2025-03-07, 12:09
Medlem
TPLs avatar
"TACK till Antonios fina vänner som kom med en blomma igår 🙏💝
Omtanken & vänligheten värmer otroligt mycket. Kärleken den senaste veckan har varit helt fantastisk 🙏💝🙏 tack tack tack till er alla.
"

Ingen bild på kompisgänget? Bara på blomman.

https://cdn.storynavigation.com/?aHR...NpZD1kOGQwMmI=

Har vännerna varit där med blommor 2 gånger?

(FB) Den stora skvallertråden om Anna Book!
Senast redigerad av TPL 2025-03-07 kl. 12:12.
Citera
2025-03-07, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Anna och Roberto vill nog väl - men de gör fel. De har förmodligen gjort mer skada än nytta som föräldrar. Vad ska till exempel deras barns kompisar tänka när de får syn på den här typen av artiklar:

https://www.expressen.se/noje/anna-b...x-pa-ica-maxi/

Det där är ju inte enda gången hon har varit vulgär.
Alla vi som hört henne berätta sådant där, vi förstår att Antonio inte haft en chans.
Med de diagnoser som Antonio verkar ha, så skulle han behövt ha stöd och hjälp av sina föräldrar.
Senast redigerad av Undrande1967 2025-03-07 kl. 13:04.
Citera
2025-03-07, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipansexuell
Misstänker att Anna är helt känslomässigt avstängd, åtminstone när det handlar om någon annan än henne själv. Ställer sig och filmar när hennes barn bråkar och hennes son blir misshandlad, spelar in när han psykotisk och livrädd ringer och ber om hjälp istället för att visa lite sympati och försöka trösta. Som om hon ser det som datainsamling för dokumentären och inte som en djup tragedi. Lägg till det totala stenansiktet när hon blir intervjuad i dokumentären. Ser snarare ut som att hon njuter av det.
Absolut. En sak som jag såg ett antal gånger i filmen var Annas reflektion i sin mobilskärm (och kanske ett fönster också). Just den där kalla "datainsamlingen" . Det är säkert jag som övertolkar, hon ser väl ut så kanske. Men kunde inte låta bli att reagera på det
Citera
2025-03-07, 15:59
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Omtanken & vänligheten värmer otroligt mycket. Kärleken den senaste veckan har varit helt fantastisk 🙏💝🙏 tack tack tack till er alla.
"

Jag är kanske konstig, men kommer verkligen killkompisar hem till en med blommor efter en "dokumentär" av en vloggare? Det låter mer som en dröm Anna har om hur det skulle se ut om hon vann melodifestivalen.

Och varför kan hon inte låta sina barn flyga ut? Det är hög tid för de alla nu.
Anna klänger sig fast vid Felicias vänner och går på "babyshower" med Felicia och hennes polare. Äter middag med Antonios vänner som "kommer med blommor". Håller Vanessas rum orört.

Kom igen Anna!
Jag vet att det är svårt att vara en emptynester, men ge ungarna en chans för f-n! Lår dom flyga!
Citera
2025-03-07, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
"

Jag är övertygad om att riset varit större än rosorna! Det går inte ducka hur länge som helst för den massiva kritik och TYSTNAD från media
Citera
2025-03-07, 20:29
Medlem
TPLs avatar
06 March 2025 15:33:14

Crema Catalana 😋 echó en casa 🤌🏼 RECEPTET! 1 Vaniljstång 5 dl vispgrädde 1 1/2 dl mjölk 7 äggulor 1 1/2 dl socker Råsocker att toppa med & bränna av. Ugnen på 150° Dela vaniljstången på mitten & skrapa ur fröna. Koka upp vaniljfröna & stången i grädden & mjölken låt dra i 10-15 min ta sedan bort vaniljstången. Värm vatten till vattenbadet. Blanda ihop äggulorna med sockret & häll sedan i gräddmjölken. Jag tillsatte även lite pressad apelsin i 🍊 Häll upp i ugnssäkra formar, ställ formarna i en ugnsform & häll i varmvatten upp till halva brûléeformarna. Ställ formen mitt i ugnen & grädda tills de är fasta i formen i 45-60 min beroende på ugn. Puddingen ska vara fast, låt svalna & ställ sedan i kylen i 2 timmar. Strö råsocker över brûléerna & bränn av med en brännare alt. sätt in dem i ugnen på grill 250° tills sockret smält & fått fin färg ~ men akta så att det inte bränns ☺️
Kastade hemma...
Det senaste som kastades var väl när klockvaktaren kastade sig över, och brottades ner, sonen. Snyggt Anna. Mysig familj.
Citera
2025-03-07, 21:40
Medlem
flugornass avatar
För min del har den här så kallade dokumentären om Antonio endast resulterat i att jag har fått förståelse för att han blev den han blev.

Därmed försvarar jag inte hans olika brott på något sätt, jag lastar Anna och Roberto för att vara jävligt dåliga barnuppfostrare.

Vidare så kan jag inte begripa hur Anna kunde vara så dum att hon delade klippet där Roberto handgripligen slänger ut Antonio, måttet av hur mycket våld som användes är ju begränsat.

Så kontentan av dokumentären blev nog att fler än jag belastar föräldrarna för Antonios domar, visst han borde haft konsekvenstänk.

Nu tror jag admin protesterar, men med den här dokumentären är han väl att betrakta som officiell person så tråden om honom kanske går att öppna för att diskutera honom endast?

(FB) Antonio Book Toledano
Citera
2025-03-07, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
För min del har den här så kallade dokumentären om Antonio endast resulterat i att jag har fått förståelse för att han blev den han blev.

Därmed försvarar jag inte hans olika brott på något sätt, jag lastar Anna och Roberto för att vara jävligt dåliga barnuppfostrare.

Vidare så kan jag inte begripa hur Anna kunde vara så dum att hon delade klippet där Roberto handgripligen slänger ut Antonio, måttet av hur mycket våld som användes är ju begränsat.

Så kontentan av dokumentären blev nog att fler än jag belastar föräldrarna för Antonios domar, visst han borde haft konsekvenstänk.

Nu tror jag admin protesterar, men med den här dokumentären är han väl att betrakta som officiell person så tråden om honom kanske går att öppna för att diskutera honom endast?

(FB) Antonio Book Toledano

Håller med, offren för dokumentären är BO, kvinnors rätt i samhället och, som du skriver, Annas son. Den gagnar ingen av dessa tre.

Förhoppningsvis är alla överens om att bovarna är Pontus Björlund och Anna Book, usch. De uppvisar ett beteende som påminner mig om åtminstone 3 av synderna, lättja, högmod och girighet.
Citera
2025-03-08, 09:13
Medlem
Anna delar hyllningar på stories som besatt, jag tror hon njuter i fulla drag just nu.

Vi vet ju inte om det finns folk som kritiserat filmen också som Anna inte delar på stories. Men det är tillräckligt med hyllningar för att man ska ifrågasätta intelligensen hos hennes följare. Inget nytt under solen

Men jag undrar hur det kommer se ut inom någon månad. Vanliga media kommer troligtvis inte hoppa på hyllningståget, och Anna kommer inte få sitta i morgonsoffor och gråta ut. Tror jag. Hur kommer hon hantera att bli ignorerad och missa sin stora comeback?

En alternativ fundering: tror ni att Anna medvetet ger sig in i käbbel-influencer-sfären? Att hon har insett att de aldrig mer blir TV4 och mello, och att hon nu får ta det hon kan för att fortsätta vara känd?
Citera
2025-03-08, 11:17
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 17tanter
Anna delar hyllningar på stories som besatt, jag tror hon njuter i fulla drag just nu.

Vi vet ju inte om det finns folk som kritiserat filmen också som Anna inte delar på stories. Men det är tillräckligt med hyllningar för att man ska ifrågasätta intelligensen hos hennes följare. Inget nytt under solen

Men jag undrar hur det kommer se ut inom någon månad. Vanliga media kommer troligtvis inte hoppa på hyllningståget, och Anna kommer inte få sitta i morgonsoffor och gråta ut. Tror jag. Hur kommer hon hantera att bli ignorerad och missa sin stora comeback?

En alternativ fundering: tror ni att Anna medvetet ger sig in i käbbel-influencer-sfären? Att hon har insett att de aldrig mer blir TV4 och mello, och att hon nu får ta det hon kan för att fortsätta vara känd?
Ja, tant Anna gillar ju att bråka och käbbla, och försitter aldrig en chans till bråk. Det är ju hela hennes livsluft.
Citera
2025-03-08, 11:25
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Ja, tant Anna gillar ju att bråka och käbbla, och försitter aldrig en chans till bråk. Det är ju hela hennes livsluft.

Notera: Anna ser inget problem förutom Antonio i scenen där hennes mini-me står och skriker på honom, hennes man står passiv och Vanessa (vem?) bölar medan Anna filmar. Faktum är att hon nog älskade Felicia i den scenen! Hon försvarade ju mamma trots allt.

Min gissning: Anna och Felicia kommer gå in i Youtubekäbbelscenen oavsett vi vill det eller ej. Sorry flugornas och andra Bookomaner. Det blir nog till att vi får sätta oss in.
Citera
2025-03-08, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Notera: Anna ser inget problem förutom Antonio i scenen där hennes mini-me står och skriker på honom, hennes man står passiv och Vanessa (vem?) bölar medan Anna filmar. Faktum är att hon nog älskade Felicia i den scenen! Hon försvarade ju mamma trots allt.

Min gissning: Anna och Felicia kommer gå in i Youtubekäbbelscenen oavsett vi vill det eller ej. Sorry flugornas och andra Bookomaner. Det blir nog till att vi får sätta oss in.
Absolut, jag tror Anna är stolt/nöjd över att F går Annas ärenden. Eskalera en redan väldigt jobbig situation är inga problem alls. F skriker som en galning på A som uppenbarligen är psykotisk, allt för data till dokumentären
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in