2017-08-07, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
TV4 kan klippa om programmet så Anna försvinner. Det kostar inte många kronor att någon tekniker sitter vid datorn och klipper bort alla bildsekvenser där Anna syns.

Du kan nog glömma att det kommer att ske. Om TV4 gjorde så skulle de bli tvungna att ta en väldigt jobbig diskussion, som skulle involvera minderåriga brottslingar och brottsoffer. Deras händer är låsta. Däremot borde de skademinimera - inte genom att försöka skyla över hur Anna Book beter sig utan genom att minska uppmärksamheten på henne och försöka få över den på någon annan.
Citera
2017-08-07, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
jag skickade på facebook messenger till Expressen, de får vidarebefodra till rätt person tänker jag

Jag mailade Expressen, Aftonbladet. Hänt och andra skvallertidningar fick också mail. Vet inte om Stoppa Pressarna har någon mail.
Citera
2017-08-07, 09:47
Medlem
svar från Expressen
Hej xxx och tack för ditt meddelande. Vi ska kika på detta. Bästa hälsningar Helena Sund Expressen
Citera
2017-08-07, 09:47
Medlem
Citat:
Jag mailade Expressen, Aftonbladet. Hänt och andra skvallertidningar fick också mail. Vet inte om Stoppa Pressarna har någon mail.

Gud va bra!!!
Citera
2017-08-07, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Du kan nog glömma att det kommer att ske. Om TV4 gjorde så skulle de bli tvungna att ta en väldigt jobbig diskussion, som skulle involvera minderåriga brottslingar och brottsoffer. Deras händer är låsta. Däremot borde de skademinimera - inte genom att försöka skyla över hur Anna Book beter sig utan genom att minska uppmärksamheten på henne och försöka få över den på någon annan.

De hade kunnat ta chansen och få henne diskad när det spreds bilder på henne men de ville rädda henne kvar i programmet.
Citera
2017-08-07, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
svar från Expressen
Hej xxx och tack för ditt meddelande. Vi ska kika på detta. Bästa hälsningar Helena Sund Expressen

Jaha jag fick från DN

Tack för ditt tips.

Jaha vart mailade jag?
Betyder det att jag måste maila alla journalister en och en? Finns det ingen centralepost?
Citera
2017-08-07, 09:55
Medlem
alicewonderlands avatar
Jag undrar om ngn sitter på mer info (eller har jag missat ngt?)om den misshandel/våldtäkt mot en tidigare flickvän, som Antonio sägs ha begått? Föräldrarna hade kontaktat Anna som hade vägrat tro dem och det hade lett till hot mm. Såvitt jag förstod hade det inte lett till någon polisanmälan, och även om det inte är preskriberat och Antonio nu är fälld för ett liknande brott, lär det väl vara aktuellt för de föräldrarna/brottsoffret att anmäla nu. - Säger ändå ganska mycket om hur Anna fungerar!
Citera
2017-08-07, 09:59
Medlem
Citat:
De hade kunnat ta chansen och få henne diskad när det spreds bilder på henne men de ville rädda henne kvar i programmet.

Jag förstår din poäng... Det verkar som att media ignorerar hur allvarligt det är att en kändis med massor av följare publikt försvarar en våldtäktsman. Förmodligen ser media människor som dig som potentiellt farliga rättshaverister som utgör ett hot mot dömda minderåriga kriminella... och missar poängen: I Sverige i dag har attacker mot unga kvinnor blivit ett problem. Det är inte läge att försöka skjuta över skuld på ett våldtaget barn, och det är inte acceptabelt på något plan.
Citera
2017-08-07, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
Jag undrar om ngn sitter på mer info (eller har jag missat ngt?)om den misshandel/våldtäkt mot en tidigare flickvän, som Antonio sägs ha begått? Föräldrarna hade kontaktat Anna som hade vägrat tro dem och det hade lett till hot mm. Såvitt jag förstod hade det inte lett till någon polisanmälan, och även om det inte är preskriberat och Antonio nu är fälld för ett liknande brott, lär det väl vara aktuellt för de föräldrarna/brottsoffret att anmäla nu. - Säger ändå ganska mycket om hur Anna fungerar!

Instämmer, det är verkligen läge att anmäla nu. Det är allvarligt om kändisskap i ett lokalt område ger något slags grönt kort för våld mot unga kvinnor och barn.
Citera
2017-08-07, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland

Eftersom han var under 15 så skulle inte anmälan leda till något.
Citera
2017-08-07, 10:03
Medlem
Tagelapas avatar
En sak till att ta i beaktande. När det var dags för två dagar i hovrätten så bad ju den andra killen, Robin, att få vittna via länk eller i ett medhörningsrum eftersom han varit utsatt för hot. Detta gällde ytterligare en person. Nu behövdes ju detta inte då det inte blev någon ny hörning i hr.

Så familjen Toledano Book hotar barn till tystnad. Den här gången gick det ju inte. Men vad är det för slags människor som hotar barn som håller sig till sanningen?

En mamma ska älska sitt barn. Oavsett vad. Men en mamma ska inte försvara sitt barns brott.
Citera
2017-08-07, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Jag förstår din poäng... Det verkar som att media ignorerar hur allvarligt det är att en kändis med massor av följare publikt försvarar en våldtäktsman. Förmodligen ser media människor som dig som potentiellt farliga rättshaverister som utgör ett hot mot dömda minderåriga kriminella... och missar poängen: I Sverige i dag har attacker mot unga kvinnor blivit ett problem. Det är inte läge att försöka skjuta över skuld på ett våldtaget barn, och det är inte acceptabelt på något plan.

Tråkigt om det är så, farliga är de som skulle attackera fysiskt men att uppvakta media med mail är att påverka som konsument. Att uppmana till bojkott är den rätta och lagliga vägen som ändå tvingar media att agera mot Anna.

Det vore förödande om någon åkte och spöade upp Anna och son för då skulle det bli offer. Bättre att låta dom vara fysiskt men uppvakta media och kändisar. Det ska kosta rykte och pengar att ha med Anna Smuts att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in