2010-07-12, 13:18
Medlem
Vladko121s avatar
förstår att det är svårt att säga om man kommer in om man är reserv.

Men om man är 7:e reserv, hur stor är chansen då (Lund)? Och vet någon vad reserv intagssnittet på Göteborgs Universitet Civilekonomprogrammet med analytisk inriktning är?

Och vet någon när det andra urvalet sker?
Citera
2010-07-12, 13:20
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vladko121
förstår att det är svårt att säga om man kommer in om man är reserv.

Men om man är 7:e reserv, hur stor är chansen då (Lund)? Och vet någon vad reserv intagssnittet på Göteborgs Universitet Civilekonomprogrammet med analytisk inriktning är?

Och vet någon när det andra urvalet sker?

Det hjälper att veta hur många som är antagna i gruppen du är reserv i. Är du reserv 7 och bara 1 tas in i den grupper ser det rätt kört ut men om du är reserv 7 och 1000 tas in ser det väldigt ljust ut, du fattar poängen.
Citera
2010-07-12, 13:22
Medlem
Emellas avatar
Jag har kommit in på mitt förstahandsval... Alla mina andra sökta utbildningar stor som "Struken".

Det har dock visat sig att förstahandsvalet inte alls är mitt förstahandsval längre, då det är för många obligatoriska träffar flera mil härifrån.

Är en struken utbildning struken på riktigt, eller kan man tacka nej till sitt förstahands och på så sätt "få tillgång" till de strukna valen?

Jag har ringt antagningen hela dagen men de ber mig bara ringa upp senare pga många som ringer...
Citera
2010-07-12, 13:28
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emella
Jag har kommit in på mitt förstahandsval... Alla mina andra sökta utbildningar stor som "Struken".

Det har dock visat sig att förstahandsvalet inte alls är mitt förstahandsval längre, då det är för många obligatoriska träffar flera mil härifrån.

Är en struken utbildning struken på riktigt, eller kan man tacka nej till sitt förstahands och på så sätt "få tillgång" till de strukna valen?

Jag har ringt antagningen hela dagen men de ber mig bara ringa upp senare pga många som ringer...

Det är tyvärr kört.
Återanmälan som gäller i ditt fall, contact center på studera.nu kommer hänvisa dig hit:
https://www.studera.nu/studera/3579.html
Citera
2010-07-12, 13:31
Medlem
Jag blev antagen till mitt tredjehandsval, är reserv till första- och andrahandsvalet. Alla mina val är program och heltidsstudier, (30Hp/termin).
Kan jag tacka JA till både första- och andrahandsvalet samtidigt som jag tackar JA till tredjehandsalternativet?
Citera
2010-07-12, 13:36
Medlem
Vladko121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Det hjälper att veta hur många som är antagna i gruppen du är reserv i. Är du reserv 7 och bara 1 tas in i den grupper ser det rätt kört ut men om du är reserv 7 och 1000 tas in ser det väldigt ljust ut, du fattar poängen.

146 st , man är 7e reserv

va tror ni?
Citera
2010-07-12, 13:37
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spieluhr
Jag blev antagen till mitt tredjehandsval, är reserv till första- och andrahandsvalet. Alla mina val är program och heltidsstudier, (30Hp/termin).
Kan jag tacka JA till både första- och andrahandsvalet samtidigt som jag tackar JA till tredjehandsalternativet?

Jaaaaaaaaaaaaaaa
Citera
2010-07-12, 13:51
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vladko121
146 st , man är 7e reserv

va tror ni?

Det lär ju se bra ut beroende på hur många som brukar tacka nej/inte svara på just den utbildningen.
Citera
2010-07-12, 15:31
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Jaaaaaaaaaaaaaaa

Socrates, på mitt förstahandsval är jag första reserv (30 hp) och på mitt andrahandsval är jag tredje reserv (7,5 hp), sen kom jag in på mitt tredjeval (30 hp). Kan jag tacka jag och läsa alla dessa i höst?
Citera
2010-07-12, 15:51
Medlem
FrasseFloyds avatar
Ni som kommit in på juridik i Lund: vilka betyg/hp-resultat har ni haft?
Citera
2010-07-12, 15:54
Medlem
Pavarottis avatar
Jag kom in på mitt andrahandsval och blev reserv på mitt förstahandsval.

Vill plugga på mitt andrahandsval, kommer jag förlora platsen (2a handsvalet) om jag tackar nej till reservplatsen (1a handsvalet)?
Citera
2010-07-12, 16:04
Medlem
intensifieras avatar
Är det någon som har koll på vad intagningsgränsen för ekon. kand. ligger på i Uppsala? Jag är lite nyfiken då jag hade det som andrahandsval. I min ansökan står det bara: stryken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in