2009-07-11, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varstingdildo
hur vet man vilken plats man har som reserv?

Logga in på studera.nu så står det i din anmälan.
Citera
2009-07-11, 18:41
Medlem
despots avatar
Kommer sidan att uppdateras något innan den 31:a juli? så man kan se om man klättrar på reservlistan något?

i mitt läge:

5 program som jag vill in på, men reserv på alla, typ 700 på första och 16 på femte. Och så det 6:e är jag antagen på.

Är det bara att tacka ja till alla då? (inte så att man får svårare att komma in på femte-valet bara för att den ligger som 5:a istället för 1:a??)
Citera
2009-07-11, 18:49
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av despot
Kommer sidan att uppdateras något innan den 31:a juli? så man kan se om man klättrar på reservlistan något?

Nej.

Citat:

Är det bara att tacka ja till alla då?

Ja.

Citat:
(inte så att man får svårare att komma in på femte-valet bara för att den ligger som 5:a istället för 1:a??)

Nej.
Citera
2009-07-11, 18:52
Medlem
DampBobPsykfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varstingdildo
hur vet man vilken plats man har som reserv?
Är det under "Urval" och Res -** (** är platsen?)

Ja, och svaret på din andra fråga du grunnar på är nej, du kommer inte komma in.
Citera
2009-07-11, 19:20
Medlem
juppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack444
Tack för bra svar Okej, jo den utbildningen jag kom in på (ekonomikandidat i lund) var lägre prioritet. Så då tackar jag ja till både ekonomikandidat utbildningen och mina högre val (civilekonom i lund). Då kommer jag alltså till största sannolikhet komma in på civilekonomutbildningen i lund och om inte så får jag fundera då över ifall jag vill gå ekonomikandidat eller inte (jag måste väl inte börja även fast jag tackat ja?).
Okej, jag hör av mig om jag blir antagen

Finns det inte eventuellt någon här på flashback som tänker tacka nej till civilekonomiutbildningen i lund?

Om jag kommer inte som reserv 12 på Handels i Stockholm kommer jag tacka nej till den platsen jag fick på civilekonom i Lund. Så håll tummarna för mig så kanske du kommer in. Annars kan du ringa ner till Lund och fråga. Jag tror precis som voine att du kommer in ändå. Men du kan ju hålla tummarna för mig trots det.

EDIT: jag kom in på civilekonom med engelsk språkinriktning så det kanske inte hjälper dig.
Senast redigerad av juppy 2009-07-11 kl. 19:23.
Citera
2009-07-11, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juppy
Om jag kommer inte som reserv 12 på Handels i Stockholm kommer jag tacka nej till den platsen jag fick på civilekonom i Lund. Så håll tummarna för mig så kanske du kommer in. Annars kan du ringa ner till Lund och fråga. Jag tror precis som voine att du kommer in ändå. Men du kan ju hålla tummarna för mig trots det.

EDIT: jag kom in på civilekonom med engelsk språkinriktning så det kanske inte hjälper dig.

Såg du inte det förrens nu?
Citera
2009-07-11, 20:04
Medlem
despots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Nej.

Ja.

Nej.

Tack för svar
Citera
2009-07-11, 20:28
Medlem
Calaveras avatar
Civilingenjörsutb i samhällsbyggnad - KTH
Urval: Res 11
Ant i UG: 95

På KTHs hemsida står det "Antal platser HT-09: 80+40", enligt studera.nu är antalet 95+46 för BG+HP, betyder detta att de har ett överintag på 21 personer och jag är rätt toasted?

Verkar nämligen att jag fuckat upp mitt andra alternativ (basår på kth) genom att bli antagen till ett alternativ högre upp på listan (basår på cth) som jag inte vill gå.
Citera
2009-07-11, 21:18
Medlem
lompan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calavera
Civilingenjörsutb i samhällsbyggnad - KTH
Urval: Res 11
Ant i UG: 95

På KTHs hemsida står det "Antal platser HT-09: 80+40", enligt studera.nu är antalet 95+46 för BG+HP, betyder detta att de har ett överintag på 21 personer och jag är rätt toasted?

Verkar nämligen att jag fuckat upp mitt andra alternativ (basår på kth) genom att bli antagen till ett alternativ högre upp på listan (basår på cth) som jag inte vill gå.

Varför sökte du Cth före Kth? Om du nu hellre vill gå på Kth?
Citera
2009-07-11, 21:43
Medlem
Calaveras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lompan_
Varför sökte du Cth före Kth? Om du nu hellre vill gå på Kth?

För när jag sökte var jag osäker om jag ville gå CTH eller KTH, och något var jag ju tvungen att sätta först.
Sedan under sommaren har jag funderat mer och bestämt mig för att KTH 'är det rätta' för mig atm.
Jag kom inte ihåg att allt under ströks utan tänkte att jag senare bara skulle kunna tacka nej till det jag valde bort.
Citera
2009-07-11, 21:53
Medlem
Hjälp?!

UG-MV Urval Ant i UG

BG-9.42 Res 221 31
HP-0.60 Res 7 16

Kan någon förklara detta med reserven för mig? Så långt som att jag är köad har jag förstått men varför RES under både bg och hp? Ja, detta är första gången för mig och jag är inte van. Och förstår inte detta
Senast redigerad av 314 2009-07-11 kl. 21:59.
Citera
2009-07-11, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314
UG-MV Urval Ant i UG

BG-9.42 Res 221 31
HP-0.60 Res 7 16

Kan någon förklara detta med reserven för mig? Så långt som att jag är köad har jag förstått men varför RES under både bg och hp? Ja, detta är första gången för mig och jag är inte van. Och förstår inte detta

du är reserv 221 på betygen av totalt 31platser.
du är reserv 7 på högskoleprovet av totalt 16 platser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in