2009-07-07, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RM12
Jag har kommit in som 9:e reserv på en utbildning som tar in 30 st hur stor är mina chanser?

Du har totalt 38 personer framför dig, 9 utav dessa måste tacka nej. Det är ca 24% som måste ha kommit på andra tankar eller kommit in på högre prioriterade utbildningar.

Är din utbildning att betrakta som ett första-handsval som många vill in på eller kan det tänkas att många har sökt det först i andra- eller tredje-hand?

Det låter tyvärr inte så troligt att nära en fjärdedel av dom sökande framför dig ska tacka nej.
Citera
2009-07-07, 11:59
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Fredrik
Precis vad jag behövde.. Sista tentamen registreras, jag tror allt är klart.

Kollar upp för säkerhets skull och ser att en av mina inlämningsuppgifter saknas. Den försvann när min tentamen registrerades.. Och så är tjejen som har hand om det på semester.

Jippi..

Jävla bögskola, enligt betygspappret från Januari 06 så finns jag inte med på den.. Vad i hela jävla friden håller den här skolan på med... GAH
Citera
2009-07-07, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RM12
Jag har kommit in som 9:e reserv på en utbildning som tar in 30 st hur stor är mina chanser?

Hur tusan har du redan kunnat komma in på utbildningen, urvalen är väl inte ens gjorde ännu?
Citera
2009-07-07, 12:08
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LL--TT
Du har totalt 38 personer framför dig, 9 utav dessa måste tacka nej. Det är ca 24% som måste ha kommit på andra tankar eller kommit in på högre prioriterade utbildningar.

Är din utbildning att betrakta som ett första-handsval som många vill in på eller kan det tänkas att många har sökt det först i andra- eller tredje-hand?

Det låter tyvärr inte så troligt att nära en fjärdedel av dom sökande framför dig ska tacka nej.

Det kan vara så som du beskriver. Men det är även vanligt att man tar in ett överintag på de flesta utbildningar. Så man behöver inte alltid kalla in reserver så fort någon tackar nej till sin plats.
Citera
2009-07-07, 12:26
Medlem
Artygs avatar
9 juli är alltså det inofficiella datum för förta urvalet?
Citera
2009-07-07, 12:27
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Hur tusan har du redan kunnat komma in på utbildningen, urvalen är väl inte ens gjorde ännu?

Det kan ha varit en utbildning med lokal antagning eller ett Masterprogram som ingick i en annan antagningsomgång till H09.
Citera
2009-07-07, 12:27
Medlem
Caratacuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
9 juli är alltså det inofficiella datum för förta urvalet?

Torsdag it is. Spännande it is!
Citera
2009-07-07, 12:42
Medlem
r0g3rs avatar
Om man blir antagen eller reserv. Hur lång tid har man på sig att besvara själva beskedet. 1 vecka ifrån den 9 juli typ eller?
Citera
2009-07-07, 12:48
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0g3r
Om man blir antagen eller reserv. Hur lång tid har man på sig att besvara själva beskedet. 1 vecka ifrån den 9 juli typ eller?

30 juli
Citera
2009-07-07, 12:59
Medlem
Censor Scipios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caratacus
Torsdag it is. Spännande it is!

Jag tycker att alla ska knipa babblen om det datumet. Känns som att servern kommer krascha på torsdag
Citera
2009-07-07, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Censor Scipio
Jag tycker att alla ska knipa babblen om det datumet. Känns som att servern kommer krascha på torsdag

De skickar ut antagningsbeskedet i omgångar så det är inte säkert att man får sitt besked just den dagen. Det är just för att servern skall klara av trycket man gör detta.
Citera
2009-07-07, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sauron_
De skickar ut antagningsbeskedet i omgångar så det är inte säkert att man får sitt besked just den dagen. Det är just för att servern skall klara av trycket man gör detta.

Meddelandet att det antagningarna finns tillgängliga är det som skickas ut i omgångar som jag förstod det. Men på torsdag så är allt tillgängligt, dock vet jag inte vilken tid. Så alla på FB lär väl frenetiskt uppdatera sidan!

Så fort man hör någon skriva YES eller FAN här på FB så är det nog dags att besöka sidan! Alternativt ringa kundtjänst och be dom kolla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in