2015-06-30, 11:07
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MessiahMints
Troligen efter andra antagningsbeskedet
När brukar det andra antagningsbeskedet komma? Är det i slutet av juli? Sökte senast för 6år sedan till högskolan, minns inte riktigt vilka datum det var.
Citera
2015-06-30, 11:36
Medlem
danthepancakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
När brukar det andra antagningsbeskedet komma? Är det i slutet av juli? Sökte senast för 6år sedan till högskolan, minns inte riktigt vilka datum det var.

Hur svårt är det att klicka sig fram till antagning.se och kolla själv?
Citera
2015-06-30, 13:38
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danthepancake
Hur svårt är det att klicka sig fram till antagning.se och kolla själv?
Under fliken "sen anmälan" på antagning.se står inga datum. Det är därför jag frågar här ditt mongo. Kanske finns någon i tråden som själv fått besked när personen anmält sig till någon under sen anmälan.

Står såhär på deras hemsida:
Citera
2015-06-30, 16:22
Medlem
Citat:
Under fliken "sen anmälan" på antagning.se står inga datum. Det är därför jag frågar här ditt mongo. Kanske finns någon i tråden som själv fått besked när personen anmält sig till någon under sen anmälan.

Står såhär på deras hemsida:

6 aug enligt kalendern på startsidan https://www.antagning.se/se/start
Citera
2015-07-01, 00:12
Bannlyst
Citat:
Vet inte om detta är rätt tråd men jag försöker:

Sökte till ett "magisterprogram" / "påbyggnadsutbildning" på 60hp som sen anmälan när får jag reda på om jag blivit antagen eller ej?

Står bara att "vi behandlar din ansökan om det finns platser över" på antagning.se
Gjorde en sen anmälan till ett kandidatprogram. Fakulteten ringde mig vid 18-tiden på torsdagen innan terminen började. En till person kom sedan in genom sen anmälan, men det var någon gång efter registreringen på måndagen, runt 1-2 veckor in i kursen.
Citera
2015-07-02, 23:18
Bannlyst
Är söndagen som kommer sista dagen man kan stryka kurs/utbildningar
Citera
2015-07-03, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rasifieradhen
Är söndagen som kommer sista dagen man kan stryka kurs/utbildningar

Nej, denna möjlighet kan försvinna när som helst mellan nu och 9:e, så vill du göra några ändringar så bör du göra dem snarast!
Citera
2015-07-05, 00:49
Medlem
Alltså nu får jag ju fan hjärtstillestånd.

Det har stått "Behörig" och att jag konkurrerar om en plats i flera veckor nu och helt plötsligt (måste vart i fredags) ändrats till "Handläggning pågår".

Vad är det som pågår? Någon som är i liknande sits? Är det bara sadisterna på Antagning som njuter av folks oro?
Citera
2015-07-05, 01:16
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantigtriangel
Alltså nu får jag ju fan hjärtstillestånd.

Det har stått "Behörig" och att jag konkurrerar om en plats i flera veckor nu och helt plötsligt (måste vart i fredags) ändrats till "Handläggning pågår".

Vad är det som pågår? Någon som är i liknande sits? Är det bara sadisterna på Antagning som njuter av folks oro?

Om du har tidigare sett att du är behörig så kan du nog vara lugn. Det är kanske så att det har registrerats nån ny kurs/nytt betyg bland dina meriter och därför uppdateras dina meriter gentemot sin ansökan till högskolan.
Citera
2015-07-05, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Om du har tidigare sett att du är behörig så kan du nog vara lugn. Det är kanske så att det har registrerats nån ny kurs/nytt betyg bland dina meriter och därför uppdateras dina meriter gentemot sin ansökan till högskolan.

Ja, det har skett en uppdatering så det är nog det. Tack för upplysningen, blev lite lugnare nu.
Citera
2015-07-05, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madiac
Nej, denna möjlighet kan försvinna när som helst mellan nu och 9:e, så vill du göra några ändringar så bör du göra dem snarast!

Strök precis ett par kurser, hade rätt
Citera
2015-07-07, 15:16
Medlem
Får man antagningsbesked 00:00 på torsdag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in