Citat:
Ursprungligen postat av
pronh
Det er måten de har valgt å utvikle/produsere F-35 som gjør dette. Om de i etterkant kommer til å velge samme fremgangsmåte neste gang et fly skal utvikles må evalueringen vise.
Ja, IOC er mye et "politisk" punkt, men det skiller seg da ikke spesielt mye fra IOC for andre fly. F-35A som fikk IOC status nå er et mye mer ferdig og kapabelt produkt enn F-16 var når det fikk IOC i januar 1979. Alle F-16 som ble levert før november 1981 måtte igjennom store strukturelle endring blant annet.
Men, låt oss säga så här att jag kan garantera dig att alla kommersiella projekt har gått förbi Milestone C innan serieproduktion, att man sedan har en förserie är en sak men innan serieprodukt alltid förbi C.
Det hjälper inte att säga att ett annat projekt tex F-16 var lika dåligt, så kan man inte resonera.
Isåfall så är det lika bra att vara rak och ta bort projektstyrningen helt eller hur!
F-35 är kanske världens sämsta kända projekt, om flygplanet skulle blir ett kanonplan eller inte förändrar inte projektet det minsta.
Ska man köra ett projekt på det sättet så kan man kalla det ett Skunkworks projekt eller hur?
Jag har själv kört flera Skunkworks (såklart mindre) men det har varit pga att att man ej fått resurser/kalendertid för att göra det på annat sätt eller ej fått officiell "go", så är inte fallet i F-35 efter vad jag förstått.