2024-10-16, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag tycker också synd om killen. Minns bara när han hade något viktigt som han ville prata med sin mamma om. Men hon var helt uppslukad av att sortera trosor och ställa frågan var man kunde sälja dessa om och om igen, för okända människor på Instagram.
Det var verkligen intressanta tider. Då kändes det rätt uppenbart att hon njöt av att visa att hon inte kunde ha sina stora trosor längre, men det tog ju aldrig slut. Gång på gång tog hon upp nya och frågade, bortviftandes sin familj.

En eller flera andra LIVEs blev hon ju ombedd att sluta (av R?), men hon viftade bort det med. Undrar varför hon slutade sen?
Citera
2024-10-17, 11:24
Medlem
TPLs avatar
"Satt i flera timmar med fina Amo A, drack kaffe och visade bilder från våra hemländer 🙏❤️🥰🙏❤️🥰 Det var såååå fint & trevligt. Tack för allt A.
@cicciottosigtuna
"

Spanien eller Sverige?

"Sen hämtade jag min man efter jobbet ❤️ hem och åt middag, duschade mig och gick och la mig så trött. "

Slitsam dag som vanligt. Duktigt ändå att hon kan duscha själv nu, utan Roberto.
Senast redigerad av TPL 2024-10-17 kl. 11:49.
Citera
2024-10-17, 14:49
Medlem
ZecilieChalous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
"Satt i flera timmar med fina Amo A, drack kaffe och visade bilder från våra hemländer 🙏❤️🥰🙏❤️🥰 Det var såååå fint & trevligt. Tack för allt A.
@cicciottosigtuna
"

Spanien eller Sverige?

"Sen hämtade jag min man efter jobbet ❤️ hem och åt middag, duschade mig och gick och la mig så trött. "

Slitsam dag som vanligt. Duktigt ändå att hon kan duscha själv nu, utan Roberto.

Ja, eftersom Anna är född i Sverige bör det ju ha visats rikligt med bilder från Märsta.
Citera
2024-10-17, 14:55
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZecilieChalou
Ja, eftersom Anna är född i Sverige bör det ju ha visats rikligt med bilder från Märsta.
Men hon brukar säga "hem till Spanien" och vill verka mer spansk än svensk. Om Anna träffade denna Amo i Sigtuna borde Amo sett tillräckligt av Sverige utan att Anna visar bilder.
Citera
2024-10-17, 15:39
Medlem
Hon måste vara sjukligt egocentrisk som kommer med antydningar om sonen och dennes problematik?
Sonen har nog tillräckligt med personliga problem som mindervärdeskomplex till pappan ( kallas därför "lillsnorren" av omgivningen? Vilket utlöst missbruket till spice, hasch och amfetamin.

När denne var i behandlingshemmet i Västmanland, så fick han "kravet" för att bli drogfri genom att bryta med sin lustigt egocentriska mamma. Annars skulle han inte klara av att förbli drogfri.
Ganska tragiskt att ha sådana självupptagna föräldrar som varken vill och kan ej ta kritik i föräldraskapet angående sonens behov för att bli fri ifrån droger och leva som en ansvarsfull vuxen.

Enligt mig är Anna Took-Book känslomässigt som en liten flicka på åtta år som leker med Barbie-dockor i en fantasivärld. Beviset är ju varför hon aldrig klarar av att ha längre vänskap med någon utanför familjen.
Ett passande visdomsord angående henne: "Ingen är friskare än sitt eget umgänge". Samt "när man väljer att bevattna plastblommor med visdomsord istället för levande växtlighet med vätska. Då har fantasins galenskaper blivit den enda trösten i striden mot verklighetens bittra sanning".
Det här är Anna Took-Book i ett nötskal som bemöter självinsikten med att spegelvända konsekvenserna mot omgivningen och skuldbelägga dem.
Suck, vilken tragiskt ensam individ i en värld där ingen kan förstå hennes storhet som människa.
Citera
2024-10-17, 18:10
Medlem
TPLs avatar
"16 October 2024 16:21:45

Första middagen hemma igår efter 3 veckor i Spanien. Enligt önskemål, Kycklingschnitzel, helstekt kokt potatis, ärtor, rödvinssås & citron tända ljus, musik och samtal med familjen ❤️❤️❤️ Vi hade en fin första dag hemma i Sverige 🥰
"

Samtal med familjen... V är ju kvar i Spanien så det blir inte så många att samtala med.
Hemma i Sverige? 🤔

#problem #blå_band
Citera
2024-10-17, 19:06
Medlem
Musslis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
När denne var i behandlingshemmet i Västmanland, så fick han "kravet" för att bli drogfri genom att bryta med sin lustigt egocentriska mamma. Annars skulle han inte klara av att förbli drogfri.
Kan du inte bara sluta fabulera i tråden?
Citera
2024-10-17, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mussli
Kan du inte bara sluta fabulera i tråden?
Tack! Vi är flera som bara är 🤢 på det här . Tröttsamt
Citera
2024-10-17, 21:57
Medlem
Är det att fabulera när en s.k 3-barns mamma beter sig så här och blottar familjens eventuella problem genom media? Är det normalt och moget att bete sig så där och vara i femtioårsåldern med tre barn?

Blanda aldrig in sina barn, deras leverne och problematik genom media. Det borde väl hållas inom familjen?
Men som sagt var(enligt mig) är Anna Took-Book som en liten flicka känslomässigt i åttaårsåldern som har lika stor verklighetsförankring som ett fantasirikt litet barn.

En mogen och ansvarsfull mamma värnar om sina barn genom omsorgsfull omvårdnad utan omgivningens vetskap kring deras svårigheter i tillvaron.
Enligt mig har hon förstört och medvetet manipulerat dem till osjälvständiga personer. Från tidig barndom till vuxen ålder, genom hennes egocentriskt störda självuppfattning om att hon är den som existerar i fantasins värld.

Konsekvenserna förblir att barnen både betraktar sig själva som av omgivningen som ansvarslösa barn utan möjlighet att frigöra sig. Det kallas symbiotisk bindning, där allt handlar om moderns mående, beteende och skam-skuld som förblir barnens blockering att leva självständigt. Allt handlar om att känna tacksamhet och förbli kuvade gentemot en egocentriskt omogen mamma.
När visade hon egentligen omsorgsfullt stöd till att bygga upp dessa som vuxna personer utan media?

Tala om att missbruka föräldraskapet och vägvisande hjälpa barnen att leva lagligt, drogfritt och ansvarsfullt. Kan någon (förutom förvirrade tanke som känslomässigt) anse att denne toka varit en bra mamma och givit dem en bra plattform?
Citera
2024-10-17, 22:39
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
"16 October 2024 16:21:45

Första middagen hemma igår efter 3 veckor i Spanien. Enligt önskemål, Kycklingschnitzel, helstekt kokt potatis, ärtor, rödvinssås & citron tända ljus, musik och samtal med familjen ❤️❤️❤️ Vi hade en fin första dag hemma i Sverige 🥰
"

Samtal med familjen... V är ju kvar i Spanien så det blir inte så många att samtala med.
Hemma i Sverige? 🤔

#problem #blå_band
Helstekt kokt potatis låter inte så gott.
Citera
2024-10-17, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Helstekt kokt potatis låter inte så gott.
Jag funderade också på det.
Kan hon mena att hon först kokar potatisen och därefter steker den?
Ingen som vet.

För övrigt trodde jag inte man använder ordet helstekt om potatis……
Citera
2024-10-18, 00:15
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Jag funderade också på det.
Kan hon mena att hon först kokar potatisen och därefter steker den?
Ingen som vet.

För övrigt trodde jag inte man använder ordet helstekt om potatis……
Jag tror det är någorlunda allmänt accepterat att "halvkoka" potatis, och sedan steka den färdig i pannan.
Det kan kallas "smörslungad", "helstekt", eller vad vet jag?

Jag har försökt några gånger. Men då har den alltid varit färdigkokt innan (typ på midsommardagen, vad göra av 20 överblivna kokta potatisar?)

Tanken är väl att få lite stekyta på dom små rackarna? Och att dom ska suga upp en massa fett

(Jag har ingen Michelinstjärna)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in