2010-02-28, 19:26
Medlem
Läser De fyra yttersta tingen av Andrew Taylor.

Fantastiskt spännande, kommer att sträckläsa den. Läste just på baksidan:
De fyra yttersta tingen är den första delen i den brittiske deckarförfattaren Andrew Taylors lovprisade Roth-trilogi.
Och: Andrew Taylor serverar inte bara spänning på ett raffinerat vis, han ger också berättelsen en psykologisk tyngd genom de skickligt utmejslade personporträtten. Och han väjer inte för det obehagliga.

Just att hans personer är så levande och distinkt tecknade bidrar i högsta grad till att man lever sig in i handlingen.
Senast redigerad av hindmountain 2010-02-28 kl. 19:36.
Citera
2010-02-28, 22:06
Medlem
Ska precis till att börja i Det våras på Blandings av P.G. Wodehouse
Citera
2010-02-28, 23:28
Medlem
Bobbo.s avatar
11 av Arne Dahl. Har plöjt igenom alla böcker av denna man och måste säga att de är betydligt bättre än många andra svenska kriminalromaner.
Citera
2010-02-28, 23:33
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo.
11 av Arne Dahl. Har plöjt igenom alla böcker av denna man och måste säga att de är betydligt bättre än många andra svenska kriminalromaner.

Har plöjt igenom hela serien och måste säga att Elva var den sämsta i serien.
Citera
2010-03-01, 03:53
Medlem
Läst ut De fyra yttersta tingen. Spänning hela vägen, visst, men de "utmejslade" personerna blev litet tröttsamma till slut. Lyckligt slut vilket jag gillar men det fattas något. Vet inget om författaren men undrar om han inte är en mycket rutinerad skrivare. Snäppet över kioskdeckare ändå.
Citera
2010-03-01, 08:54
Medlem
Byfånes avatar
Lägger "och världen skälvde" åt sidan, föör långdragen. Började just på brott och straff hoppas den är givande.
Citera
2010-03-01, 13:11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfåne
Lägger "och världen skälvde" åt sidan, föör långdragen.

Jo visst är den men i efterhand då jag tänker efter var det ändå en bra roman, men inget som jag troligtvis kommer läsa om då Rands idéer som genomsyrar boken känns väldigt, ja... jag vet inte.
Citera
2010-03-01, 13:36
Medlem
Norwegian Wood av Haruki Murakami, en vacker kärlekshistoria med behagligt språk. Det lär bli mer av samme författare för mig i framtiden.
Citera
2010-03-01, 13:46
Moderator
Psilosophers avatar
Precis läst ut The Memoirs of a Survivor av Doris Lessing. Helt OK - både mysig och lite disturbing samtidigt. Nu blir det Hesse - The Journey to the East.
Citera
2010-03-01, 14:21
Medlem
Betterthanyous avatar
Läste nyss Cyclopen av Euripides. Parallellt med den läser jag Aeneiden av Vergilius. Fortfarande fast i de gamla grekerna och de lite yngre romarna.
Citera
2010-03-01, 14:38
Medlem
har precis borjat lasa roda rummet. hittade den i en bokhylla pa koh tao och blev sugen. alla bocker som blev medtagna hemmaifran ar ju utlasta nu =)
Vilken bok ska man fortsatta med efter roda rummet om man vill flasa mer med strindberg??
Citera
2010-03-01, 14:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaZTuR
Vilken bok ska man fortsatta med efter roda rummet om man vill flasa mer med strindberg??

Dom som man bör räkna till klassikerna är väl Tjänstekvinnans son, Fröken Julie, Hemsöborna, Inferno och några till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in