok; Lord of the Flies, skriven och uppläst av William Golding. Mina bästa chanser är dock nog att läsa denna bok istället, ljudboken är en riktig snarkfest - somnar direkt!
Har länge varit sugen på Reynolds. Har du läst nått mer av honom, Revelation Space?
Citera
2012-03-09, 22:42
Medlem
Skavengers avatar
The Stand av Stephen King, har läst den en hel massa gånger och den är alltid lika bra!
Citera
2012-03-10, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hetfield
Har länge varit sugen på Reynolds. Har du läst nått mer av honom, Revelation Space?
Du kommer inte bli besviken om du är intresserad av Reynolds. Jag har läst allt av honom förutom Zima Blue, Terminal World och Blue Remembered Earth. Om man är lite intresserad av smått komplicerade visioner av framtida teknologi och hans neutrala sätt att förmedla historien så bör man definitivt läsa Reynolds, han kan även skriva väldigt vackert så att det värmer en lite i själen. Om du är intresserad så tycker jag du ska börja med Chasm City, en av hans bästa böcker och en bra prolog till Revelation Space universumet.
Citera
2012-03-10, 15:11
Medlem
hetfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultranaut
Du kommer inte bli besviken om du är intresserad av Reynolds. Jag har läst allt av honom förutom Zima Blue, Terminal World och Blue Remembered Earth. Om man är lite intresserad av smått komplicerade visioner av framtida teknologi och hans neutrala sätt att förmedla historien så bör man definitivt läsa Reynolds, han kan även skriva väldigt vackert så att det värmer en lite i själen. Om du är intresserad så tycker jag du ska börja med Chasm City, en av hans bästa böcker och en bra prolog till Revelation Space universumet.
Det låter lovande! Chasm City, bok två i serien alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in