2009-05-04, 11:11
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Vet inte om jag gör något fel när jag söker.. men jag får iaf inte upp något program med lediga platser. Oavsett vilket program & skola jag söker på.

Jag får upp en hel del alternativ.

Låt de tre rulllistorna stå på "Alla"

Se sen till att endast "Program" är ikryssat och avsluta med att välja om du kan tänka dig heltid, deltid eller både och.

97 träffar blir det för mig iaf. Men sen skall du ju hitta motsvarande program på studera.nu för att lämna din anmälan. Studieplatser.nu har ett utseende och en funktionalitet som luktar lite 1995...
Citera
2009-05-04, 11:27
Medlem
greken1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elevator
ger 15 lästa poäng på sommaren lika mycket pengar som 22,5 lästa poäng?
Ja det gör det.
Kan aldrig få mer betalt än för heltid (15hp på sommaren).
Citera
2009-05-04, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Jag får upp en hel del alternativ.

Låt de tre rulllistorna stå på "Alla"

Se sen till att endast "Program" är ikryssat och avsluta med att välja om du kan tänka dig heltid, deltid eller både och.

97 träffar blir det för mig iaf. Men sen skall du ju hitta motsvarande program på studera.nu för att lämna din anmälan. Studieplatser.nu har ett utseende och en funktionalitet som luktar lite 1995...
Jo jag fick upp 147 träffar när jag sökte på "Alla" men jag kunde varken hitta Tekniskt Basår / andra utbildningar som jag har sökt.. och inte heller kunde jag hitta Chalmers. Håller dock med om att sidan känns rätt så mycket 90-tal.
Citera
2009-05-04, 14:07
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Jo jag fick upp 147 träffar när jag sökte på "Alla" men jag kunde varken hitta Tekniskt Basår / andra utbildningar som jag har sökt.. och inte heller kunde jag hitta Chalmers. Håller dock med om att sidan känns rätt så mycket 90-tal.

Tre sökningar jag gjorde med 5 minuters mellanrum gav 97, 99 och 104 träffar. Så någon satt förmodligen och uppdaterade sitt lärosätes utbud samtidigt som jag var inne och sökte.

Det du sen beskriver är just det stora problemet med sidan. Hittar du inte vissa utbildningar för att det inte finns platser eller hittar du inte utbildningarna för att lärosätet inte vill använda sidan?
Citera
2009-05-04, 15:33
Medlem
Citat:
Nu var iofs över 10 år sen jag fick pengar från CSN, men stämmer verkligen det där?
Man kan väl max få pengar för heltidssstudier? Läser man mer (t. ex. 22,5 hp på sommaren) så får man väll inte mer pengar?

Du får inte mera pengar om du läser mer än heltid!
Citera
2009-05-04, 15:34
Medlem
Citat:
Det du sen beskriver är just det stora problemet med sidan. Hittar du inte vissa utbildningar för att det inte finns platser eller hittar du inte utbildningarna för att lärosätet inte vill använda sidan?
Kunde inte hitta Chalmers överhuvudtaget och alla platserna på skolan kan inte redan ha fyllts.. det är omöjligt. Antar att lärosätet inte vill använda sidan. Hittade dock GU (Göteborgs Universitet) men kunde inte se Logopedprogrammet heller.

edit: Nu hittade den 344 träffar!
Citera
2009-05-04, 15:44
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Kunde inte hitta Chalmers överhuvudtaget och alla platserna på skolan kan inte redan ha fyllts.. det är omöjligt. Antar att lärosätet inte vill använda sidan. Hittade dock GU (Göteborgs Universitet) men kunde inte se Logopedprogrammet heller.

edit: Nu hittade den 344 träffar!

Du nämnde i ett tidigare inlägg att ett av dina sökalternativ var Tekniskt basår vid Chalmers.
Den utbildningen har över 1800 sökande (varav 773 förstahandssökande) till 350 platser, så jag tycker det är rätt så logiskt att den inte finns med på studieplatser.nu...

Logopedprogrammet i Göteborg har 789 sökande (hittar ingen uppgift om platsantal) så det känns inte heller som den första utbildning som man slänger ut på en sida med lediga platser.
Citera
2009-05-04, 15:48
Medlem
Happ aja där ser man! Tackar för infon dock

edit: Var ser du hur många som har sökt osv?
Citera
2009-05-04, 15:55
Medlem
elevators avatar
Nu har vi ett litet problem här.
Det är så att min flickvän har sökt sommarkurser och när vi nu kikade in på hennes sida på studera.nu så står det att hennes alternativ är struket. Hon tar studenten nu i sommar och jag funderar nu på om strykningen beror på att de ännu inte har hennes betyg, eller om det finns någon annan anledning?
Citera
2009-05-04, 15:55
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Happ aja där ser man! Tackar för infon dock

edit: Var ser du hur många som har sökt osv?

http://www.vhs.se/templates/Page.aspx?id=1442
Citera
2009-05-04, 15:58
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elevator
Nu har vi ett litet problem här.
Det är så att min flickvän har sökt sommarkurser och när vi nu kikade in på hennes sida på studera.nu så står det att hennes alternativ är struket. Hon tar studenten nu i sommar och jag funderar nu på om strykningen beror på att de ännu inte har hennes betyg, eller om det finns någon annan anledning?

Ja, självklart så beror det på det.

Urvalet till sommarterminen gjordes i slutet av förra veckan, hon tar studenten i juni.
Hon uppfyller inte kravet på grundläggande behörighet förrän hennes slutbetyg är utfärdat.
Citera
2009-05-04, 16:22
Medlem
elevators avatar
Citat:
Ja, självklart så beror det på det.

Urvalet till sommarterminen gjordes i slutet av förra veckan, hon tar studenten i juni.
Hon uppfyller inte kravet på grundläggande behörighet förrän hennes slutbetyg är utfärdat.

Men, brukar beteckningen struket användas i det fallet? Det låter ju som att valet är helt borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in