2009-07-12, 21:44
Medlem
lompan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Ja givetvis tackade jag ja till bägge två, men när det handlar om en utbildning som kräver i stort sett maxpoäng i alla urvalsgrupper så är det svårt. Får ta ett banklån och hyra någon rysk torped som ska jaga livet ur studenterna innan uppropet!

Vad betyder detta? (förutom att jag är antagen då givetvis);

"ÖS-999 Antagen 1"

Obs. att jag inte fattar ett skit av detta - då det är första gången jag söker till h-skola, och hade turen att komma in på första valet. Så blev aldrig aktuellt att sätta sig in i detta.

Kolumnerna är ju som bekant - "UG-MV"- "Urval " - "Ant i UG"
Citera
2009-07-12, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lompan_
Vad betyder detta? (förutom att jag är antagen då givetvis);

"ÖS-999 Antagen 1"

Obs. att jag inte fattar ett skit av detta - då det är första gången jag söker till h-skola, och hade turen att komma in på första valet. Så blev aldrig aktuellt att sätta sig in i detta.

Kolumnerna är ju som bekant - "UG-MV"- "
Urval " - "Ant i UG"

Jag tolkar det som att dom antog en enda person i den urvalsgruppen, om du blev antagen så betyder det att du var den enda bland alla sökande i den urvalsgruppen som blev antagen. Grattis! Hur många sökte där?
Citera
2009-07-12, 21:47
Medlem
Citat:
Ja givetvis tackade jag ja till bägge två, men när det handlar om en utbildning som kräver i stort sett maxpoäng i alla urvalsgrupper så är det svårt. Får ta ett banklån och hyra någon rysk torped som ska jaga livet ur studenterna innan uppropet!

EDIT: Socrates "the one" kanske har svaret på hur många reserver som kallas in? Troligen inte men man måste fråga.

Skicka ner denna torped till mig sen

Är du hemlig med vad du sökt? Tror jag frågade men fick inget svar :P

Ang. reserver som kallas in måste det ju skilja mkt mellan program och skolor! Det är ju galet många som har sökt i år.. tycker jag.. Men jag hoppas såklart att alla fått jobb och inte ska plugga nu till HT
Citera
2009-07-12, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314
Skicka ner denna torped till mig sen

Är du hemlig med vad du sökt? Tror jag frågade men fick inget svar :P

Ang. reserver som kallas in måste det ju skilja mkt mellan program och skolor! Det är ju galet många som har sökt i år.. tycker jag.. Men jag hoppas såklart att alla fått jobb och inte ska plugga nu till HT

Nej inte hemlig, bara undvikit att svara!
Jag ska bli en sån där som laborerar i andras kroppar, byter hjärta och slänger in ett begagnat, kanske sätter in en liten apparat någon stekare har knoppat ihop för att någon ska kunna få blodcirkulation, får även chansen att leka motorsågsmassakern på riktigt!
Citera
2009-07-12, 21:54
Medlem
Citat:
Nej inte hemlig, bara undvikit att svara!
Jag ska bli en sån där som laborerar i andras kroppar, byter hjärta och slänger in ett begagnat, kanske sätter in en liten apparat någon stekare har knoppat ihop för att någon ska kunna få blodcirkulation, får även chansen att leka motorsågsmassakern på riktigt!

Oj En sån sak Men det är väl ganska tuffa bud som gäller för att komma in.. ? Om du ändå kommit in men någon annanstans så är väl ändå ett grattis på sin plats Jag håller såklart tummarna för att du får din prio 1
Citera
2009-07-12, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314
Oj En sån sak Men det är väl ganska tuffa bud som gäller för att komma in.. ? Om du ändå kommit in men någon annanstans så är väl ändå ett grattis på sin plats Jag håller såklart tummarna för att du får din prio 1

Jo det är ju det, det är den främsta anledningen till att jag inte kan tacka nej till denna plats. Finns ju inga garantier att jag kommer lyckas komma in någon annan gång. Därav även känslan att ingen av dom som blivit antagna i mitt prio 1 lärosäte kommer att tacka nej till sin plats, i alla flal inte uppemot 20st!

Tack så mycket!
Citera
2009-07-12, 21:59
Medlem
lompan_s avatar
Citat:
Jag tolkar det som att dom antog en enda person i den urvalsgruppen, om du blev antagen så betyder det att du var den enda bland alla sökande i den urvalsgruppen som blev antagen. Grattis! Hur många sökte där?

Aha, najs - tack

Om jag inte minns fel så var det 281 som hade sökt detta program - varav 48 som sökte det som som första val. (16 platser i programmet)

Är bara rätt förbluffad att jag fick denna möjlighet då det uppenbarligen är många som inte kommer in där dom vill - eller kommer in över huvud taget för den delen.

Förväntade mig att komma in på mitt 6:e val eller nått sånt. Aja...helt sjukt. Men kul =)
Citera
2009-07-12, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lompan_
Aha, najs - tack

Om jag inte minns fel så var det 281 som hade sökt detta program - varav 48 som sökte det som som första val. (16 platser i programmet)

Är bara rätt förbluffad att jag fick denna möjlighet då det uppenbarligen är många som inte kommer in där dom vill - eller kommer in över huvud taget för den delen.

Förväntade mig att komma in på mitt 6:e val eller nått sånt. Aja...helt sjukt. Men kul =)

Vad sökte du för något?

EDIT: Var det 281st som sökte ifrån samma urvalsgrupp som dig? Tjohej, lyckliga stjärna där uppe! Inte illa att bli antagen då, speciellt när det enbart var en som blev det!
Senast redigerad av Voine 2009-07-12 kl. 22:06.
Citera
2009-07-12, 22:04
Medlem
paradises avatar
... är förresten sjukt vad folk som har sökt in i år! Den utbildning som jag vill komma in på så sökte ungefär 600 personer till förra året, i år är det runt 1200
Citera
Medlem
Socrates:

Jag har hört/läst någonstans att man disskuterat på VHS att omvandla folkhögskoleomdömen till "vanliga" gymnasiepoäng. Hur ligger det till?
Citera
Medlem
lompan_s avatar
Citat:
Vad sökte du för något?

Designprogrammet.
Citera
2009-07-12, 22:05
Medlem
Citat:
Jo det är ju det, det är den främsta anledningen till att jag inte kan tacka nej till denna plats. Finns ju inga garantier att jag kommer lyckas komma in någon annan gång. Därav även känslan att ingen av dom som blivit antagna i mitt prio 1 lärosäte kommer att tacka nej till sin plats, i alla flal inte uppemot 20st!

Tack så mycket!

Man ska aldrig säga aldrig! Finns säkert många som får kalla fötter och drar sig ur. Det kanske är hemskt att säga, men jag tycker det är skönt att det trots allt finns många fler som sitter i samma sits som jag. Som res. och som verkligen vill in. Då måste du planera flytt och grejer nu då? Vart är skolan du flyttar till isf?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in