2016-08-13, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psykedeliskt
Finns de någon som kan tipsa om en kurser eller flera kurser man kan göra en väldigt sen anmälan till och komma in på? Vad som helst och vart som helst? Alternativt hur jag kan gå tillväga för att kolla upp det själv.

Tack så hemskt mycket på förhand.

Mvh

Samma situation. ska klara av ett antal poäng som ett litet bet och så är det alltid fint på pappret. Ansökte till så många kurser det bara går. sålänge det är distans går det bra
Citera
2016-08-14, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daftdark
Samma situation. ska klara av ett antal poäng som ett litet bet och så är det alltid fint på pappret. Ansökte till så många kurser det bara går. sålänge det är distans går det bra

Har nu skickat in min ansökan och har 25 st alternativt. Valde att ansöka mest humaniora-kurser. Så valde då konstvetenskap, filmvetenskap och teatervetenskap bl.a.
Dessa var dock inte inte distans utan alla placerade runt om i Sverige. Men tipset är att välja humaniora-kurser, finns en hel del platser kvar. Dock vet jag inte om de kommer att hantera min ansökan då det är snart kursstart...men håller tummarna!
Citera
2016-08-14, 22:13
Medlem
toydolls avatar
Är det normalt att det fortfarande står "antagen med villkor" i en kurs jag sökt där det krävs ett visst antal högskolepoäng?

Jag har poängen som krävs (enligt mig själv i alla fall) och kursstarten är redan nästa måndag. Dessutom så är det en veckolång exkursion tredje veckan som kräver att man bokar både resa och hotell.

Har slängt iväg ett mail till det berörda universitetet, men sist jag var i kontakt med dom fick jag inget svar på nästan en vecka så jag frågar er också.
Citera
2016-08-14, 22:23
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toydoll
Är det normalt att det fortfarande står "antagen med villkor" i en kurs jag sökt där det krävs ett visst antal högskolepoäng?

Jag har poängen som krävs (enligt mig själv i alla fall) och kursstarten är redan nästa måndag. Dessutom så är det en veckolång exkursion tredje veckan som kräver att man bokar både resa och hotell.

Har slängt iväg ett mail till det berörda universitetet, men sist jag var i kontakt med dom fick jag inget svar på nästan en vecka så jag frågar er också.

Jag har fortfarande "antagen med villkor" på en kurs som jag vet att jag är antagen på (pga besked om detta från institutionen). Det är alltså inte nödvändigtvis ett problem att det fortfarande står så. Du kommer troligtvis att få svar från din institution snart också. Det har ju varit semestertider nyligen men är förmodligen inte det längre.
Citera
2016-08-26, 10:23
Bannlyst
Sökte massa kurser för en vecka sedan. Blev antagen till idehistoria 30 så nu är det vad jag kommer läsa. Men skulle vilja läsa 45hp.har iofs en del 7.5 och 15 kurser, men då man rent allmänt står som 144 på saker verkar det vara ett under att jag ens kom in på idehistoria. Iofs tävlar jag med ett riktigt bra hp-resultat.

Kan man spamma ansökningar på insituternas egna hemsidor eller är det begränsning a la 25 antagning.se som begränsar mig nu? #löfvensamhälle
Citera
2016-08-26, 17:03
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Sökte massa kurser för en vecka sedan. Blev antagen till idehistoria 30 så nu är det vad jag kommer läsa. Men skulle vilja läsa 45hp.har iofs en del 7.5 och 15 kurser, men då man rent allmänt står som 144 på saker verkar det vara ett under att jag ens kom in på idehistoria. Iofs tävlar jag med ett riktigt bra hp-resultat.

Kan man spamma ansökningar på insituternas egna hemsidor eller är det begränsning a la 25 antagning.se som begränsar mig nu? #löfvensamhälle

Även om du vill göra sena ansökningar så är det så vitt jag vet i allmänhet antagning.se som gäller. Du kan ju alltid höra med de institutioner du är intresserad av, men jag skulle tro att de kommer att hänvisa dig till antagning.se i allmänhet.
Citera
2016-08-26, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Även om du vill göra sena ansökningar så är det så vitt jag vet i allmänhet antagning.se som gäller. Du kan ju alltid höra med de institutioner du är intresserad av, men jag skulle tro att de kommer att hänvisa dig till antagning.se i allmänhet.

Tragiskt.
Då jag redan fyllt upp mina 25 ansökningar.
Nu blir det svårt. Jaja får väl lösa det nästa termin. Har ett vad att vinna.

Men idehistoria kan vara trevligt, läste trots allt lite filosofi och sociologi före man startade statusutbildning

Edit: Men vänta nu.. Kan jag inte bara kasta de 30 kurserna jag står reserv på och söka nya? För jag kommer ändå inte kunna läsa två 30.. Står på antagning att de under det man har blivit antaget till ska bli automatiskt borttagna men så mycket för det. Löfven
Citera
2016-08-26, 20:39
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Tragiskt.
Då jag redan fyllt upp mina 25 ansökningar.
Nu blir det svårt. Jaja får väl lösa det nästa termin. Har ett vad att vinna.

Men idehistoria kan vara trevligt, läste trots allt lite filosofi och sociologi före man startade statusutbildning

Edit: Men vänta nu.. Kan jag inte bara kasta de 30 kurserna jag står reserv på och söka nya? För jag kommer ändå inte kunna läsa två 30.. Står på antagning att de under det man har blivit antaget till ska bli automatiskt borttagna men så mycket för det. Löfven

Ja, om du tar bort vissa av de saker du sökt till i nuläget så kan du fylla på med annat istället.
Citera
2016-08-26, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ja, om du tar bort vissa av de saker du sökt till i nuläget så kan du fylla på med annat istället.

Gör nog det alltså
Citera
2016-08-27, 00:22
Bannlyst
Citat:

Tog bort tre oväsentliga och de står kvar din lilla filur!!

*mad smiley**mad smiley**mad smiley**mad smiley*

Desinformatör!
Citera
2016-08-27, 08:06
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Tog bort tre oväsentliga och de står kvar din lilla filur!!

*mad smiley**mad smiley**mad smiley**mad smiley*

Desinformatör!

Det låter konstigt. Kan du länka en bild på hur det ser ut? Det ska definitivt gå att ta bort saker från listan.
Citera
2016-08-27, 10:17
Bannlyst
Citat:
Det låter konstigt. Kan du länka en bild på hur det ser ut? Det ska definitivt gå att ta bort saker från listan.

nope gick inte. Enda jag fick upp var en ruta där de undrade om jag ville återanmäla..

Här är ett exempel.

Före borttagande

https://www.anony.ws/image/NmME

Efter jag har kastat programmet i papperskorgen

https://www.anony.ws/image/NmMS
Senast redigerad av Daftdark 2016-08-27 kl. 10:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in