2009-04-18, 03:59
Medlem
Fan va nervös man blir nu...

Tror ni man kan känna sig lugn med 1.4 (precis 1.4 (84p) enligt de 2 senaste normeringstabellerna iaf...) på högskoleprovet till en utbildning som har haft 1.1 (HT08) och 1.0 (VT09) som lägsta intagning efter urval 2?
Citera
2009-04-18, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Vissa lärosäten har redan lagt ut preliminära siffror på sina hemsidor.
Då andelen pappersanmälningar är så få nuförtiden så lär inte siffrorna stiga nämnvärt tills de officiella siffrorna kommer.

Du fullständiga siffrorna bör finnas på VHS hemsida till nästa helg.

Jojo det förstår jag. På kalmar högskola ser man endast: De första söksiffrorna från VHS till höstens program och kurser visar på en rekordstor ökning för Högskolan i Kalmar. Antalet anmälningar uppgår i nuläget till drygt 18 300, vilket är en ökning med ungefär 4 000 sökande eller 27 procent jämfört med samma period förra året.

De definitiva söksiffrorna förväntas bli klara i början av nästa vecka, då även de ansökningar som inkommit via pappersanmälan är inräknade. Dessa utgör dock bara någon procent av det totala antalet ansökningar.

Det jag menade var om man kunde se hur många det är som har sökt tex till sjöingenjörsutbildningen etc etc.
Citera
2009-04-18, 10:00
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av index
Jojo det förstår jag. På kalmar högskola ser man endast: De första söksiffrorna från VHS till höstens program och kurser visar på en rekordstor ökning för Högskolan i Kalmar. Antalet anmälningar uppgår i nuläget till drygt 18 300, vilket är en ökning med ungefär 4 000 sökande eller 27 procent jämfört med samma period förra året.

De definitiva söksiffrorna förväntas bli klara i början av nästa vecka, då även de ansökningar som inkommit via pappersanmälan är inräknade. Dessa utgör dock bara någon procent av det totala antalet ansökningar.

Det jag menade var om man kunde se hur många det är som har sökt tex till sjöingenjörsutbildningen etc etc.

Och det jag menade var att du skulle kolla på lärosätets hemsida om de "vågat" lägga ut några siffror i detalj.
Det har du gjort och de redovisar tydligen inga siffror per utbildning ännu.

Då blir det till att vänta tills den officiella statistiken är klar.
Citera
2009-04-18, 10:09
Medlem
Oki tack
Citera
2009-04-18, 11:07
Medlem
Fermins avatar
Har anmält mig till senare del av program. Skickade in kursplaner på kurser som jag vill tillgodoräkna mig, men skickade dessa papper efter sista tillåtna datum.
Vad händer nu? Blir detta en sen anmälan? Vägrar de läsa?
Citera
2009-04-18, 13:20
Medlem
nollie3flips avatar
Om man vill söka ett program som det finns plaster kvar på, ska man göra en extra anmälan för bara de programmen eller läggs de till i den ordinarie anmälan?
Citera
2009-04-18, 13:59
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollie3flip
Om man vill söka ett program som det finns plaster kvar på, ska man göra en extra anmälan för bara de programmen eller läggs de till i den ordinarie anmälan?

Lägg till på din befintliga anmälan.
Citera
2009-04-18, 20:02
Bannlyst
Om man redan har gjort en anmälan i tid men vill lägga till ett par utbildningar nu i efterhand som sena anmälningar, kommer då hela ansökan behandlas som sena anmälningar eller bara dem man har lagt till i efterhand?
Citera
2009-04-18, 20:23
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sauron_
Om man redan har gjort en anmälan i tid men vill lägga till ett par utbildningar nu i efterhand som sena anmälningar, kommer då hela ansökan behandlas som sena anmälningar eller bara dem man har lagt till i efterhand?

Endast de sent tillagda utbildningarna kommer räknas som sena.
Citera
2009-04-18, 20:27
Medlem
Finns det verkligen ingen som arbetar/arbetat/känner någon som arbetar på VHS här?

Så man kan få skälla och fråga lite... Fortfarande inga intyg uppe, men fortfarande så uppdateras vänners meriter på löpande band.... VAFAN!!!!! Vad ska det betyda egentligen, att något är fuffens?
Citera
2009-04-18, 20:32
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Finns det verkligen ingen som arbetar/arbetat/känner någon som arbetar på VHS här?

Så man kan få skälla och fråga lite... Fortfarande inga intyg uppe, men fortfarande så uppdateras vänners meriter på löpande band.... VAFAN!!!!! Vad ska det betyda egentligen, att något är fuffens?

Lugn... Sista kompletteringsdagen är det långt kvar till... Om du har meriter som är kosher så kommer det dyka upp vad det lider.
Citera
2009-04-18, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Lugn... Sista kompletteringsdagen är det långt kvar till... Om du har meriter som är kosher så kommer det dyka upp vad det lider.

He he, kosher.... Jag är inte så vidare bra på hebreiska...

Problemet är inte om dom är godkända eller ej, problemet är att det är en omräkning som jag väntat på över en månad. Den omräkningen är byggd totalt på min ansökan, visst det kommer förr eller senare men man vill ju vea hur dom gör om omräkningen.

Så om man ska få hoppas eller inte.... Men med över 1 månads väntetid så verkar det vara något fuffens??????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in