2017-07-22, 02:39
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Om man läser kommentarerna om fotbandet så fattar väl var och en att inte två olika individer tror och skriver exakt samma sak nästan och påstår att armbandet var vackert och fint. Självklart har Book inte fler än enstaka familjemedlemmar som följare vilka skriver kommentarer för att hålla lågan vid liv samt datorn vilken är lika intelligent ungefär. Den där Wolter existerar inte alls troligen och lite kul är det att alla flashbackare gick på det. Anna Book är smart .

Sen tror jag att Book måste "svara" varje som skriver fel typ armband och därför gjorde hon det 2 ggr, Annars fortsätter maskinen med en ny signatur och skriver armband vilket nog Anna var noga med att rätta till. Jag är inte ens speciellt duktig på datorer men det här misstänkte jag för länge sedan då det var så pass skruvat och ensidigt. En skriver "Fint armband" och så kommer nästa "Vilket fint armband. He he...Det roligaste är nog i alla fall att ni gick på det allihop...

Troligtvis har Samir varit inne på hennes instagram och tänkt att fan vilken populär och folkkär artist Anna Book är och henne borde man göra sig bekant med. Vi bokar en resa jag och Sigrid.

Hehehe du verkar ha rätt, den där Susanne Wollter verkar inte finnas. De som finns stavar på annat sätt.
Egentligen är hela situationen tragisk med köpta datorföljare, ett fiktivt drömliv på nätet, histroniska personligheter samt ständigt strul med rättvisan. Motsvarigheten till allt detta finner jag bara i The Sims-serien. Ibland undrar man ju om familjen är några slags fiktiva figurer från Sims 4 som har förirrat sig ut ur spelet.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2017-07-22 kl. 02:45.
Citera
2017-07-22, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Hehehe du verkar ha rätt, den där Susanne Wollter verkar inte finnas. De som finns stavar på annat sätt.
Egentligen är hela situationen tragisk med köpta datorföljare, ett fiktivt drömliv på nätet, histroniska personligheter samt ständigt strul med rättvisan. Motsvarigheten till allt detta finner jag bara i The Sims-serien. Ibland undrar man ju om familjen är några slags fiktiva figurer från Sims 4 som har förirrat sig ut ur spelet.
Det sjukaste är att hon sitter själv och svarar maskinkommentarerna fast hon vet att det är något hon köpt på nätet. Vore kul om den där maskinen kraschade och bad Book dra åt helvete eller liknade. Skulle kunna bli en intressant ordväxling.
Senast redigerad av gurkelurkan 2017-07-22 kl. 03:14.
Citera
2017-07-22, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Wollter kan vara en instragram mullenö
Citera
2017-07-22, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Det är en dator som skriver och som är programmerad efter hennes inlägg och foton. . Har fattat det där sen lång tid och om man kollar så är ofta samma adjektiv med i samtliga kommentarer. Ibland ordet mysig, vacker, underbar eller vad som passar in. Det finns ju en sajt där man kan köpa såna för en viss summa varje månad och det har hon gjort. Jag kan garantera att det fortsätter och lägg märke till att ett ord förekommer i samtliga som jag skrev. Inga riktiga människor alltså och om det skulle vara det vore dom ännu tokigare än henne själv. En maskin kan ju inte tänka och det är därför det blir så enahanda och fånigt. ca 100 "följare" som skriver kontinuerligt kostar omkring 75 kronor tror jag. Vad förväntas av tokfan? Kan inte vara så många som utnyttjar programmet om man inte vill visa sig populär för godtrogna läsare. PS Datorn kunde inte skilja på arm och fot när det gällde "bandet" vilket rättades till av fru Books egen kommentar.

INSTAFOLLOW.SE heter företaget som säljer falska kommentarer åt instagrammare.

Om det är så så har nog maskinens kommentarer ytterligare förvärrat läget. Men i så fall borde väl maskinen kommenterat det där med offret är inte offret, förövare, bevis, "lilla smuts" mm också? För den borde väl plocka upp vilka ord som helst enligt svensk grammatik? Eller reagerar den bara på bildtaggar och ursprungligt första inlägg?
Senast redigerad av Loqita 2017-07-22 kl. 03:50.
Citera
2017-07-22, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Om det är så så har nog maskinens kommentarer ytterligare förvärrat läget. Men i så fall borde väl maskinen kommenterat det där med offret är inte offret, förövare, bevis, "lilla smuts" mm också? För den borde väl plocka upp vilka ord som helst enligt svensk grammatik? Eller reagerar den bara på bildtaggar och ursprungligt första inlägg?
När det gäller dramatik som i detta fallet tror jag att äkta människor träder in. Normalt sett är det maskinen. Du tror väl inte själv att 2 personer oberoende av varandra skriver armband när det nu var ett fotband det handlade om. Det är väl inte så att inte andra kan skriva om dom vill. Jag skulle också kunna skriva något till fettklumpen men avstår. Book tycker nog att det för för få vänliga kommentarer och anlitar en maskin.

Sen tror jag att personen som anlitar tjänsten själv väljer och kan styra upp det hela. Står att läsa på deras hemsida. Book är noggrann när det gäller att ha ett gott rykte och hög kändisstatus. Våldtäkt och liknande ord har inte registrerats troligen och även foton kan ge signaler till maskinen vad som ska skrivas. Läs själv, då jag skrev adressen till sidan. Det ska vara fint och Ullaredstuk helst.
Senast redigerad av gurkelurkan 2017-07-22 kl. 04:26.
Citera
2017-07-22, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Lägg märke till att maskinen skriver oftast en kort rad med max 5 ord. Typ, Du är så vacker, Anna, Vad vacker du är, Vackra du, så fin, Väldigt vacker osv.....
Citera
2017-07-22, 04:22
Medlem
Citat:
Nej, Wollter har sämre ordförråd än mullenö . Det är bara 4 ord i följd medan mullenö är kaxig och som dyrkande av Book går han till attack och försvarar sin idol med bravur. Frågan är om dom legat?
Citera
2017-07-22, 07:42
Medlem
Citat:

SW tycks vara en fysisk person med eget insta, nerlusat med div emojs, i Annas stil. Hon existerar troligen och kan vara en sk contract follower.
Betr. SR är jag ännu inte klar. Deras namn är så pass ovanliga, knappast påhittade.
Wait and see!
Citera
2017-07-22, 14:35
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Och just när man trodde att hon kanske skulle hålla lite låg profil,med tanke på att hennes son blivit dömd i tingsrätten för våldtäkt,så lägger hon upp att det varit jordbävning i turkiet där hennes syster/kusin är på semester,de tycks ha klarat sig bra,var de ens i närheten?
Så trevligt för fru Book att mötas av alla dessa totalt intelligensbefriande kommentarer på IG imorgon.Åh sy mysigt,styrkekramar,vad vacker du är,åh,vilken fin blomma,fantastiskt vad du är duktig,kan jag få recept på gröten,vad är det för frukter på gröten,vad är det för sås i vasen Kan väl inte vara riktiga människor bakom hennes kommentarer hon får på IG.

Läste att hon hade sänt något live där hon bara satt och grät ikväll,var det detta hon var ledsen för?
Jag fick för mig att hon kanske fått besked om att hon blivit diskad från biggest loser vip.De har en regel om att deltagarna inte får visa sig i helfigur innan programmet sänts,och det har ju Anna brutit mot.Värre än det är ju hennes huvudlösa kommentarer hon svarat på IG.
Det började lite försiktigt med frågor om hennes son begått våldtäkt,och så kom hennes idiotfelstavade emojsade inlägg som var helt gräsliga,ja de ligger på en fjortisnivå eller lägre.Hon försöker vända opinionen mot att brottsoffret ljuger,och att hennes son är oskyldig.Visst skall man stötta sina barn,men absolut inte när de gjort fel och förgripit sig sexuellt på en 13åring,då måste man även som mor fördöma beteendet.

Jag tycker att det vore bedrövligt om Anna får vara med i diverse lekprogram i TV igen,de borde bojkotta henne.
Vilken annan "artist" hade kunnat skriva den skiten på sitt instagram där hon attackerar unga människor,och ändå kunna få vara med i TVprogram?
Vad liknar detta,skall vi ha artister med rutten människosyn på lekprogram på bästa sändningstid?
Det sänder ju helt fel signaler till unga människor.Var självgod och blind för dina egna fel och försvara dina barn när de begått brott eller fel.
Tror inte ens Anna har gymnasiekompetens,det märks när hon skriver.Våra förebilder i tvrutan skall väl ändå vara någon som kan vara någon slags förebild och som man i bästa fall kan lära sig något av?

Hon har väl två förinspelade program,biggest loser och fångarna på fortet?
De programmen där hon är med skulle ställas in med tanke på hur hon svarat unga människor på instagram och även försökt baktala en 13årig flicka som hennes son förgripit sig på,det här är riktigt allvarligt.
Andra mediapersonligheter blir bojkottade för diverse korkade inlägg de gör,men det Anna skrivit är så myckket allvarligare,,det är nog nu med hennes utspel,gråtande och korkade uttal.

En ny generation är på frammarsch,låt oss få ta del av dem istället i media.Blir bara sorgligt att ni ger Anna mediautrymme med tårar utspel, mm,suck.

Tja,vi får väl se vad som händer framöver,men min personliga åsikt är att Anna skall klippas bort i framtida program.Så mycket roligare att få se Edward Blom,Laila Adele,Jonas designern istället,och övriga deltagare.
Anna Book har väl gjort sitt som driftkucku i diverse lekprogram.

Anna Book har så låg status att hon i princip är Gratis, dessutom ställer hon upp på precis allt så hon är en perfekt nödlösning. Hon fick 13000kr!!! för sitt deltagande i lets dance medans tex Torsten Flinck blev erbjuden en bra bit över 400.000kr.

Det säger allt. Och av den anledningen är dom luspanka och Roberto tvingas ha två jobb.
Citera
2017-07-22, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Anna Book har så låg status att hon i princip är Gratis, dessutom ställer hon upp på precis allt så hon är en perfekt nödlösning. Hon fick 13000kr!!! för sitt deltagande i lets dance medans tex Torsten Flinck blev erbjuden en bra bit över 400.000kr.

Det kan väl inte stämma att hon bara fick 13000 kr? Deltagarna är ju i princip heltidsanställda under den tid programmet spelas in och 13000 kr är ju mindre än vad en privatimporterad svartarbetande pizzabagare drar in i månaden. Jag har hört att en normalkändis tjänar 40 000 kr i veckan på att delta i Lets Dance.
Citera
2017-07-22, 16:04
Medlem
Offices avatar
Självklart är det inte någon robot som skriver på Annas instagram. Det är helt vanliga kvinnor som kanske inte har sådär jättemycket för sig och tror att Anna fortfarande är kändisarnas kändis.

Hur skulle robotarna veta vad de ska skriva? Sååå bra är de inte på att avgöra vad som finns i en bild och sen dessutom utforma någon form av vettigt svar angående innehållet i bilden.

Att hon skulle ha köpta följare dock, det är väl inte helt orimligt men det vet jag ingenting om.
Citera
2017-07-22, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det kan väl inte stämma att hon bara fick 13000 kr? Deltagarna är ju i princip heltidsanställda under den tid programmet spelas in och 13000 kr är ju mindre än vad en privatimporterad svartarbetande pizzabagare drar in i månaden. Jag har hört att en normalkändis tjänar 40 000 kr i veckan på att delta i Lets Dance.

Det förklarar annars varför hon kom ända till final, hon var både billig och publikdragande, ett riktigt kap för TV4 vecka efter vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in