Lite sommarläsning i form av Dean Koontz (några tidiga böcker) och sen Den som vässar vargens tänder av Carina Rydberg för 9:-, har varit sugen på att läsa lite mer skräck på sistone emellan alla kioskdeckare och så.
Tror väl inte Carina Rydberg direkt är skräck, men suggestiv är hon nog.
Utför ett experiment under min egen feberyra och läser Brott och straff av Dostojevskij som förövrigt är den bok jag uppskattar mest av världslitteraturen efter Främlingen av Camus. Boken får en helt annan nyans och ett fint perspektiv för Rodjas känslor då man själv haft feber och lite hallucinationer, såväl sovit dåligt under ett par dagar. Trots allt är läsningen det enda jag orkar ta mig an då jag är sjuk och hängig, samt att boken får mig alltid att skratta högt för mig själv i sina absurda beskrivningar av den ryska societeten och fattigdomen...
Läser om House Of Leaves i väntan på mitt ex. av Only Revolutions. Kul att upptäcka att man får kalla kårar även denna gång. Läser parallellt med House Of Leaves även Cioran, vars klarsynta dysterhet jag alltid uppskattat, läser även W. G. SebaldsSvindel. Känslor, men vet inte riktigt vad jag tycker om den ännu.
Läser The Bonehunter's Revenge: Dinosaurs, Greed, and the Greatest Scientific Feud of the Gilded Age, utsökt bok om det beryktade benkriget mellan herr Marsh och herr Cope.