2009-07-12, 22:11
Medlem
lompan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
EDIT: Var det 281st som sökte ifrån samma urvalsgrupp som dig? Tjohej, lyckliga stjärna där uppe! Inte illa att bli antagen då, speciellt när det enbart var en som blev det!

Ja fan jag är helt förstummad.
Citera
2009-07-12, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314
Man ska aldrig säga aldrig! Finns säkert många som får kalla fötter och drar sig ur. Det kanske är hemskt att säga, men jag tycker det är skönt att det trots allt finns många fler som sitter i samma sits som jag. Som res. och som verkligen vill in. Då måste du planera flytt och grejer nu då? Vart är skolan du flyttar till isf?

Jag ska flytta dit där dom säger Gôa Gûbbar och där alla heter Glenn!

Ja, överlag så föredrar jag inte storstäder då hela studentkänslan försvinner mer eller mindre. Flytt planeras hela tiden, hatar att flytta!

Själv då? Kom du inte in någonstanns?

He he, skadeglädje är den sanna glädjen? Nää men klart det känns skönt att veta att man inte är den enda som inte kom in. Så jag förstår ditt resonemang och jag hoppas allt går vägen för er!
Citera
2009-07-12, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lompan_
Ja fan jag är helt förstummad.

Tänk dig alla 281 som fick ett negativt beslut och undrar vem tusan den där lyckliga person är som kom in.
Citera
2009-07-12, 22:18
Medlem
Citat:
Jag ska flytta dit där dom säger Gôa Gûbbar och där alla heter Glenn!

Ja, överlag så föredrar jag inte storstäder då hela studentkänslan försvinner mer eller mindre. Flytt planeras hela tiden, hatar att flytta!

Själv då? Kom du inte in någonstanns?

He he, skadeglädje är den sanna glädjen? Nää men klart det känns skönt att veta att man inte är den enda som inte kom in. Så jag förstår ditt resonemang och jag hoppas allt går vägen för er!

Jodå, jag kom in på en kurs som dock finns i programmet sen. Men det var ju mitt 4e val liksom. Helst vill jag ju in på programmet. Men med tanke på hur mng som sökt är jag ändå ganska glad över min 6e, eller ja 7e nu, reserv. :P

Ja, inte fasen är det kul att flytta, men då får man tänka på det positiva.. Du får leka massaker sen

Det värsta är ju dem (som han ovan som var den enda som kom in) vilka tur gubbar alltså. Dem borde ju spela på hästar eller nåt.. haha Vilket flyt en del har.. det vill jag också ha
Citera
2009-07-12, 22:19
Medlem
Holger Meinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocies.
jag blev också antagen till chalmers. uppropet är 18onde där och jag åker till grekland den 17onde. hur hårda är dom på att man är där på uppropet.
Att döma av inläggen ovan så ska dety gå att komma runt, men det säkraste torde vara att ringa Chalmers och fråga.
Citera
2009-07-12, 22:20
Medlem
Citat:
Jodå, jag kom in på en kurs som dock finns i programmet sen. Men det var ju mitt 4e val liksom. Helst vill jag ju in på programmet. Men med tanke på hur mng som sökt är jag ändå ganska glad över min 6e, eller ja 7e nu, reserv. :P

Ja, inte fasen är det kul att flytta, men då får man tänka på det positiva.. Du får leka massaker sen

Det värsta är ju dem (som han ovan som var den enda som kom in) vilka tur gubbar alltså. Dem borde ju spela på hästar eller nåt.. haha Vilket flyt en del har.. det vill jag också ha

Fasst reservnr 7 är inte så illa det heller. Socionom var det va? Eller har jag blandat ihop allt?
Citera
2009-07-12, 22:24
Medlem
Citat:
Fasst reservnr 7 är inte så illa det heller. Socionom var det va? Eller har jag blandat ihop allt?

Nej korrekt.. Så egentligen ska jag väl inte klaga. Men det var ju res. 6 tills någon tyckte att dem gjort fel och tryckte in en till innan mig

Men vad krävs för att bli en karvare egentligen? Vad ligger snittet på?
Citera
2009-07-12, 22:24
Medlem
Socratess avatar
Citat:
EDIT: Var det 281st som sökte ifrån samma urvalsgrupp som dig? Tjohej, lyckliga stjärna där uppe! Inte illa att bli antagen då, speciellt när det enbart var en som blev det!

Inte en sportmössa att 281 personer sökte i ÖS.
Däremot kanske 281 totalt.
Citera
2009-07-12, 22:26
Medlem
Citat:
Nej korrekt.. Så egentligen ska jag väl inte klaga. Men det var ju res. 6 tills någon tyckte att dem gjort fel och tryckte in en till innan mig

Men vad krävs för att bli en karvare egentligen? Vad ligger snittet på?

Karvare?

Var det socionom? Vet en person, dock inte i år givetvis, men som var på plats 115 som reserv och kom in.
Citera
2009-07-12, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Inte en sportmössa att 281 personer sökte i ÖS.
Däremot kanske 281 totalt.

ÖS?
Citera
2009-07-12, 22:27
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Socrates:

Jag har hört/läst någonstans att man disskuterat på VHS att omvandla folkhögskoleomdömen till "vanliga" gymnasiepoäng. Hur ligger det till?

De som vill göra så är ju folkhögskolorna.
När det nu är så svårt att bli antagen i BF-gruppen så får folkhögskolorna svårt att locka till sig studenter.
Vilket leder till att ännu färre söker i BF-gruppen och att de tappar ytterligare platser i urvalet.

Tror dock inte att det kommer bli så. BF kommer finnas som grupp 4 precis som planerat.
Citera
2009-07-12, 22:28
Medlem
Socratess avatar
Citat:
ÖS?

Ja, han skrev att hans meritvärde var ÖS-999.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in