2009-11-25, 15:11
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Just nu läser jag Tårtgeneralen av Filip och Fredrik. Är ungefär 50 sidor in i boken och är helnöjd.
Citera
2009-11-25, 16:41
Medlem
Trolldockans avatar
Blanche och Marie av Per Olov Enquist. Hade glömt bort den sen den kom ut och nu snubblade jag över den. Verkar lovande så långt.
Citera
2009-11-25, 20:14
Medlem
flutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolldockan
Blanche och Marie av Per Olov Enquist. Hade glömt bort den sen den kom ut och nu snubblade jag över den. Verkar lovande så långt.

Jag ÄLSKAR den boken! Åh. Besökte Marie Curies grav i Pantheon (Paris-varianten) efter att ha blivit förälskad i den Marie jag mötte i boken

Själv ska jag börja (om) med Charles de Lints The Mystery of Grace, tror jag. En gammal kursare som har bra smak när det gäller det mesta höjer de Lint till skyarna, så jag blev vansinnigt nyfiken.

Någon annan som läst hans böcker? Fantasy.
Citera
2009-11-26, 09:16
Medlem
Dr.Glass avatar
Pausar läsandet av Fågeln som vrider upp världen av Haruki Murakami och börjar läsa Shutter Island av Dennis Lehane då min bror väntar på att få läsa den efter mig.
Citera
2009-11-26, 12:35
Medlem
Gershwins avatar
Just nu läser jag Stäppvargen av Hermann Hesse och Tropic of Cancer av Henry Miller. Är ytterst svag för Paris, och även för just 30-talet. Ren njutning.
Citera
2009-11-26, 13:27
Medlem
Mephistopheless avatar
Läser Sabbath's Theater av Philip Roth och Moby Dick av Herman Melville... och Midnights Children av Salman Rushdie. Min disciplin är värdelös, det är som dömt att jag kommer tröttna på någon av dem halvvägs, nu när jag läser alla samtidigt. En imponerande samling böcker dock, känns som att alla har potential att hamna på en framtida personlig topp-tio lista.
Citera
2009-11-26, 13:30
Medlem
Trolldockans avatar
Pappa Pralin av Anna Jörgensdotter. Otroligt mycket bättre än jag hade väntat mig. En hel del igenkänning där, både av mig själv och människor jag har och haft i min omgivning. Bra språk med, gillar det
Citera
2009-11-26, 13:38
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolldockan
Pappa Pralin av Anna Jörgensdotter. Otroligt mycket bättre än jag hade väntat mig. En hel del igenkänning där, både av mig själv och människor jag har och haft i min omgivning. Bra språk med, gillar det

Jisses! Hur många böcker läser du i veckan människa?

OnT: Alltid kul när man hittar någonting som man kan relatera till, med en lättsmält text. Det behöver inte ens vara nära sanningen heller, jag blev helt förtrollad av Liftarens guide till galaxen och kände mig precis som Arthur Dent i vissa sammanhang.
Citera
2009-11-26, 13:46
Medlem
Trolldockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Cookiepants
Jisses! Hur många böcker läser du i veckan människa?

OnT: Alltid kul när man hittar någonting som man kan relatera till, med en lättsmält text. Det behöver inte ens vara nära sanningen heller, jag blev helt förtrollad av Liftarens guide till galaxen och kände mig precis som Arthur Dent i vissa sammanhang.
En hel del Men jag tittar aldrig på tv så jag läser istället. Just nu läser jag två på en gång. Det brukar jag inte annars, men jag kunde inte avhålla mig eftersom jag sov borta en natt och då var Pappa Pralin nylånad och den enda jag hade med mig.
Citera
2009-11-26, 14:53
Medlem
tsews avatar
Jag började på Antony Beevors Spanska inbördeskriget idag
Citera
2009-11-26, 17:07
Medlem
Rakiis avatar
Tror att jag ska börja med En amerikansk myt av James Ellroy senare.
Citera
2009-11-26, 19:12
Medlem
Betterthanyous avatar
Den sista cigaretten av Klas Östergren. Är nöjd, men inte överväldigad. Gubben kan sina intriger, han är fan en mästare på dem. Gillar den dunkla atmosfären, men den är ingen Gentlemen. Sen blir det Cormac McCarthys Blood Meridian.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in