2017-07-07, 17:08
Medlem
SpencerHastingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jag tycker det var lite intressant. Förklarar ännu mer vilken sjuk djävla kärring till morsa som borde stannat hemma och uppfostrat sin son istället. Vore bra om folk fick kännedom så fetknoppen kommer ner på jorden och inser att hela fläsket är en enda stor lögn. Hela familjen tror att dom är världskändisar och dyrkas. Hoppas att tanddjävlarna fastnar i pizzan.

Men vad säger du?? Menar du att om din son hamnat på fel väg så hade du struntat i en hästhoppningstävling och fokuserat på din son?? Hur prioriterar du??

Allvarligt, jo, alla hade fokuserat på sitt barn.
Citera
2017-07-07, 17:12
Medlem
Vet inte hur det ser ut nu men förr hade Tunnans unge blivit paria och fått jävligt mycket stryk, han gör säkert lika mycket succé i gangstavärlden som Anna gör i artistvärlden. Mycket märkligt att ingen tidning nappat, Känd sångerskas son fälld för våldtäkt utmärkt rubrik i tabloidpressen. Kommer det ut väntar jag ivrigt på Tunnans bortförklaringar typ Hon lockande och tvingade honom för att han är känd.
Citera
2017-07-07, 17:29
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supercandy
Tunnans son dömdes 9/6 för våldtäkt mot barn. Om intresse finns kan jag lägga upp domen här? Vilken sida är i så fall bäst för ändamålet?

Är domen överklagad?
Citera
2017-07-07, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supercandy
Tunnans son dömdes 9/6 för våldtäkt mot barn. Om intresse finns kan jag lägga upp domen här? Vilken sida är i så fall bäst för ändamålet?

Lägg upp domen här. Om den inte passar kommer den bli borttagen.
Citera
2017-07-07, 17:42
Medlem
Gå tillbaka till den 5 sept 2016 på Annas Insta så ser man hur hon ser på det hela. Försvarar sina ungar hur fan de än beter sig. "Närstående person till vår familj" kallar hon sonen! Inlägget den 28 mars i år avhandlar antagligen samma "fall". Blir så jävla trött på människan och kan inte fatta att NÅGON vill vara vän med henne. Ser de inte hur hon ljuger och fabulerar eller utnyttjar de henne bara för att synas själva? Kan aldrig vara en merit att vara vän med Booken!
Citera
2017-07-07, 18:07
Medlem
Tagelapas avatar
Med en kriminell son, en snattande bonusdotter och en fullständigt galen fru så är det inte konstigt att Roberto är tunnhårig. Där hjälper nog inte BögBobbys magiska hokuspokusdroppar för håret.
Jag undrar bara hur fan kan han med att stanna i den familjen. Mannen måste vara självplågare av rang.
Tyckte också att fotona och inläggen om sonen och hans underbara tjej var borttagna från tantens instagram. Hon blev väl skiträdd att någon skulle kunna spåra Matilda och skicka information till hennes föräldrar.
Ja Anna, vi förstår att du har världens underbaraste familj. Att du är mest älskad i hela världen. Att du lever det perfekta livet. I din fantasi. I dina drömmar. I Lalaland.
Citera
2017-07-07, 18:11
Medlem
Tagelapas avatar
Förresten. Nu blev det ju också tydligare varför Roberto har ett jobb till. Det behövs ännu mer pengar. Hur skulle det vara om det där numera avmagrade ålbetet han har till fru kammar till sig och polerar tänderna ännu mer och skaffar sig ett jobb.
Hon måste väl för fan också försöka bidra med månadslön nu när den rara sonen satt dom i skiten.

Undrar förresten om svärfar vet hur det står till med sonsonen. Det här var ju enligt sista domen inte första gången han var i klammeri med rättvisan. Förmodligen inte sista heller. Jag tror inte tant Book har varit mäktig att lära sina barn rätt och fel och goda värderingar.
Citera
2017-07-07, 18:20
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Det här med domen tycker jag inte är ok att lägga ut faktiskt, grabben /grabbarna och vittnena är omyndiga och har inte i tråden att göra. Jag försvarar inte alls det som hänt men detta gör enbart mer skada.
Domen är en offentlig handling och nu fanns intresse och då är det definitivt topic i en skvallertråd om Anna Book. Det visar ju också tydligt hur AB försöker ge sken av den perfekta familjen och i stället för att skaffa sig ett vanligt hederligt jobb fortsätter sina försök att leva på ett numera närmast obefintligt kändisskap. Att hon fortsatt kommer med i div. TV beror på att producenterna anser det som god underhållning när AB gör sig till åtlöje.

Vilken skada gör det att vi är några som läser domen?
Citera
2017-07-07, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Att hon fortsatt kommer med i div. TV beror på att producenterna anser det som god underhållning när AB gör sig till

Det har hon inte fattat, hon tror att hon är eftertraktad pga att hon är så folkkär. Producenterna vet att hon drar tittare men bara för att hon är så jäkla knäpp och folk vill se henne göra bort sig!
Citera
2017-07-07, 20:19
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Domen är en offentlig handling och nu fanns intresse och då är det definitivt topic i en skvallertråd om Anna Book. Det visar ju också tydligt hur AB försöker ge sken av den perfekta familjen och i stället för att skaffa sig ett vanligt hederligt jobb fortsätter sina försök att leva på ett numera närmast obefintligt kändisskap. Att hon fortsatt kommer med i div. TV beror på att producenterna anser det som god underhållning när AB gör sig till åtlöje.

Vilken skada gör det att vi är några som läser domen?

Min syn på det är helt enkelt, vänd på det: -Skulle du/ni vilja att nån la ut en dom gällande dina barn/minderåriga syskon eller liknande om de begått ett liknande brott?
Omyndiga, barn i lagens mening, ska inte hängas ut i media eller på nätet, det är vad jag anser. Jag har jobbat och jobbar med ungar, både brottsoffer, vittnena och gärningsmännen i rätt många år, allt från grova sexbrott till grova misshandlar/personrån/dråp. Tror inte någon av dem som jag jobbat med som efter domen fallit, vill att saker ska fram till den stora allmänheten. Det river upp; offren vill gå vidare, gärningsmännen vill sona sina brott och gå vidare, vittnena vill glömma och gå vidare. Några undantag har jag träffat på men då har det inte handlat om sexualrelaterade brott, det är oerhört mkt skam hos dem som gjorde det och skuld hos de som blev utsatta samt hos vittnena som skäms för att de inte gjorde mer för att förhindra det.

Sen är det ju så att även om domen är offentlig så är det eventuellt ett brott att publicera den i detta sammanhanget som det gjorts, i en tråd där man lämnat normalt skvaller och till majoriteten håller på med personpåhopp och förolämpningar. Förtal skulle jag bedöma att det klassas som nu i denna trådens sammanhang.
Som svar på ev följdfråga, -ja, det kan räknas som förtal även om uppgiften är sann. Allt som finns tillgängligt som offentliga handlingar behöver inte göras tillgängligt för den stora massan människor vara för att man kan göra det.

Dessutom så är det inte bara några stycken som läser den, Fb är stort och sånt här sprider sig snabbt. De inblandade var 16, 15, 13 och däromkring när brottet skedde, de ska få hjälp att ta sig igenom det hela, offret för att kunna gå vidare och de som gjorde det ska få hjälp/stöd/insatser för att de inte skall återfalla i brottslighet igen. Sånt här skadar oftast de inblandade och kan försvåra/förstöra det man kanske redan uppnått.

Så nej, jag anser fortfarande inte att domen hör hemma här, många här verkar ha tappat sitt omdöme i sitt förakt och hat mot Anna B och nu dras även hennes omyndiga barn in i det hela och det anser inte jag vara ok helt enkelt. Jag fattar att man kan ha synpunkter på AB och vad hon gör/skriver, hon är vuxen och en rätt känd person som säkert räknar med att det skrivs om henne, låt det stanna med AB och de vuxna i hennes närhet och håll barnen utanför.
Citera
2017-07-07, 20:28
Medlem
Loquitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingensomvet1632
Lägg upp domen här. Om den inte passar kommer den bli borttagen.

Den är redan upplagd.

Citat:
Ursprungligen postat av Faglum
Gå tillbaka till den 5 sept 2016 på Annas Insta så ser man hur hon ser på det hela. Försvarar sina ungar hur fan de än beter sig. "Närstående person till vår familj" kallar hon sonen! Inlägget den 28 mars i år avhandlar antagligen samma "fall". Blir så jävla trött på människan och kan inte fatta att NÅGON vill vara vän med henne. Ser de inte hur hon ljuger och fabulerar eller utnyttjar de henne bara för att synas själva? Kan aldrig vara en merit att vara vän med Booken!

Tog några skärmdumpar. Anna är ju här och läser så snart ryker väl den bilden..

https://www.pixeltopic.com/image/bfsifnjmvjdpsgi/

https://www.pixeltopic.com/image/rjpfjinwlsgrfmt/

https://www.pixeltopic.com/image/puvilegkruuozl/

https://www.pixeltopic.com/image/eweaixihcvzpsle/

https://www.pixeltopic.com/image/vzyssycgeafynpu/

Bonus: Antonio har ingen haka, därav det lustiga utseéndet

https://www.pixeltopic.com/image/krbggxxeiqcvabe/
Citera
2017-07-07, 20:34
Medlem
Loquitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
..offren vill gå vidare, gärningsmännen vill sona sina brott och gå vidare, vittnena vill glömma och gå vidare..

Målsägande har sekretess så hon hängs ju inte ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in