2009-07-07, 13:18
Medlem
Giorgis avatar
Om man kommer in på sitt andrahandsval nu i första urvalet och tackar ja till det, förlorar man då möjligheten till att komma in på sitt förstahandsval?
Citera
2009-07-07, 13:23
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Meddelandet att det antagningarna finns tillgängliga är det som skickas ut i omgångar som jag förstod det. Men på torsdag så är allt tillgängligt

Så ska det vara, ja.

Delar dock Scipios oro för att alla ska försöka gå in samtidigt kan få systemet att rasa.
Men förhoppningsvis läser inte hela Sverige den här tråden på FB, så de flesta väntar nog snällt på sitt mail innan de loggar in.
Dessutom tror jag inte att de som sökt en 7,5 hp kurs för skojs skull har lika bråttom att se resultaten som alla HHS-sökande och dylikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amodestproposal
I förrgår tog jag bort mina prio. 1 och 2 för att kunna sortera den ursprungligen 3e prio. så att den hamnar på prio. 1, vilket den nu verkar vara.

Hursomhelst, efter att ha läst runt lite här, är det programmet verkligen på prio. 1? Går det att ändra eller står dom som först var prio. 1 och 2 fortfarande som 1 och 2 utan att 'synas' vara det?
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Du ska inte behöva vara orolig för några osynliga anmälningsalternativ, det som syns på studera.nu är det som finns.
Har jag förstått det rätt att man faktiskt kan ta bort utbildningar ur sin anmälan utan att det blir sen anmälan? För jag skulle vilja ta bort prio 2.
Citera
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Om man kommer in på sitt andrahandsval nu i första urvalet och tackar ja till det, förlorar man då möjligheten till att komma in på sitt förstahandsval?

Nej.

Om du är reservplacerad på ditt 1:a val så kan du tacka ja till den reservplatsen också.
Citera
2009-07-07, 13:25
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoalaOfDoom
Har jag förstått det rätt att man faktiskt kan ta bort utbildningar ur sin anmälan utan att det blir sen anmälan? För jag skulle vilja ta bort prio 2.

Ja, det funkar.
Men nu vete fan, de kan ju ha börjat med urvalet utan att vi vet om det...
Citera
2009-07-07, 13:29
Medlem
Caratacuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Censor Scipio
Jag tycker att alla ska knipa babblen om det datumet. Känns som att servern kommer krascha på torsdag

Tror inte alls denna tråden har tillräckligt många läsare som orkar gå in och kolla för att det ska hända. Det är ju inte alls samma sak som när 100000 sökande ska in och kontrollera sina uppgifter på sista anmälningsdagen. Själv har jag pratat med vänner om detta och de har varit övertygade om att det är mail v. 29 som gäller. Jag tänker inte berätta för dem om att det går att kolla tidigare förräns jag själv gjort min koll, solidarisk som jag är.
Citera
2009-07-07, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Ja, det funkar.
Men nu vete fan, de kan ju ha börjat med urvalet utan att vi vet om det...
Jag mailade studera samtidigt som jag postade, och fick svar på några minuter.
Citat:
Ursprungligen postat av Studera.nu
Hej,

Du kan inte ändra prioritetsordningen på dina kurser/program efter sista anmälningsdag. Däremot kan du stryka alternati, utan att din anmälan räknas som sen. Det kan du göra om du är bekräftad användare på www.studera.nu.
OBS! Eftersom vi nu är nära urval 1 så kan även möjligheten att göra strykningar vara borttagen.
Men det gick att ta bort! \o/
På hemsidan iaf, vet ju inte om det faktiskt kommer med till urvalet, men det borde det eftersom jag fått bekräftelse och så.

Tack för hjälpen!
Citera
2009-07-07, 20:19
Medlem
klumps avatar
Nu står det att urvalet förbereds/körs på studera.nu..
Det känns som när man väntade på julafton när man va liten..
Citera
2009-07-07, 20:20
Medlem
kalle Karlssons avatar
HT2009 * Urval förbereds/körs

på studera.nu istället för följ anmälan! 9 juli verkar m.a.o stämma

Edit: han ovanför var en minut snabbare
Citera
2009-07-07, 20:24
Medlem
Som att vänta på julafton?!

Är det bara jag som är ett fullständigt nervvrak? Det e så jävla mycket som hänger på det här, bara man kommer in
Citera
2009-07-07, 20:27
Medlem
kalle Karlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horpenis

Är det bara jag som är ett fullständigt nervvrak? Det e så jävla mycket som hänger på det här, bara man kommer in

Du är LÅNGT ifrån den enda kan jag med rätt stor säkerhet berätta
Citera
2009-07-07, 20:31
Medlem
klumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horpenis

Jag kan säga att jag inte direkt inte är orolig men jag tror att det i värsta fall blir till att flytta genom halva landet..
Om inte något väldigt dramatiskt sker..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in