2009-05-04, 16:36
Medlem
När brukar ni kolla efter lägenhet och flytt? Någon som gör en chansning och flyttar i förtur?
Citera
2009-05-04, 16:39
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elevator
Men, brukar beteckningen struket användas i det fallet? Det låter ju som att valet är helt borta.

Ja, struket är termen som används.

Jag kan hålla med om att det kan låta lite "hårt" men de som är strukna kan ju vara det av olika anledningar:
obehörig, tidigare registrerad på samma kurs, redan antagen till för många poäng etc.
Och då funkar "struket" som en bra samlande term för alla de olika anledningarna.

Får man ett engelskt antagningsbesked står det "deleted"...

Edit: korrigerat stavfel
Citera
2009-05-04, 17:36
Medlem
Apanalol001s avatar
Angående sommarkurser.

Citat:
Meddelanden för SU-48274, Förberedande kurs i matematik

*
Du har beviljats undantag från minst ett av de särskilda behörighetskraven. Beslutet gäller denna utbildning, denna termin.

Någon som har kommentar angående om detta, lite lustigt.
Citera
2009-05-04, 18:02
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apanalol001

Citat:
Meddelanden för SU-48274, Förberedande kurs i matematik

*
Du har beviljats undantag från minst ett av de särskilda behörighetskraven. Beslutet gäller denna utbildning, denna termin.

Någon som har kommentar angående om detta, lite lustigt.

Vad vill du ha för kommentarer? :-)

Kursen har ett särskilt behörighetskrav, Matte C. Du har inte genom dina gymnasiala meriter styrkt att du uppfyller behörighetskravet.
Däremot så har du haft någonting som de anser kan motivera ett undantag från behörighetskravet, eventuellt några akademiska meriter.

Att beslutet gäller just den utbildningen och den terminen
är viktigt att skriva då ett annat lärosäte kan göra en annan bedömning till en kurs med motsvarande behörighetskrav.
Lärosätena är enskilda myndigheter och kan fatta olika beslut kring samma ärende.
Citera
2009-05-04, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Detta oroar mig också men jag får hoppas på det bästa

Vad hade du för betyg på HP och gymnasiet? Vill veta i vilken ram du "hoppas på det bästa" haha
Citera
2009-05-04, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acke123
Vad hade du för betyg på HP och gymnasiet? Vill veta i vilken ram du "hoppas på det bästa" haha
HP sket sig totalt.
BG 17,xx
Citera
2009-05-04, 19:49
Medlem
Cosmominds avatar
Kom att tänka på något, jag har hört att det inte spelar någon roll efter man gått läkarlinjen vilken man har gått på, men stämmer det verkligen? Har Linköping som förstahandsval för att jag hört att utbildningen ska vara bäst där(PBL), men Karolinska är mer känt. Så alla läkarstudenter/läkare, hur ska jag göra? Ska jag behålla Linköping som förstahandsval, eller ändra till KI som förstahandsval?
Citera
2009-05-04, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmomind
Kom att tänka på något, jag har hört att det inte spelar någon roll efter man gått läkarlinjen vilken man har gått på, men stämmer det verkligen? Har Linköping som förstahandsval för att jag hört att utbildningen ska vara bäst där(PBL), men Karolinska är mer känt. Så alla läkarstudenter/läkare, hur ska jag göra? Ska jag behålla Linköping som förstahandsval, eller ändra till KI som förstahandsval?

Det är väl rätt försent att ändra nu, såvida du inte tänker radera ditt förstaval. Kör på tycker jag, nu är jag inte läkare visserligen men se om du ens kommer in Linköping. Du kan ju alltid prova byta studieort efteråt fasst det kanske inte är det lättaste visserligen. Men med tanke på bristen på läkare idag och att man t om importerar läkare från utlandet för att fylla upp bristen så lär nog en examen i Linköping vara mer än acceptabelt.
Citera
2009-05-05, 12:22
Medlem
Har nu raderat några av mina val för att få ett av mina lägre val som förstaalternativ. Tänkte bara kolla här så att jag verkligen gjorde det på rätt sätt. För man skulle väl gå genom "ändra anmälan" och sedan klicka bort alternativen med "ta bort"-knappen?
Citera
2009-05-05, 13:24
Medlem
greken1234s avatar
Ser att urvalet till Master HT09 körs/förbereds atm o_O.

Någon mer som sitter och väntar på det?
Citera
2009-05-05, 13:42
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olmo
Har nu raderat några av mina val för att få ett av mina lägre val som förstaalternativ. Tänkte bara kolla här så att jag verkligen gjorde det på rätt sätt. För man skulle väl gå genom "ändra anmälan" och sedan klicka bort alternativen med "ta bort"-knappen?

Det låter alldeles korrekt.

Logga in igen och kolla hur det ser ut så ser du ju om allt ser ok ut.
Citera
2009-05-05, 13:45
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greken1234
Ser att urvalet till Master HT09 körs/förbereds atm o_O.

Någon mer som sitter och väntar på det?

Ja, jag har en anmälan med där.

Kommer dock inte att gå utbildningen även om jag blir antagen, hinner inte mellan jobb och familj.
Men är ändå lite nyfiken på resultatet. Min utbildning är inte exakt den som krävs för särskild behörighet, så det skall bli kul att se om lärosätet godtagit min utbildning för det särskilda behörighetskravet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in