2017-08-14, 09:48
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag har nu hittat en sida som bevisar att Book köpt runt 28.000 följare på ett bräde. Man ser på grafen längst ner att antalet följare startar på strax under 30.000. Det normala är annars att man börjar på 1 och ökar vartefter.
Källa: https://socialblade.com/instagram/user/annatoledanobook

Man kan även se ett spikrakt hopp från 35.000 till ca 40.000, vilket visar ett nytt köp på runt 5000 följare. Totalt har hon max 6-7000 riktiga följare. Högt räknat.

Så med samma logik har Anna Nyström köpt 570 000 följare?
https://socialblade.com/instagram/user/annanystrom

Grafen sträcker sig inte tillbaka från det kontot startade. Och de plötsliga hoppen kan ju bero på att många samtidigt, undertecknad inkluderad, bestämde sig för att man ville kolla på freak show fast hon gjort sitt konto privat.

Edit: Jag utesluter naturligtvis inte att hon köpt både följare och kommentarer. Jag skulle kunna satsa min halva månadslön på det. Men grafen är inget bevis för det.
Senast redigerad av Photoshopped 2017-08-14 kl. 09:52.
Citera
2017-08-14, 09:57
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Är nog därför många går upp i vikt efter sitt deltagande i BL, väl hemma har man inte ögonen på sig på samma sätt. Än kan Anna hålla på sådär och hetsa men jag tror hon kommer gå upp allt igen om inte mer när väl programmet är slut. För Annas del har det givetvis gått fort i början då hon hade mycket att ta av och det peppade henne säkert, vem skulle inte bli glad över att gå ner relativt fort vikt om man led av fetma. Dock kommer hon ju inte kunna äta kokt torsk med broccoli och ägg för jämnan.

Hade hon bara hållit sig till kostråden efter sin GBP och efter op fått psykologisk med sitt matmissbruk hade hon förmodligen aldrig gått upp igen. Ja det måste vara ett matmissbruk, inte en chans at det enbart är pcos som spökar om hon ens har det. tNarcissismen kan man inte göra så mycket åt tyvärr

Inte riktigt svar på mina funderingar.
Citera
2017-08-14, 10:32
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonaHelmsley
Alltså hade detta varit i UK/USA hade nog Mrs. Toledano blivit sectioned på en 72-hour psychiatric hold just nu, detta är inte friskt beteende.

Man kan ju se att det är många som skriver med ryska och persiska tecken i chatten under periscopen så det är nog de köpta följarna som skriver de inläggen.

Fast är inte de köpta följarna bara datorgenererade script och inte människor?
Om de inte är människor behöver hon ju inte tala engelska i sändningen
Citera
2017-08-14, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Inte riktigt svar på mina funderingar.
BL gör inte anspråk på att visa hur man går ner i vikt på ett sunt sätt utan hur man går ner mycket på kortast tid, vilket ju alla vet är helt fel metod om man är ute efter långsiktigt resultat. Att gå ner är ju inte svårt egentligen, det svåra är att stanna kvar där. BL borde utse vinnaren efter ett år, då ser man vem som verkligen utfört en bedrift.
Förstår inte hur tränare, dietist osv kan gå med på detta hetsiga stressbantningsupplägg när alla vet att det är varken sunt eller långsiktigt.
Citera
2017-08-14, 11:00
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
BL gör inte anspråk på att visa hur man går ner i vikt på ett sunt sätt utan hur man går ner mycket på kortast tid, vilket ju alla vet är helt fel metod om man är ute efter långsiktigt resultat. Att gå ner är ju inte svårt egentligen, det svåra är att stanna kvar där. BL borde utse vinnaren efter ett år, då ser man vem som verkligen utfört en bedrift.
Förstår inte hur tränare, dietist osv kan gå med på detta hetsiga stressbantningsupplägg när alla vet att det är varken sunt eller långsiktigt.

Nä, men produktionen borde väl ha visst ansvar för deltagarna? En läkare borde åtminstone kolla upp dem regelbundet under denna hetsbantning, så att de inte blir sjuka (som Anna).

Vad vinner de?
Citera
2017-08-14, 11:25
Medlem
Citat:
Nä, men produktionen borde väl ha visst ansvar för deltagarna? En läkare borde åtminstone kolla upp dem regelbundet under denna hetsbantning, så att de inte blir sjuka (som Anna).

Vad vinner de?
Skulle inte tro de vinner något utöver det gage dom får för att ställa upp. "Kändisar" brukar aldrig synligt få prispengar i såna här program, om det inte är till välgörenhet.

Men i praktiken fungerar det ju som i "Let's Dance" skulle jag tro, t ex Torsten Flinck skulle ju få 700 000:- för att ställa upp även om han åkte ut första veckan. Nu är ju knappast någon av deltagarna i BL på den här nivån, men ja de får lite olika mycket för att vara med beroende på sitt eget marknadsvärde.
Citera
2017-08-14, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Ett tänkbart scenario också. På gym som Anna besökt i Spanien lär det drösa av olika medel? Det enda som är säkert är att hon går på någonting. Jag hoppas att TV4 gör ett dopingtest vilket vore på sin plats efter att ha sett när hon stod med fiskrätten och var helt skruvad. Att det var följare från både Texas och halva arabvärlden fick mig att bli fundersam. Tror det har slagit runt totalt i huvudet.

Hon sa i en live för något halvår sedan att hon äter Lyrica mot smärta. Tittar man runt här på fb så ser man att det kan missbrukas. Hon ser lite påverkad ut av något ibland. Hoppas inte hon har sådana problem, det är inte lätt att komma ur.
Citera
2017-08-14, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jag tror hon är så väck i huvudet att hon tryckt på fel och fått in arabiska, danska och amerikanska följare. Det är väl därför hon stod och talade engelska. Jag blir fan mörkrädd när man ser hennes filmer och dessutom sitter hon och kör bil och håller på med den där kameran. Kanske polisen borde göra en kontroll också? Sen undrar man vad resten av familjen håller hus? Hon står ju framför den där apparaten konstant men dom andra kanske bara är glada att slippa vara i närheten. Har hon inte tagit något medel är det lika illa för det finns inget friskt i beteendet. Som du skrev. Hon borde bli inlagd på psyket minst 72 timmar.

Hahaha! Kan inte låta bli! Det är så tragikomiskt alltihopa! Arabiska, danska och amerikanska följare, jag dööör! Kunde inte låta bli att titta. Hon talar en utpräglad texas-dialekt när hon klämmer på citronerna (till fisken!), vad f-n går hon på, My Goodness!
Citera
2017-08-14, 13:09
Medlem
Citat:
Har BL inte läkare och psykologer som övervakar deltagarna när de "hemmabantar"?
Är ju direkt oansvarigt att skicka hem sådana som Anna och låta dem hetsbanta och träna sönder sig.
Brukar inte kolla BL, men trodde att syftet var att visa hur an kan gå ned i vikt på ett sunt sätt?
Anna är beviset på att det INTE är sunt att tävla i bantning.

Oavsett hur odräglig Anna har blivit, så tycker jag nu synd om henne. Hon är ju sjuk.
Om jag fattat rätt är Stefan Brandt ansvarig läkare. Han har en idrottsbakgrund.
Citera
2017-08-14, 13:52
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Om jag fattat rätt är Stefan Brandt ansvarig läkare. Han har en idrottsbakgrund.
Då är det han som får skiten då, om Anna brakar ihop.

Inatt uppdaterade Anna sin fejsbok. Vilket hon inte gjort på länge.
Kikade lite på Robbans också, och han går all in för att hylla sin fru.
Citera
2017-08-14, 14:33
Medlem
MoaLjungs avatar
Har hon varit och blekt tänderna ytterligare? Tycker dom är till och med vitare än förut. Det ser ut som frigolitbitar i hennes mun. Man ser inte ens var den ena tandraden börjar och den andra slutar när hon har tänderna ihop. Kanske är för att ansiktet blivit brunare.
Citera
2017-08-14, 15:36
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Så med samma logik har Anna Nyström köpt 570 000 följare?
https://socialblade.com/instagram/user/annanystrom

Grafen sträcker sig inte tillbaka från det kontot startade. Och de plötsliga hoppen kan ju bero på att många samtidigt, undertecknad inkluderad, bestämde sig för att man ville kolla på freak show fast hon gjort sitt konto privat.

Edit: Jag utesluter naturligtvis inte att hon köpt både följare och kommentarer. Jag skulle kunna satsa min halva månadslön på det. Men grafen är inget bevis för det.
Ja, precis så är det. Anna Nyström började med 500.000 köpta följare (man kan köpa hur många som helst för en billig peng. Vid så här många är ďet dock inga riktiga följare utan bara siffror.)

Men kolla hennes utveckling därefter. Det är en jämn svagt lutande kurva uppåt. Inga plötsliga spikraka hopp. Det tyder på att efter de första 500.000 köpta, är resterande 3,5 miljoner äkta.

Grafen börjar på den månad och år då kontot startade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in